Hahaha, maar ik vind dat niet een eerlijke beoordeling. Te veel externe factoren… als je zo zou daten vroeger zou je niet aan de vrouw komenHerman schreef:Er zijn allerlei zaken die een rol spelen bij het meemaken van een kerkdienst en of je je dan op je gemak voelt. Alleen al een simpel gegeven van een erg warme zomerdag waarop de dienst zich ellenlang voortrekt zonder einde, terwijl het zweet duimen dik op je rug staat en zich een enorme dorst ontwikkelt, leidt tot een enorm gevoel van onbehagen en een enorme opluchting als je thuis een eerste slok verfrissend water neemt. En van de preek heb je door deze omstandigheden alleen flarden opgevangen, die je nou net niet aanstonden en het gebed was wegens het lokale dialect nauwelijks te volgen.Simon0612 schreef:Met alle respect maar hoe kan je dit allemaal analyseren en observeren terwijl je deze gemeente vroeger 1x bezocht hebt? Of heb je je oordeel getrokken op kledingstyle en andere uiterlijkheden? Ik vind het een beetje een kortzichtige post.
Dat is geen reden om te veroordelen natuurlijk, zeg ik er maar bij. Maar je kunt dan prima een goed onderbouwt gevoel weergeven.