Volgens mij heeft Saddam hier wel een punt. Amerika wil tenslotte niet eens dat haar soldaten voor het oorlogsmisdadentribunaal moeten verschijnen. Waarom zou hij als staatshoofd niet soeverein zijn.LONDEN (ANP/RTR) – De voormalige Iraakse president Saddam Hussein beroept zich in zijn verdediging op zijn soevereine immuniteit. Dat heeft een van zijn advocaten in Londen gezegd.
Volgens Saddams advocaat Abdel Haq Alani zal de verdreven tiran de rechtsgeldigheid van het speciale tribunaal aanvechten als de rechtszaak tegen hem op 19 oktober begint.
„Hij genoot volledige immuniteit onder de vorige Iraakse grondwet en je kunt niet met terugwerkende kracht die immuniteit opheffen", zei Alani donderdagavond in het BBC–programma Newsnight.
Saddam
Saddam
Saddam beroept zich op soevereine immuniteit
Re: Saddam
Hoe kom je erbij dat hij een staatshoofd is en ook nog eens soeverein? Dat was hij in ieder geval niet krachtens de wil van het volk. Dat hij dat volgens de toenmalige grondwet zou zijn, is een farce, omdat de opsteller toevallig Hoessein heet....ego flos schreef:Saddam beroept zich op soevereine immuniteitVolgens mij heeft Saddam hier wel een punt. Amerika wil tenslotte niet eens dat haar soldaten voor het oorlogsmisdadentribunaal moeten verschijnen. Waarom zou hij als staatshoofd niet soeverein zijn.LONDEN (ANP/RTR) – De voormalige Iraakse president Saddam Hussein beroept zich in zijn verdediging op zijn soevereine immuniteit. Dat heeft een van zijn advocaten in Londen gezegd.
Volgens Saddams advocaat Abdel Haq Alani zal de verdreven tiran de rechtsgeldigheid van het speciale tribunaal aanvechten als de rechtszaak tegen hem op 19 oktober begint.
„Hij genoot volledige immuniteit onder de vorige Iraakse grondwet en je kunt niet met terugwerkende kracht die immuniteit opheffen", zei Alani donderdagavond in het BBC–programma Newsnight.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:ego flos schreef:Hoe zat dat ook weer met romeinen 13??
"1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.
3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden. Wilt gij nu de macht niet vrezen, doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;
4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
5 Daarom is het nodig onderworpen te zijn, niet alleen om der straffe, maar ook om des gewetens wil.
6 Want daarom betaalt gij ook schattingen; want zij zijn dienaars van God, in ditzelve geduriglijk bezig zijnde.
7 Zo geeft dan een iegelijk, wat gij schuldig zijt; schatting, dien gij de schatting, tol, dien gij den tol, vreze, dien gij de vreze, eer, dien gij de eer schuldig zijt."
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Nooit geweten dat Saddam Gods dienaar was, het Iraakse volk ten goede.....
1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.
En Jeremia 27 is ook treffend. Toen regeerde Saddam er ook al, al heette hij toen Nebukadnezar.
4 En beveel hun aan hun heren te zeggen: Zo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israels: Zo zult gij tot uw heren zeggen:
5 Ik heb gemaakt de aarde, den mens en het vee, die op den aardbodem zijn, door Mijn grote kracht, en door Mijn uitgestrekten arm, en Ik geef ze aan welken het recht is in Mijn ogen.
6 En nu, Ik heb al deze landen gegeven in de hand van Nebukadnezar, den koning van Babel, Mijn knecht; zelfs ook het gedierte des velds heb Ik hem gegeven, om hem te dienen.
7 En alle volken zullen hem, en zijn zoon, en zijns zoons zoon dienen, totdat ook de tijd zijns eigenen lands kome; dan zullen zich machtige volken en grote koningen van hem doen dienen.
8 En het zal geschieden, het volk en het koninkrijk, dat hem, Nebukadnezar, den koning van Babel, niet zal dienen, en dat zijn hals niet zal geven onder het juk des konings van Babel; over datzelve volk zal Ik, spreekt de HEERE, bezoeking doen door het zwaard, en door den honger, en door de pestilentie, totdat Ik ze zal verteerd hebben door zijn hand.
