In de GG niet hoor. De kerkenraad is daarvoor verantwoordelijk.Elganador schreef:Dat wordt lastig. Gezien de mansleden verantwoordelijk zijn voor een beroep. Vanuit de kerkenraad wordt in zo'n situatie vaak contact gezocht met bijvoorbeeld de consulent en dat weegt natuurlijk mee bij het stellen van een tweetalDDD schreef:Zo is dat. Ik zou hem minstens willen spreken als ik voor een beroep verantwoordelijk was.Mistig schreef:Ik denk dat nieuwsgierigheid bij ons allemaal op de loer ligt.
Tegelijkertijd, is het niet beter om gewoon open te zijn wat er dan aan de hand is?
Er zullen veel kerkenraden (en mansleden) binnenkort voor de keuze staan om Ds. Brugge te beroepen.
Maar als je niet weet waarom dit gebeurd is, zou ik daar persoonlijk terughoudendheid mee hebben. Ook al is de prediking nog zo 'goed'.
Gereformeerde Gemeenten
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Werkt pb weer dan?Bezorgd schreef:Zie pb.Tiberius schreef:Het verbaast me ook dat dit bij ds. Brugge gebeurt.
De andere predikanten hierboven genoemd (degenen die ik ken) hebben iets in hun karakter waardoor ze vroeg of laat trammelant veroorzaken in hun relaties. Daar zit iets heerszuchtigs in, iets wat niet bij de rol van dienaar (van het Woord) past.
Maar bij ds. Brugge is dat niet zo.
Wim Anker schreef:Werkt pb weer dan?Bezorgd schreef:Zie pb.Tiberius schreef:Het verbaast me ook dat dit bij ds. Brugge gebeurt.
De andere predikanten hierboven genoemd (degenen die ik ken) hebben iets in hun karakter waardoor ze vroeg of laat trammelant veroorzaken in hun relaties. Daar zit iets heerszuchtigs in, iets wat niet bij de rol van dienaar (van het Woord) past.
Maar bij ds. Brugge is dat niet zo.
Nee hoor , maar een PB, DM of app is voor mij allemaal hetzelfde.
Ik vond het wel leuk om te benoemen omdat je weet dat zulke reacties dan volgen

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
In theorie wel. De ledenvergadering mag volgens de kerkorde slechts een advies. In de praktijk is het net als de koning bij wetten doet. Onder alle beroepviezen komt een handtekening te staan. (Mogelijk is er af een toe een uitzondering die mij niet bekend is.)DDD schreef:In de GG niet hoor. De kerkenraad is daarvoor verantwoordelijk.Elganador schreef:Dat wordt lastig. Gezien de mansleden verantwoordelijk zijn voor een beroep. Vanuit de kerkenraad wordt in zo'n situatie vaak contact gezocht met bijvoorbeeld de consulent en dat weegt natuurlijk mee bij het stellen van een tweetalDDD schreef:Zo is dat. Ik zou hem minstens willen spreken als ik voor een beroep verantwoordelijk was.Mistig schreef:Ik denk dat nieuwsgierigheid bij ons allemaal op de loer ligt.
Tegelijkertijd, is het niet beter om gewoon open te zijn wat er dan aan de hand is?
Er zullen veel kerkenraden (en mansleden) binnenkort voor de keuze staan om Ds. Brugge te beroepen.
Maar als je niet weet waarom dit gebeurd is, zou ik daar persoonlijk terughoudendheid mee hebben. Ook al is de prediking nog zo 'goed'.
Ja klopt.
En het zou natuurlijk ook vreemd zijn om een ledenvergadering te beleggen om vervolgens de uitslag van de stemming naast je neer te leggen.
Maar er zijn inderdaad wel uitzonderingen, bijvoorbeeld voor het beroepen van een zendingspredikant: daar komt meestal de ledenvergadering niet aan te pas (ook weer niet altijd).
En het zou natuurlijk ook vreemd zijn om een ledenvergadering te beleggen om vervolgens de uitslag van de stemming naast je neer te leggen.
Maar er zijn inderdaad wel uitzonderingen, bijvoorbeeld voor het beroepen van een zendingspredikant: daar komt meestal de ledenvergadering niet aan te pas (ook weer niet altijd).
Ik dacht dat de deputanten kozen wie er beroepen werd en dat aan de kerkenraad van een van de deputanten gevraagd werd om het beroep uit te brengen. Overigens beroept de zgg momenteel geen predikanten.Tiberius schreef:Ja klopt.
Nobleford is de meest gezegende gemeente van de GG/NRC denk ik..
https://www.gergeminfo.nl/gemeenten/nob ... schiedenis
#bugje in site denk ik
Ps.: Wel makkelijk dat de beheerder meeleest
Nu staan er geen predikanten meer, maar vrijwel iedere GG predikant stond er vermeld.
https://www.gergeminfo.nl/gemeenten/nob ... schiedenis
#bugje in site denk ik

Ps.: Wel makkelijk dat de beheerder meeleest

Nu staan er geen predikanten meer, maar vrijwel iedere GG predikant stond er vermeld.
Laatst gewijzigd door Simon0612 op 11 jul 2022, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de foto's ogen jullie beiden nog jeugdig hoor:)Bezorgd schreef:Hallo, ik ben nog jeugdig en frisTiberius schreef:Bezorgd en ik zijn geen onbekenden maar oude vrienden; oud qua leeftijd en anciënniteit.Elganador schreef:Maar het sticht dan wel om het via een pb te zeggen. Als woorden het daglicht/openheid niet kunnen verdragen, moeten ze dan met onbekende via een pb gedeeld worden?Tiberius schreef:Alle dingen stichten niet, broeders.![]()
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Soms ben je best aardig Pierre 

Dankje, Pierre!
-
- Verbannen
Tiberius schreef:Dankje, Pierre!
Wel wat vaker scheren, broeders!!!Bezorgd schreef:Soms ben je best aardig Pierre

En de komende twee zondagen hoopt ds. Brugge de gemeente alhier te dienen. Zondagmiddag is er tevens bediening van de Heilige Doop.
- FlyingEagle
Goede diensten gewenst GGL, ik bewaar goede herinneringen aan zijn prediking.GerefGemeente-lid schreef:Tiberius schreef:Dankje, Pierre!Wel wat vaker scheren, broeders!!!Bezorgd schreef:Soms ben je best aardig Pierre![]()
En de komende twee zondagen hoopt ds. Brugge de gemeente alhier te dienen. Zondagmiddag is er tevens bediening van de Heilige Doop.
-
- Verbannen
Wat mij betreft wordt de beroepsbrief vandaag nog verzonden.FlyingEagle schreef:Goede diensten gewenst GGL, ik bewaar goede herinneringen aan zijn prediking.
GerefGemeente-lid schreef:Wat mij betreft wordt de beroepsbrief vandaag nog verzonden.FlyingEagle schreef:Goede diensten gewenst GGL, ik bewaar goede herinneringen aan zijn prediking.
Laatst gewijzigd door Elganador op 12 jul 2022, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wacht nou gewoon even .... hij is toch zondag bij jullie?GerefGemeente-lid schreef:Wat mij betreft wordt de beroepsbrief vandaag nog verzonden.FlyingEagle schreef:Goede diensten gewenst GGL, ik bewaar goede herinneringen aan zijn prediking.