Homoseksualiteit

Terri

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Terri »

merel schreef:Wij kregen vorige week een brief van school dat een homoseksuele docent anoniem via een grimm account bedreigd werd door een leerling. Deze week vinden veel gesprekken plaats met alle klassen en leerlingen. De account waar dit mee gebeurde is inmiddels verwijderd ( door de dader)
Dat is heel vervelend. Zou er door school ook zoveel aandacht aan gegeven worden als het andersom zou zijn? Een homoseksuele leerling die een docent bedreigt omdat hij niet genoeg 'erkenning' krijgt?
Waarschijnlijk wel, maar ik vroeg het me oprecht af, vandaar mijn vraag :)
merel

Bericht door merel »

Terri schreef:
merel schreef:Wij kregen vorige week een brief van school dat een homoseksuele docent anoniem via een grimm account bedreigd werd door een leerling. Deze week vinden veel gesprekken plaats met alle klassen en leerlingen. De account waar dit mee gebeurde is inmiddels verwijderd ( door de dader)
Dat is heel vervelend. Zou er door school ook zoveel aandacht aan gegeven worden als het andersom zou zijn? Een homoseksuele leerling die een docent bedreigt omdat hij niet genoeg 'erkenning' krijgt?
Waarschijnlijk wel, maar ik vroeg het me oprecht af, vandaar mijn vraag :)
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Ik kreeg de indruk dat de bedreigingen al langer spelen en dat het nu naar buiten is gebracht om het te laten stoppen. Ook wordt aangegeven dat de school graag het gesprek aangaat met de 'dader' om te praten over hetgeen hem hiertoe gedreven heeft. De school geeft aan dat deze acties geen gedrag is dat past binnen Gods koninkrijk en daar wil men met hem over in gesprek. Ook de andere leerlingen worden nu tijdens de lessen hierover meegenomen.

Binnen de betreffende middelbare school is men erg van de inclusie. Ik heb daar ook wel gesprekken over gehad met het aanmelden van de kinderen. Ik vind namelijk dat de school hierin erg ver gaat. Zij geven aan dat ook christenen daar regelmatig anders over denken en willen binnen de school ruimte geven voor de geaardheid en de discussie hierover.
Apologeet

Bericht door Apologeet »

Ik wil jullie wat vragen.
Hoe zouden jullie reageren als jullie kind thuis zou komen met het bericht dat hij/zij homoseksueel was en hoe zou u daarmee omgaan?
Deze vraag houd mij altijd het meeste bezig als dit onderwerp aan bod komt.
MGG

Bericht door MGG »

Apologeet schreef:Ik wil jullie wat vragen.
Hoe zouden jullie reageren als jullie kind thuis zou komen met het bericht dat hij/zij homoseksueel was en hoe zou u daarmee omgaan?
Eerlijk zeggen dat je zielsveel van hem/haar houdt, maar dat op grond van de Bijbel een homoseksuele relatie zonde is tegen de Heilige God. (Als het goed is weet je kind dit al.) Het lijkt mij een groot spanningsveld tussen de liefde voor je kind en Gods Woord. Dat telt overigens ook als je kind thuis komt met iemand die niet christelijk is. We moeten voorkomen dat we de zonde van homoseksualiteit boven allerlei andere zonde zetten. Als je kind dronken thuis komt is dat net zo zondig als een homoseksuele relatie.
Terri

Bericht door Terri »

Ik heb daar niet zo maar 1-2-3 een antwoord op.
In ieder geval in de eerste plaats in gebed gaan en indien mogelijk met het kind erbij.
DDD

Bericht door DDD »

Waar zou je dan om bidden?
Apologeet

Bericht door Apologeet »

DDD schreef:Waar zou je dan om bidden?
Juist dit. Pray the gay away?
DDD

Bericht door DDD »

Ik kan mij haast niet voorstellen dat Terri dat bedoelt. Ik kan mij zo'n reactie wel voorstellen bij een ongewenste zwangerschap. Maar bij zoiets als homoseksualiteit kan ik mij geen gezonde situatie voorstellen waarbij een gebed de eerste reactie is. Of iemand moet er erg mee zitten.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Apologeet schreef:
Waarom zou je een kind ‘weg’ willen bidden? Ik denk dat geen ouder dat zou wensen. Maar je mag toch bidden dat de Heere God steun en standvastigheid aan je kind geeft en indien mogelijk de aantrekkingskracht voor het zelfde geslacht verminderd of weg gaat?

