De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Ambtenaar

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

Ditbenik schreef: Om te beginnen hun ambtenaren leren burgers met respect te behandelen. In deze discussie zie je hoe het werkt. Boeren en vissers worden afgeschilderd als criminelen en burgers die daar iets van vinden zijn dom.
Waar denk je dat het ambtelijk handelen door wordt bepaald? Door de kaders die politici meegeven. En politici kijken niet bepaald naar de uitvoerbaarheid van beleid.
Daarnaast moeten toezeggingen worden nagekomen. Je ziet in de toeslagenaffaire een patroon van stockeren en intimideren van burgers door de overheid. De belastingdienst heeft een stelregel dat ze nooit fouten maken. Daar houden ze strak aan vast, zelfs nu de rechter heeft gesproken en er een vuistdik rapport ligt. Maar nog werken ze niet mee aan een oplossing. Mensen worden nog steeds niet gecompenseerd terwijl dat in een paar maanden (ooit voor de kerst) afgehandeld zou zijn. Zomaar een paar dingen die vast een begin van herstel zouden bewerken.
Het is nogal populistisch om te stellen dat ze niet werken aan een oplossing. Bij de Belastingdienst werken de mensen zich uit de naad, het zijn echter de politici die vertragend werken. Het is moeilijk om politiek draagvlak te verkrijgen, o.a. door angst voor precedentwerking.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 10 jun 2022, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef: Volgens mij zijn daar geen negatieve dingen gebeurd hoor.
Dan wordt het toch eens tijd dat je een goede krant gaat lezen. Kilometerslange files bij de grensovergang vind je positief? Of lege schappen in de supermarkt? Of een verwachte krimp van het BBP met 5%?
Charles

Bericht door Charles »

Deze heb ik thuis liggen en moet ik nog vaak aan denken. Het is uit maart 20202 - nog voor corona.

Afbeelding
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Deze heb ik thuis liggen en moet ik nog vaak aan denken. Het is uit maart 20202.
Als dit blad je referentiekader is, dan is er nogal een kloof tussen jou en mij. Ik heb namelijk helemaal niets met mensen die geloven in allerlei complottheorieën en andere waanzin.

Ik citeer even kort van de website van De Blauwe Tijger:

Aangaande de status van de Krim en de Donbass voegt Rusland zich naar de wens van de inwoners van die gebieden: aansluiting bij Rusland voor de Krim, onafhankelijkheid voor de Donbass. Oekraïne is daar mordicus tegen en meent dat die gebieden en hun inwoners gedwongen deel moeten blijven van Oekraïne. Met andere woorden hier kiest Rusland vóór en kiest Oekraïne tegen de democratische beginselen. En, mirabile dictu, onze zgn. vrije wereld stelt zich achter de antidemocratische keuze van Oekraïne.

Karskens en Baudet bepleitten matiging bij de beoordeling van Poetins oorlog terwijl Postma de handen wringt over het lot van Oekraïne en de perversiteit van ON. Toch is er niet echt veel aan de hand: Een voorzichtige militaire opmars, meer een demonstratie dan een uitoefening van het militair vernietigingspotentieel. Zeker niet het grof geweld dat Oekraïne na Maidan 2004 gebruikte om de Donbass te onderwerpen. En, zoals de BBC het stelde: “To stop the war, the Russian leader wants Ukraine to recognise Crimea as part of Russia and to recognise the independence of the separatist-run Easts. And he demands that Ukraine changes its constitution to guarantee it will not join NATO and the EU”. Alleszins uitvoerbare en billijke eisen dus: De acceptatie dat de bevolking van de Krim en de Donbass niet gedwongen terugkeert naar een staat van etnische ondergeschiktheid (schaam U, Groene). En de acceptatie van een status voor Oekraïne overeenkomstig de oorspronkelijk afspraken van Malta 1989: Geen NATO-lidmaatschap, geen tegen Rusland gerichte economische associatie met West-Europa. Afspraken, beste Groene, daar zouden ook politici zich aan moeten houden. Zelensky kan deze oorlog dus beëindigen wanneer hij wil.

Enkel deze twee citaten tonen al aan dat je hier te maken hebt met volslagen idioten.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 10 jun 2022, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles

Bericht door Charles »

Makkelijke houding, hoef je er iig niet over na te denken. Vervelende is wel dat wat er in staat over boeren, visserij en mkb je nu ziet gebeuren. Los van het feit dat het blad voor het merendeel gevuld is is met artikelen over kunst, cultuurfilosofie en rechtsfilosofie en een hoofd interview met de onder ons bekende J.L. Burggraaf.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Makkelijke houding, hoef je er iig niet over na te denken. Vervelende is wel dat wat er in staat je nu ziet gebeuren.
Ik heb inderdaad weinig behoefte om me al te zeer te verdiepen in extreme denkbeelden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Charles schreef:Makkelijke houding, hoef je er iig niet over na te denken. Vervelende is wel dat wat er in staat over boeren, visserij en mkb je nu ziet gebeuren. Los van het feit dat het blad voor het merendeel gevuld is is met artikelen over kunst, cultuurfilosofie en rechtsfilosofie en een hoofd interview met de onder ons bekende J.L. Burggraaf.
Ik ken het stuk niet, dus kan niet beoordelen wat er is geschreven en of die analyses juist zijn. Ik kan wel beoordelen wat voor berichten ze plaatsen over het conflict in Oekraïne. En enkel die berichten maken duidelijk dat dit mensen zijn waarvan je verre moet blijven. Ik houd niet van aanbidders van autocraten en allerlei fascistoïde ideeën die overgoten zijn met allerlei sentimentele verwijzingen naar het (christelijke) verleden. Ik ken het repertoire. Een groot deel van mijn familie laat zich ook door dit soort ideeën beïnvloeden.
Charles

Bericht door Charles »

Sinds corona staan er idd wel erg negatieve verhalen in (over great reset, klimaat etc.). Overweeg al tijdje om een mail te sturen hierover, misschien toch maar eens doen. Abonnement genomen vanwege oorspronkelijke doel: conservatief blad over trends, cultuur en lifestyle. De eerste nummers (van voor corona) waren dan ook prachtig.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vrees dat dit blad, net zoals het opinieartikel in het RD onlangs, gesubsidieerd wordt vanuit Rusland. Daar is al eerder een onderzoeksartikel over verschenen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik vrees dat dit blad, net zoals het opinieartikel in het RD onlangs, gesubsidieerd wordt vanuit Rusland. Daar is al eerder een onderzoeksartikel over verschenen.
Dat zijn nogal grote woorden... Waarom denkt u dat? Kunt u dat ook aangeven? Ik bedoel nu vanzelf het Reformatorisch Dagblad.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef:Ik vrees dat dit blad, net zoals het opinieartikel in het RD onlangs, gesubsidieerd wordt vanuit Rusland. Daar is al eerder een onderzoeksartikel over verschenen.
Het is toch niet verboden om conservatieve denkbeelden uit te dragen?
Charles

Bericht door Charles »

Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. :banghead
refo

Bericht door refo »

Laag schreef:Hier maar even op reageren.
Welke boeren liggen er aan het subsidie infuus? De melkveehouderij krijgt subsidie, de varkenshouderij en pluimveehouderij krijgen geen subsidie. Daarnaast, weten wij hoeveel restproducten er in de varkenshouderij verwerkt worden? Restproducten van soja, tarwe, gerst en andere producten, ongeschikt voor menselijke consumptie, worden daar verwerkt.
Het stikstof verhaal wordt overal aan opgehangen. In de jaren 90 zouden de bossen verdwijnen wegens ammoniak uitstoot uit de veehouderij, niemand hoor je er meer over.
Alle miljarden die uitgetrokken worden om boeren te onteigenen, uit te kopen en zo meer, is weggegooid geld.
De stikstofproblematiek is een op papier gecreëerde werkelijkheid, in Duitsland en Denemarken mag de uitstoot velen malen hoger zijn, dan in Nederland. Wat is dan het nut van deze maatregelen in Nederland? Als een hond zijn behoefte doet, dan is de uitstoot al te hoog.

Zoals er nu met onze boeren omgegaan wordt, is beneden alle peil. We zijn een verwende natie, en dat blijkt uit hoe we omgaan met onze boeren, geen waardering voor de hoogwaardige producten die ze produceren. Blijkbaar halen we het straks liever uit China, of het Oostblok.
Als ik de verhalen op de boer hoor, dan is dat woede, onmacht, onzekerheid en verdriet. Het gaat in de stikstofcrisis niet om de natuur, het gaat om de landbouwgrond om huizen te bouwen.
De oorlog in Oekraïne heeft blijkbaar niemand wakker gemaakt, straks zijn we afhankelijk van Rusland en China voor ons voedsel, als dat de wens is van Europa, het zij zo.
Een economie die op instorten staat, maar Nederland gaat miljarden uitgeven om een sector van ongekende waarde de nek om te draaien.
Kijk hoe het met het elektriciteits net gaat, iedereen had dit allang aan zien komen, het raakt vol het net, nu gaan we ook nog eens van het gas af. Industrie terreinen waar warmtepompen verplicht werden, maar waar de eigenaren ze niet mogen gebruiken, want men is bang voor verzakkingen, daarom hebben ze nu een gasaansluiting. Zonnepanelen die niet aan mogen, want het net kan het niet aan, windmolens die niet aan mogen, want het net kan het niet aan....
Werkelijk, ik vraag mij oprecht af, waar zijn we mee bezig, zeer, zeer zorgelijk.
Even over de ammoniakuitstoot:
Afbeelding
Afbeelding
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het jammere is vooral de tunnelvisie dat al deze sectoren zouden moeten krimpen. Dat is niet de bedoeling, wat mij betreft. Je kunt ook proberen de stikstofuitstoot op andere manieren omlaag te krijgen, we zijn niet voor niets een innovatief land.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Zonder onderzoeksartikel en zonder enig bewijs roepen dat een opinieartikel in het RD gesubsidieerd wordt vanuit Rusland vind ik nogal wat. Iets met 'mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorstaan en bevorderen'
Plaats reactie