Nieuw fenomeen?
Zie hier
Komt erg paniekerig over, aan de andere kant lijkt er weldegelijk wat aan de hand te zijn. Kijk eens naar de rampen van de laatste jaren....
Milieuvluchtelingen
Milieuvluchtelingen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
ik weet het niet, maar mijn eerste reactie is eigenlijk: wat is het nou voor mentaliteit? vluchten? nederlanders hebben zich honderden jaren achtereen een slag in de rondte gewerkt om de dijken op hoogte te krijgen, polders te maken, gemalen te bouwen, kanalen te graven, noem maar op, wat nou vluchten?
Idd een eerste reactie.limosa schreef:ik weet het niet, maar mijn eerste reactie is eigenlijk: wat is het nou voor mentaliteit? vluchten? nederlanders hebben zich honderden jaren achtereen een slag in de rondte gewerkt om de dijken op hoogte te krijgen, polders te maken, gemalen te bouwen, kanalen te graven, noem maar op, wat nou vluchten?
Maar wat wilde je gaan doen tegen zware aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, woestijnvorming, enzovoorts?
'Onze' '53 stelde weinig voor vergeleken bij andere rampen.
Ik denk dat wij makkelijk praten hebben.
zware aardbevingen, vulkaanuitbarstingen doen niet mee in dit verhaal, het gaat om door het weer veroorzaakte gebeurtenissen
ik denk dat '53 als je kijkt welk gebied door het water was aangevallen ook door de bril van nu een ramp van formaat was, het is menselijkerwijs gesproken te danken aan de stevigheid van de dijken en de goede organisatie van het dijkleger eromheen dat er niet heel veel meer slachtoffers gevallen zijn
kijk, zo'n orkaan kun je weinig tegen doen maar als je ziet dat er landen zijn die al sinds mensenheugenis ieder jaar onder water lopen dan vraag je je toch af, zouden ze er onderhand zelf niet eens wat aan willen doen? en die woestijnen die oprukken, dat werd mij dertig jaar geleden op school ook al verteld, als ze in die tijd alleen af en toe verhuist zijn wordt het probleem inderdaad niet opgelost, dan denk ik echt kom op mannen, zet die waterpijp even een paar dagen aan de kant en ga iets dóen . . .
ik denk dat '53 als je kijkt welk gebied door het water was aangevallen ook door de bril van nu een ramp van formaat was, het is menselijkerwijs gesproken te danken aan de stevigheid van de dijken en de goede organisatie van het dijkleger eromheen dat er niet heel veel meer slachtoffers gevallen zijn
kijk, zo'n orkaan kun je weinig tegen doen maar als je ziet dat er landen zijn die al sinds mensenheugenis ieder jaar onder water lopen dan vraag je je toch af, zouden ze er onderhand zelf niet eens wat aan willen doen? en die woestijnen die oprukken, dat werd mij dertig jaar geleden op school ook al verteld, als ze in die tijd alleen af en toe verhuist zijn wordt het probleem inderdaad niet opgelost, dan denk ik echt kom op mannen, zet die waterpijp even een paar dagen aan de kant en ga iets dóen . . .