Der Pelgrims Metgel

Plaats reactie
rj

Der Pelgrims Metgel

Bericht door rj »

Wie heeft hier het boek van J..A Saarberg over het leven van J.C. Philpot wel eens gelezen?

Ik ben ongeveer net over de helft van het boek (536blz). Normaal heb ik een hekel aan dikke pillen, maar er soms zoveel overeenstemming dat ik verwonderd door lees.

Bovendien vorm ik zo ook een duidelijk beeld over wat er zich rond zijn persoon e.a. in die tijd afspeelde. Dat vind ik altijd wel fijn vooraal als over andere personen leest die ook in die tijd leefden.
Afgewezen

Re: Der Pelgrims Metgel

Bericht door Afgewezen »

rj schreef:Wie heeft hier het boek van J..A Saarberg over het leven van J.C. Philpot wel eens gelezen?

Ik ben ongeveer net over de helft van het boek (536blz). Normaal heb ik een hekel aan dikke pillen, maar er soms zoveel overeenstemming dat ik verwonderd door lees.

Bovendien vorm ik zo ook een duidelijk beeld over wat er zich rond zijn persoon e.a. in die tijd afspeelde. Dat vind ik altijd wel fijn vooraal als over andere personen leest die ook in die tijd leefden.
Ikke.
Maar als ik dan preken van Philpot lees, vallen ze weer een beetje tegen.
rj

Bericht door rj »

Ik heb zelf nog geen preken van philpot gelezen. Wel heb ik een boekje met wat preken besteld al.

Wat viel je tegen dan over die preken?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

rj schreef:Ik heb zelf nog geen preken van philpot gelezen. Wel heb ik een boekje met wat preken besteld al.

Wat viel je tegen dan over die preken?
De exegese. Philpot ontwikkelt zijn preek vanuit de bevinding en niet vanuit het woord. Als ik een preek lees, heb ik de neiging om te roepen: en hoe zit dit dan? Maar er staat toch dat? Daar krijg je dan geen antwoord op.
RacecaR

Bericht door RacecaR »

rj schreef:Wie heeft hier het boek van J..A Saarberg over het leven van J.C. Philpot wel eens gelezen?

Ik heb het boek gelezen. Normaal lees ik dit soort boeken nauwelijks. Dit is echter een heel leerzaam en mooi boek, wat ik in 1 ruk uitgelezen heb. Het valt duidelijk niet in de categorie 'levensbeschrijvingen' maar meer in die van de doorwrochte biografieen (al betekent dat natuurlijk hetzelfde, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel). Je krijgt er een duidelijk beeld van Philpot door en ook komt zijn standpunt t.a.v. de kinderdoop er door in een ander licht te staan.
MV

Bericht door MV »

Misschien ook een tip om dan ook het boek "Waar Gij Uw voetstap zet" te lezen van J.A. Saarberg over Kershaw!
Plaats reactie