9 Gijlieden dan, hoort niet naar uw profeten, en naar uw waarzeggers, en naar uw dromers, en naar uw guichelaars, en naar uw tovenaars, dewelke tot u spreken, zeggende: Gij zult den koning van Babel niet dienen.
En Jeremia 27 is ook treffend. Toen regeerde Saddam er ook al, al heette hij toen Nebukadnezar.
4 En beveel hun aan hun heren te zeggen: Zo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israels: Zo zult gij tot uw heren zeggen:
5 Ik heb gemaakt de aarde, den mens en het vee, die op den aardbodem zijn, door Mijn grote kracht, en door Mijn uitgestrekten arm, en Ik geef ze aan welken het recht is in Mijn ogen.
6 En nu, Ik heb al deze landen gegeven in de hand van Nebukadnezar, den koning van Babel, Mijn knecht; zelfs ook het gedierte des velds heb Ik hem gegeven, om hem te dienen.
7 En alle volken zullen hem, en zijn zoon, en zijns zoons zoon dienen, totdat ook de tijd zijns eigenen lands kome; dan zullen zich machtige volken en grote koningen van hem doen dienen.
8 En het zal geschieden, het volk en het koninkrijk, dat hem, Nebukadnezar, den koning van Babel, niet zal dienen, en dat zijn hals niet zal geven onder het juk des konings van Babel; over datzelve volk zal Ik, spreekt de HEERE, bezoeking doen door het zwaard, en door den honger, en door de pestilentie, totdat Ik ze zal verteerd hebben door zijn hand.
9 Gijlieden dan, hoort niet naar uw profeten, en naar uw waarzeggers, en naar uw dromers, en naar uw guichelaars, en naar uw tovenaars, dewelke tot u spreken, zeggende: Gij zult den koning van Babel niet dienen.
- ndonselaar
- Contacteer:
Dan had ds. Kersten toch gelijk en moet jij, moet ik zich ook schikken naar een fascistisch bewind. Dan reden de Jodentreinen toch gelegitimeerd naar het oosten.ego flos schreef:1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
Ik denk dat we zeker niet boven Sadam hoeven te gaan staan en zeggen: ik dank God dat ik niet zo ben als hij.
Het is vreselijk wat hij gedaan heeft en ik geloof dat hij in de klauwen van de satan zit.
De doodstraf zal hij wel krijgen en dan komt hij voor de Rechter. Sadam zal zijn straf niet ontlopen.
Het is vreselijk wat hij gedaan heeft en ik geloof dat hij in de klauwen van de satan zit.
De doodstraf zal hij wel krijgen en dan komt hij voor de Rechter. Sadam zal zijn straf niet ontlopen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Dat is de kwestie hier niet Lizzy. Persoonsgerechtigheid en zaaksgerechtigheid moet je onderscheiden! Er wordt beweerd dat die man daar legitiem zat. Welnu, dan ken je a.) de geschiedenis niet, anders zou je sowieso zoiets niet zeggen en b.) besef je niet wat voor gruweldaden die man heeft bedreven. Er staat in Gods Woord niet dat je een dictator moet gehoorzamen! Er zijn omstandigheden waarin een 'gerechtvaardigde oorlog' (Augustinus) gevoerd mág en móet worden.Lizzy schreef:Ik denk dat we zeker niet boven Sadam hoeven te gaan staan en zeggen: ik dank God dat ik niet zo ben als hij.
Best wel moeilijk eigenlijk: je gelooft dat Saddam in klauwen van de duivel zit en vreselijke dingen heeft gedaan! en dan niet zeggen: God ik dank u dat ik niet zo ben als Saddam. misschien dat je God toch wel mag danken dat hij je voor die vreselijke daden (zoals Saddam gedaan heeft) bewaart heeft. het klinkt zo snel van: ik ben beter maar... moeilijk vind ikLizzy schreef:Ik denk dat we zeker niet boven Sadam hoeven te gaan staan en zeggen: ik dank God dat ik niet zo ben als hij.

grt,
AJ