Uit jouw reactie begrijp ik dat je het idee hebt dat als er steeds de aandacht op gevestigd wordt door verandering van regel dat het dan alleen maar erger wordt?limosa schreef:wat me vooral verbaast is dat mensen op het idee komen dat jongeren van 16 hun gedrag door een regeltje dat in het verre Den Haag in een dik boek wordt geschreven laten beïnvloeden
kijk als ik die BrEeZaH-meisjes van 14 zie met een flesje in de hand op straat zie lopen vraag ik me ook af waar het heengaat allemaal maar meer regeltjes bedenken is in ieder geval níet de oplossing
Leeftijdsgrens voor drank naar 18 jaar
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

dat zeg ik niet hoewel dat wel zou kunnenLizzy schreef:Uit jouw reactie begrijp ik dat je het idee hebt dat als er steeds de aandacht op gevestigd wordt door verandering van regel dat het dan alleen maar erger wordt?limosa schreef:wat me vooral verbaast is dat mensen op het idee komen dat jongeren van 16 hun gedrag door een regeltje dat in het verre Den Haag in een dik boek wordt geschreven laten beïnvloeden
kijk als ik die BrEeZaH-meisjes van 14 zie met een flesje in de hand op straat zie lopen vraag ik me ook af waar het heengaat allemaal maar meer regeltjes bedenken is in ieder geval níet de oplossing
ik bedoel dat als je wil bereiken dat jongeren onder 18 geen alcohol drinken dat je dan niet moet komen met het verzoek de wet- en regelgeving aan te passen, jongeren laten hun gedrag echt niet beinvloeden door wat er in de regeltjes staat, je zult ze op een andere manier moeten bereiken
Ik ben misschien vervelend hoor........limosa schreef:dat zeg ik niet hoewel dat wel zou kunnenLizzy schreef:Uit jouw reactie begrijp ik dat je het idee hebt dat als er steeds de aandacht op gevestigd wordt door verandering van regel dat het dan alleen maar erger wordt?limosa schreef:wat me vooral verbaast is dat mensen op het idee komen dat jongeren van 16 hun gedrag door een regeltje dat in het verre Den Haag in een dik boek wordt geschreven laten beïnvloeden
ik bedoel dat als je wil bereiken dat jongeren onder 18 geen alcohol drinken dat je dan niet moet komen met het verzoek de wet- en regelgeving aan te passen, jongeren laten hun gedrag echt niet beinvloeden door wat er in de regeltjes staat, je zult ze op een andere manier moeten bereiken
maar waar denk je dan aan?

Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

ouders zouden hun kinderen moeten leren omgaan met alcohol, je leert ze lopen, fietsen, noem maar op, leer ze nou ook een pilsje of een glaasje wijn of wat ook drinken, anders gaan ze dat toch wel buiten de deur doenLizzy schreef:Ik ben misschien vervelend hoor........limosa schreef:dat zeg ik niet hoewel dat wel zou kunnenLizzy schreef:Uit jouw reactie begrijp ik dat je het idee hebt dat als er steeds de aandacht op gevestigd wordt door verandering van regel dat het dan alleen maar erger wordt?limosa schreef:wat me vooral verbaast is dat mensen op het idee komen dat jongeren van 16 hun gedrag door een regeltje dat in het verre Den Haag in een dik boek wordt geschreven laten beïnvloeden
maar waar denk je dan aan? :D
ik denk dat een belangrijke rol voor de ouders is weggelegd