Laag schreef:Hier maar even op reageren.
Welke boeren liggen er aan het subsidie infuus? De melkveehouderij krijgt subsidie, de varkenshouderij en pluimveehouderij krijgen geen subsidie. Daarnaast, weten wij hoeveel restproducten er in de varkenshouderij verwerkt worden? Restproducten van soja, tarwe, gerst en andere producten, ongeschikt voor menselijke consumptie, worden daar verwerkt.
Het stikstof verhaal wordt overal aan opgehangen. In de jaren 90 zouden de bossen verdwijnen wegens ammoniak uitstoot uit de veehouderij, niemand hoor je er meer over.
Alle miljarden die uitgetrokken worden om boeren te onteigenen, uit te kopen en zo meer, is weggegooid geld.
De stikstofproblematiek is een op papier gecreëerde werkelijkheid, in Duitsland en Denemarken mag de uitstoot velen malen hoger zijn, dan in Nederland. Wat is dan het nut van deze maatregelen in Nederland? Als een hond zijn behoefte doet, dan is de uitstoot al te hoog.
Zoals er nu met onze boeren omgegaan wordt, is beneden alle peil. We zijn een verwende natie, en dat blijkt uit hoe we omgaan met onze boeren, geen waardering voor de hoogwaardige producten die ze produceren. Blijkbaar halen we het straks liever uit China, of het Oostblok.
Als ik de verhalen op de boer hoor, dan is dat woede, onmacht, onzekerheid en verdriet. Het gaat in de stikstofcrisis niet om de natuur, het gaat om de landbouwgrond om huizen te bouwen.
De oorlog in Oekraïne heeft blijkbaar niemand wakker gemaakt, straks zijn we afhankelijk van Rusland en China voor ons voedsel, als dat de wens is van Europa, het zij zo.
Een economie die op instorten staat, maar Nederland gaat miljarden uitgeven om een sector van ongekende waarde de nek om te draaien.
Kijk hoe het met het elektriciteits net gaat, iedereen had dit allang aan zien komen, het raakt vol het net, nu gaan we ook nog eens van het gas af. Industrie terreinen waar warmtepompen verplicht werden, maar waar de eigenaren ze niet mogen gebruiken, want men is bang voor verzakkingen, daarom hebben ze nu een gasaansluiting. Zonnepanelen die niet aan mogen, want het net kan het niet aan, windmolens die niet aan mogen, want het net kan het niet aan....
Werkelijk, ik vraag mij oprecht af, waar zijn we mee bezig, zeer, zeer zorgelijk.
Even over de ammoniakuitstoot: