Huisman vliegt ze er heenKlavart schreef:Nee, met een trekkerAmstelodamense schreef:Ik mag hopen met een elektrische autoGeytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen: Morgen gaan de ouderlingen de beroepsbrief brengen in Tholen, beroep gaat DV morgen in.
Beroepingswerk [11]
Re: Beroepingswerk [11]
Re: RE: Re: Beroepingswerk [11]
Vanavond bij de intree van ds. De Wit gehoord dat ze de brief vanuit Kesteren langsbrachten. Ik geloof niet dat dat heel vaak gebeurt, maar ik ben geen insider. Laat ik zeggen: ik hoop van niet. Waarom zou je daarmee tijd van een dominee opeisen? Zeker als het een veelberoepen predikant is.Soms schreef:
Over het algemeen belt de voorzitter van de kerkenraad de beroepen predikant direct na de ledenvergadering en gaat de brief de volgende dag op de post na ondertekening van de consulent.
Ik hoop van wel. Omdat je daarmee laat zien het beroepingswerk serieus te nemen en zoals ik al aangaf in een gesprek kunt aangeven waarom je deze predikant beroept. Is er nood in de gemeente? Of vindt de gemeente het wel goed zoals het gaat en hebben ze helemaal geen behoefte aan een predikant, om zo maar een uiterste te noemen. Maar dat zijn wel zaken die er toe doen.Job schreef:Vanavond bij de intree van ds. De Wit gehoord dat ze de brief vanuit Kesteren langsbrachten. Ik geloof niet dat dat heel vaak gebeurt, maar ik ben geen insider. Laat ik zeggen: ik hoop van niet. Waarom zou je daarmee tijd van een dominee opeisen? Zeker als het een veelberoepen predikant is.Soms schreef:
Over het algemeen belt de voorzitter van de kerkenraad de beroepen predikant direct na de ledenvergadering en gaat de brief de volgende dag op de post na ondertekening van de consulent.
Re: RE: Re: RE: Re: Beroepingswerk [11]
Hey, ik reageer even op jou in "Beroepingswerk Discussie" hoor...Ditbenik schreef:Ik hoop van wel. Omdat je daarmee laat zien het beroepingswerk serieus te nemen en zoals ik al aangaf in een gesprek kunt aangeven waarom je deze predikant beroept. Is er nood in de gemeente? Of vindt de gemeente het wel goed zoals het gaat en hebben ze helemaal geen behoefte aan een predikant, om zo maar een uiterste te noemen. Maar dat zijn wel zaken die er toe doen.Job schreef:Vanavond bij de intree van ds. De Wit gehoord dat ze de brief vanuit Kesteren langsbrachten. Ik geloof niet dat dat heel vaak gebeurt, maar ik ben geen insider. Laat ik zeggen: ik hoop van niet. Waarom zou je daarmee tijd van een dominee opeisen? Zeker als het een veelberoepen predikant is.Soms schreef:
Waarom niet met de trein?Amstelodamense schreef:Ik mag hopen met een elektrische autoGeytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen: Morgen gaan de ouderlingen de beroepsbrief brengen in Tholen, beroep gaat DV morgen in.
- Johann Gottfried Walther

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
We gaan hier weer ontopic
-
Ds. J.J. Mulder heeft het beroep naar Dordrecht aangenomen
en daarmee bedankt voor Oud Beijerland, Ederveen en Waddinxveen

Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Sterkte. Dat is een groot gemis.aggieoudje schreef:Ds. J.J. Mulder heeft het beroep naar Dordrecht aangenomen![]()
en daarmee bedankt voor Oud Beijerland, Ederveen en Waddinxveen
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Oei wat jammer voor Krimpen, een groot gemis!
Heel fijn voor Dordrecht!
Heel fijn voor Dordrecht!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
HHK
Beroepen te Scherpenzeel (50%) als te Ederveen (50%) ds W.F. t Hart te Tholen.
Beroepen te Scherpenzeel (50%) als te Ederveen (50%) ds W.F. t Hart te Tholen.
Protestantse Kerk in Nederland
Aangenomen: naar Waddinxveen (herv. wijkgem. Noord), ds. M. Zeeman te Hoogblokland (herv.).
Aangenomen: naar Waddinxveen (herv. wijkgem. Noord), ds. M. Zeeman te Hoogblokland (herv.).
beroepen HHG Hasselt-Rouveen-Zwolle H. van de Beek kandidaat Oosterwolde (per 9-7)
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen: te Achterberg-Rhenen, te Melissant en te Oosterwolde, kand. C.A. van den Brink te Ede.
Beroepen: te Achterberg-Rhenen, te Melissant en te Oosterwolde, kand. C.A. van den Brink te Ede.
Gereformeerde Gemeenten
Bedankt voor Ridderkerk-Slikkerveer: ds. H. van der Heiden te Wageningen.
Bedankt voor Ridderkerk-Slikkerveer: ds. H. van der Heiden te Wageningen.