Info Christelijk gereformeerde kerk (linker en rechter vlak)

Unionist

Bericht door Unionist »

mayflower schreef:Worden er in de eredienst van de CGK alleen exclusief psalmen gezongen, of psalmen en gezangen ? Of word hier verschillende mee omgaan, de ene kerk alleen exclusief Psalmen de andere niet ?
Volgens de Kerkorde mogen er Psalmen gezongen worden (oude en nieuwe berijming), liederen uit de bundel Schriftberijmingen en een geselecteerd aantal gezangen uit het Liedboek.

De praktijk is echter dat in veel kerken het hele Liedboek zingen en soms ook uit andere bundels (o.a. Opwekking). Veel rechtse gemeenten zingen slechts de Psalmen. Schriftberijmingen vind je vooral in de "middengemeenten".
Gian

Bericht door Gian »

mayflower schreef:Worden er in de eredienst van de CGK alleen exclusief psalmen gezongen, of psalmen en gezangen ? Of word hier verschillende mee omgaan, de ene kerk alleen exclusief Psalmen de andere niet ?
Mayflower,

Het lijkt of je nogal wat gewicht in de schaal wilt leggen wat luturgie betreft.
Dat verwonderd me, aangezien je momenteel in een baptistengemeente komt.
Meest zien we mensen van de ortodoxie richten evangelisch schuiven.
Ik weet niet hoe de Gemeente daar is, misschien is het wel interessant om een topic te openen over je visie op de baptistenGemeenten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
mayflower

Bericht door mayflower »

Hartelijk dank voor de reacties!
memento

Bericht door memento »

Als je interesse hebt in de rechterflank van de CGK, kan ik je een abbo op 'Bewaar het Pand' aanraden. Voor slechts 7eur/jaar valt ie elke week op je mat...
mayflower

Bericht door mayflower »

memento schreef:Als je interesse hebt in de rechterflank van de CGK, kan ik je een abbo op 'Bewaar het Pand' aanraden. Voor slechts 7eur/jaar valt ie elke week op je mat...
Beste memento, ik heb vorige week het blad mogen ontvangen.
timo

Bericht door timo »

Gian schreef:
Mayflower,

Het lijkt of je nogal wat gewicht in de schaal wilt leggen wat luturgie betreft.
Ik weet niet hoe de Gemeente daar is, misschien is het wel interessant om een topic te openen over je visie op de baptistenGemeenten.
dan doe ik mee ben zelf een ex pinkster broeder en heb ook in sommige evang. gemeenten gekerkt en zit nu in de Ger Gem nietn dat ik een probleem met de pinkster of evang heb.
mayflower

Bericht door mayflower »

timo schreef:
Gian schreef:
Mayflower,

dan doe ik mee ben zelf een ex pinkster broeder en heb ook in sommige evang. gemeenten gekerkt en zit nu in de Ger Gem nietn dat ik een probleem met de pinkster of evang heb.
Dat is wel heel apart. Ben je opgegroeid of tot bekeering gekomen in de pinkstergemeente ? En hoe ben je terechtgekomen bij de GG ?
Plaats reactie