Beroepingswerk [11]
Re: Beroepingswerk [11]
Protestantse Kerk in Nederland
Aangenomen: naar Brandwijk (herv.), prop. J. Speksnijder te Gouda.
Aangenomen: naar Brandwijk (herv.), prop. J. Speksnijder te Gouda.
-
HHK
Voornemens te Beroepen te Ederveen ism Scherpenzeel: ds W.F. t Hart te Tholen stemming 6-7
Voornemens te Beroepen te Ederveen ism Scherpenzeel: ds W.F. t Hart te Tholen stemming 6-7
-
Protestantse Kerk in Nederland
Beroepen te Dirksland (Herv) - ds P.G.I. van den Berg te Asperen
Beroepen te Dirksland (Herv) - ds P.G.I. van den Berg te Asperen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Beroepen: te Terneuzen, ds. J. Roos te Barneveld.
Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Bedankt: voor Beekbergen, ds. H.H. Romkes te Rouveen.
Beroepen: te Terneuzen, ds. J. Roos te Barneveld.
Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Bedankt: voor Beekbergen, ds. H.H. Romkes te Rouveen.
Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Bedankt: voor Bruinisse, ds. A. van Voorden te Leerdam.
Bedankt: voor Bruinisse, ds. A. van Voorden te Leerdam.
-
Hersteld Hervormde Kerk
Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen: Morgen gaan de ouderlingen de beroepsbrief brengen in Tholen, beroep gaat DV morgen in.
Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen: Morgen gaan de ouderlingen de beroepsbrief brengen in Tholen, beroep gaat DV morgen in.
Gaat dat niet per mail of post?Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Blijkbaar nietpierre27 schreef:Gaat dat niet per mail of post?Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk

En een mailtje vind ik ook niet heel waardig om eerlijk te zeggen, maar ik snap dat je als kandidaat/dominee die vaak wordt beroepen niet steeds de ouderlingen op je stoep wilt hebben.
De kerkorde kent twee opties. Het beroep wordt door de kerkenraad overhandigd en de beroepene tekent voor ontvangst of het beroep wordt per aangetekende post verzonden. In de praktijk wordt het altijd overhandigd. Dat vind ik ook de enige goede manier. Tijdens zo'n gesprek kan ook uiteengezet worden waarom de gemeente dit beroep uitbrengt.pierre27 schreef:Gaat dat niet per mail of post?Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Hersteld Hervormde Kerk
Beroepbaar gesteld: kand. H. van de Beek te Oosterwolde en kand. C.A. van den Brink te Ede.
Preekbevoegdheid verleend aan: kand. W. Kos te Huizen.
Beroepbaar gesteld: kand. H. van de Beek te Oosterwolde en kand. C.A. van den Brink te Ede.
Preekbevoegdheid verleend aan: kand. W. Kos te Huizen.
- Delftenaar
Hoe werkt dat in de Gereformeerde Gemeente eigenlijk?Ditbenik schreef:De kerkorde kent twee opties. Het beroep wordt door de kerkenraad overhandigd en de beroepene tekent voor ontvangst of het beroep wordt per aangetekende post verzonden. In de praktijk wordt het altijd overhandigd. Dat vind ik ook de enige goede manier. Tijdens zo'n gesprek kan ook uiteengezet worden waarom de gemeente dit beroep uitbrengt.pierre27 schreef:Gaat dat niet per mail of post?Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Sturen ze daar wel "slechts" een mailtje?
Over het algemeen belt de voorzitter van de kerkenraad de beroepen predikant direct na de ledenvergadering en gaat de brief de volgende dag op de post na ondertekening van de consulent.Delftenaar schreef:Hoe werkt dat in de Gereformeerde Gemeente eigenlijk?Ditbenik schreef:De kerkorde kent twee opties. Het beroep wordt door de kerkenraad overhandigd en de beroepene tekent voor ontvangst of het beroep wordt per aangetekende post verzonden. In de praktijk wordt het altijd overhandigd. Dat vind ik ook de enige goede manier. Tijdens zo'n gesprek kan ook uiteengezet worden waarom de gemeente dit beroep uitbrengt.pierre27 schreef:Gaat dat niet per mail of post?Geytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Sturen ze daar wel "slechts" een mailtje?
Soms was de bedankbrief al gepost, en de dominee werd er bij bepaald dat hij het beroep moest aannemen... Die brief moest dus terug!
Hoe dat ging weet ik niet. Ik meen, als ik me goed herinner, dat het ds. A. Vergunst betrof, toen hij meende te moeten bedanken voor een beroep van de gemeente van Veen.
Hoe dat ging weet ik niet. Ik meen, als ik me goed herinner, dat het ds. A. Vergunst betrof, toen hij meende te moeten bedanken voor een beroep van de gemeente van Veen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Ik mag hopen met een elektrische autoGeytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk

Nee, met een trekkerAmstelodamense schreef:Ik mag hopen met een elektrische autoGeytenbeekje schreef:Hersteld Hervormde Kerk