merel schreef:Niet mee eens. Mijn man heeft bijna 8 jaar aaneengesloten in oorlogsgebieden gezeten en moet tot aan AOW gerechtigde leeftijd doorwerken. Daarnaast is defensie niet de enige sector waar traumatische gebeurtenissen plaatsvinden en ook in deze sectoren werkt men door tot 67 of 68 jarige leeftijd.huisman schreef:Ga jij ook wel eens 4 tot 6 maanden naar een oorlogsgebied? Jij kan op zijn hoogst aangevallen worden door een paperclip. Ook gevaarlijk maar van een andere orde.Zeeuw schreef:Ik ben het wel eens met Merel. Vreemd om een beroepsgroep uitzondering tov anderen te bieden.
Helaas is in Nederland de waardering voor militairen veel lager dan in de meeste andere landen.
Voorop gesteld, ik heb geen eigen belang meer. De meeste mensen komen bij defensie voor een periode en gaan rond hun 35ste iets anders doen. De ‘echte ‘ beroepsmilitairen maken een keus om de komende decennia in de hele wereld de Nederlandse belangen te verdedigen als het moet zelfs met hun leven. Het gaat trouwens niet vaak over trauma’s. Voor verreweg de meeste militairen zijn de uitzendingen de kers op de taart.
Dan mag deze beroepsgroep best wel een paar voordeeltjes hebben. Dat is niet hun salaris want die is voor de manschappen, onderofficieren en lagere officieren echt niet hoog. De hogere rangen verdienen prima dus met mij geen medelijden.
Dat militairen na hun zestigste vaak niet meer welkom zijn op internationale missies lijkt mij ook veelzeggend.
M.a.w. meer geld naar defensie en zeker naar het personeel. The best of the best