Kamerlid Eva

ego flos

Bericht door ego flos »

Lees het commentaar van het RD van vandaag....
Eva

Bericht door Eva »

ego flos schreef:Lees het commentaar van het RD van vandaag....
Inderdaad vind ik ook dat moeders op die 'buitenschoolse tijden' in hun eigen gezin horen te zijn. Bizar om ze dan voor opvang in te zetten.

Maar goed dat is off-topic.
Unionist

Bericht door Unionist »

"Zusje" uit de strip in Trouw, wist hetl wel:

"Eerst ga je werken, mam. Dan breng je mij in de opvang. Vervolgens laat je je ontslaan en kom je in de bijstand. Dan kun je mooi op mij passen en word er nog voor betaald ook..."
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

plebe schreef:[...]Kijk alleen maar naar in hoeveel refogezinnen de man zich (al dan niet met geweld of misbruik) gedraagt als de bazige tiran i.p.v. het dienende hoofd. Christelijke hulpverleners hebben hier hun handen vol aan!
Hoeveel voorbeelden wil je van de andere kant Plebe? Ik hoorde zondag nog een mooie preek over Efeze 5:22-33, met als sleuteltekst Efeze 5,21 'elkander onderdanig zijnde in Christus'
memento

Bericht door memento »

plebe schreef:Naar mijn stellige overtuiging laten de geisoleerd gepresenteerde bijbelteksten desalniettemin voldoende ruimte voor een vrouwelijke minister, minister-president of koning, maar sluit de tota scriptura een leidinggevende rol van de vrouw in de gemeente uit.
Wellicht dient de SGP eens eerlijk naar de vrouwvijandige geschiedenis te kijken van onze gezindte in de geschiedenis. Kijk alleen maar naar in hoeveel refogezinnen de man zich (al dan niet met geweld of misbruik) gedraagt als de bazige tiran i.p.v. het dienende hoofd. Christelijke hulpverleners hebben hier hun handen vol aan!
Well, als je de bijbelse geboden neemt, zonder de bijbelse Geest in je hart, krijg je wanpraktijken. Je naaste liefhebben als jezelf.

Ik vind het jammer dat men tegenwoordig vaak het huwelijksformulier niet meer serieus neemt. Lees anders eens het boek van Wayne Grudem en John Piper (ea. evangelische en evangelicale theologen, absoluut geen ouderwetse typetjes), getiteld: RECOVERING BIBLICAL MANHOOD AND WOMANHOOD. Het boek kan je hier downloaden: http://www.bitje.net/memento/Recovering_Biblical_Manhood_Womanhood.pdf

BTW: Nu ik dat boek aanbeveel, ik kan dit de SGP-fans ook aanbevelen, in dit boek wordt uitvoerig (totaal bijna 500 blz) ingegaan op de tekstuitleg. Met name de tekstuitleg over het zwijgen van vrouwen in de gemeente, volgens betreffende theoloog terug te voeren op de scheppingsorde, nl. dat een vrouw door de man geleid moet worden, en zij zelf niet leiding mag geven over mannen, en dus ook niet mag leren in de gemeente Gods, is interessant. Ik zou zeggen: Bas, hier heb je gratis een gedegen, theologisch-wetenschappelijk verantwoorde argumenten voor je standpunt.

PS> Memento overweegt serieus om zijn visie mbt vrouwen in leidinggevende functies eens te herzien naar een meer SGP-achtige visie...
vlinder

Bericht door vlinder »

PS> Memento overweegt serieus om zijn visie mbt vrouwen in leidinggevende functies eens te herzien naar een meer SGP-achtige visie...

:shock: :shock: soheej :shock: :shock:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
refo

Bericht door refo »

Nog een week of vijf om je te bedenken....
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Pim schreef:
Er waren toen ook nog geen vrouwen die 'doorgeleerd' hadden.
Alsof mannen toen wel 'leerden'?!?!!? volgens mij was er in die tijd niet eens spraken van opleiding!! sterker noch: de richters werden door God beschikt!!

Grt,

AJ
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ar-Jan schreef:
Pim schreef:
Er waren toen ook nog geen vrouwen die 'doorgeleerd' hadden.
Alsof mannen toen wel 'leerden'?!?!!? volgens mij was er in die tijd niet eens spraken van opleiding!! sterker noch: de richters werden door God beschikt!!

Grt,

AJ
Incl. Deborah.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Pim schreef: Incl. Deborah.
Dat is een verhouding van 1 staat op 16(dacht ik:))! een 'beetje' scheef :lol: Hoe komt het dat die verhouding zo scheef licht?? dat is een vraag die je ook zeker mee moet nemen in deze discussie en niet af doen met: dat was toen de gewoonte!!
maar waar het mij om ging was het volgende: Dat men wel de keerzijde moet zien en niet op basis van uitzonderingen conclusies gaan trekken. (want Deborah is één van de uitzonderingen)

Weliswaar geef ik toe dat er vanuit de bijbel geen overduidelijke aanwijzingen zijn die het huidige SGP-vrouwenstandpunt kracht bijzetten. daarom ben ik ook voorstander van herziening van dit standpunt. Maar wel pleit ik ervoor daarin goed overwogen te werk te gaan en daarmee dus beide keerzijdes onder de loep neemt. wat ik hier een beetje merkte was dat men eenzijdig dingen bekeek en vrij 'gemakkelijk' het SGP-standpunt als fout te beoordeelde! Vandaar mijn reacties!

Grt, AJ
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik verwacht ook niet dat de verhouding binnen de SGP anders zal zijn dan 1:15. Kijk eens naar de ChristenUnie. Hoeveel kamerleden zijn er al geweest?

Jongeling
Verbrugh
Schutte
Van Middelkoop
Leerling
Wagenaar
Van Dijke
Rouvoet
Stellingwerf
Slob
Veling
Huizinga

Dat is 1 vrouw en 11 mannen. En wellicht ben ik er nog wel eentje vergeten. Ook een uitzondering, zou ik zo denken.
Plaats reactie