Of bevind ik me dan al tussen de (terecht omstreden) genezing therapieën en gebedsgenezers?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik kan mij haast niet voorstellen dat Terri dat bedoelt. Ik kan mij zo'n reactie wel voorstellen bij een ongewenste zwangerschap. Maar bij zoiets als homoseksualiteit kan ik mij geen gezonde situatie voorstellen waarbij een gebed de eerste reactie is. Of iemand moet er erg mee zitten.

Het zijn zondige gevoelens dus inderdaad gebed. Bidden helpt……
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Apologeet schreef:Ik wil jullie wat vragen.
Wij hebben het thuis regelmatig over dit onderwerp. Dat komt met name door de gebeurtenissen op school. Daarnaast hebben mijn kinderen een docent die praktiserend homoseksueel is. Hij heeft de eerste les alle kaarten op tafel gelegd; reformatorisch opgevoed, kerk verlaten, getrouwd en nu met partner lid van een kerk. Hij weet dat het niet kan/mag, maar hoopt en bidt dat God hem dit wil vergeven. Deze opsomming leverde voldoende gesprekstof op voor meerdere maaltijden.

Ik blijf het een enorm lastig onderwerp vinden. De opmerking van @ Terri is denk ik de beste; 'samen in gebed gaan'.
Terri

Bericht door Terri »

Apologeet schreef:
Je kent me niet, maar dit is juist tegenovergesteld hoe ik in elkaar steek.
En verder weet ik het niet, dus blijft er maar één weg open, de toevlucht ( samen ) nemen tot de Heere. Hij opent ook je mond om de juiste woorden te spreken, dat is altijd mijn verlangen en verwachting, in alles en er gebeuren dan vaak dingen die ik niet had kunnen bedenken.
DDD

Bericht door DDD »

Maar je bent het er wel mee eens dat zo'n reactie voor het kind wel eens nogal traumatiserend kan zijn? Tenzij je natuurlijk bij iedere nieuwe gebeurtenis in gebed gaat.
Maanenschijn

Homoseksualiteit

Bericht door Maanenschijn »

Ik denk dat alles te maken heeft met de persoonlijke- en gezinssituatie. Als een kind thuis komt voor een weekeindje thuis na een half jaar op kamers en er niet zo’n sprake van een gesprekscultuur lijkt met met elkaar bidden moeilijker en bevreemdender dan een situatie waarbij een open gesprek en met-en-voor elkaar bidden gewoon is en men als ouders en kind thuis samen woont.

Doorgaans komt een mededeling dat een kind homoseksueel etc is voor ouders niet uit de lucht vallen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Terri

Bericht door Terri »

Nogmaals ik weet niet echt hoe ik zou reageren. In ieder geval niet veroordelend naar het kìnd, zeker niet. Wel hoop ik de ruimte te krijgen om uit te leggen dat ik het er moeilijk mee heb in het licht van passages uit de Bijbel. Maar voordat je over zo'n onderwerp in gesprek ga ( het gaat niet over een wisseling van studie richting o.i.d.) vind ik voor mijzelf gebed belangrijk.
Voor mij is homoseksualiteit een 'zwaar' onderwerp van gesprek, maar eerlijk blijven naar elkaar is zo belangrijk.
En zoals @Maanenschijn schrijft, het zal niet uit de lucht komen vallen, alhoewel...
We hebben al het e.e.a. meegemaakt w.b. dit onderwerp en zien zoveel verdriet, aan beide kanten.
Waar moet je dan anders heen met dit alles? Toch naar God?
Maar liefhebben blijft voor mij een vanzelfsprekendheid, ik zou niet anders kunnen.
Plaats reactie