OGG-GGiN

MBE

Bericht door MBE »

ndonselaar schreef:MBE,

Ik denk dat ik iets anders bedoel als MV met 'nog vlees, nog vis'.
Wat bedoel jij dan en wat bedoelt MV?
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik denk dat er idd verschil zit tussen de stelling dat er "noch vlees, noch vis" gepreekt wordt, of "nog vlees, nog vis".

Maar dat terzijde: Er is veel prediking waar de Vis in ieder geval nauwelijks een rol speelt. Waar het vorme vlees gestreeld wordt.

Maar wat de één heel diep vindt gaan, is voor de ander oppervlakkig. De één wil dat er uitgebreid en tot in detail voorgeschreven worden hoe het moet, terwijl de ander er niet genoeg van kan krijgen te horen Wie het doet.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Unionist schreef:Ik denk dat er idd verschil zit tussen de stelling dat er "noch vlees, noch vis" gepreekt wordt, of "nog vlees, nog vis".

Maar dat terzijde: Er is veel prediking waar de Vis in ieder geval nauwelijks een rol speelt. Waar het vorme vlees gestreeld wordt.

Maar wat de één heel diep vindt gaan, is voor de ander oppervlakkig. De één wil dat er uitgebreid en tot in detail voorgeschreven worden hoe het moet, terwijl de ander er niet genoeg van kan krijgen te horen Wie het doet.
Dank je Bart, om Hem gaat het, iedere prediking opnieuw.
MBE

Bericht door MBE »

Unionist schreef:Maar dat terzijde: Er is veel prediking waar de Vis in ieder geval nauwelijks een rol speelt. Waar het vorme vlees gestreeld wordt.
Kun je dat met een voorbeeld duidelijk maken?
Plaats reactie