Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Het hoeft ook allemaal niet zo heel groot: alleen voorzitter en scriba van de classis laten tekenen is voldoende. Zeker in zo'n situatie van erg weinig en bekende predikanten.
Wat ik in ieder geval bijzonder vind: Door het vertrek van ds. Krijgsman naar de Beek-Uddel heeft classis Zuid geen predikant meer, in 1 week tijd vertrekken 2 predikanten uit classis West. Straks zit er 1 predikant in het buitenland en de rest allemaal in classis Oost.
Gouda-Stationsplein (ds. Weststrate) valt onder classis West...Piet Puk schreef:Wat ik in ieder geval bijzonder vind: Door het vertrek van ds. Krijgsman naar de Beek-Uddel heeft classis Zuid geen predikant meer, in 1 week tijd vertrekken 2 predikanten uit classis West. Straks zit er 1 predikant in het buitenland en de rest allemaal in classis Oost.
-
Wat als de 3 laatste dominees in de GGiN ook binnekort een beroep aannemen? Wat doe je dan?
Stel dat je maar 1 beroepbare dominee hebt, hoe gaat het dan qua tweetal?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.HersteldHervormd schreef:Wat als de 3 laatste dominees in de GGiN ook binnekort een beroep aannemen? Wat doe je dan?
-
Het is niet geheel onaannemelijk dat er nu wel wat beroepen gaan volgen voor ds. Van Voorden.Piet Puk schreef:Het aantal beroepen uitgebracht op beroepbare predikanten binnen GGiN(met datum beroepbaar):
Ds. J. Roos 152 30-06-2006
Ds. O.M. van der Tang 31 31-08-2019
Ds. D.E. van der Kieft 23 07-09-2021
Ds. A. Geuze 9 13-11-2020
Ds. A. van Voorden 0 03-07-2020
Ik word wel verdrietig van de laatste regel. Ik zou zeggen als gemeente, laten we juist die predikant beroepen. Menselijkerwijs gesproken hoef je dan niet bezorgd te zijn dat je snel vacant word.
In het kader van kerkelijke eenheid. Verschillende predikanten uit de GG zouden zich best 'thuisvoelen' bij de GGiN.Bevindelijk schreef:Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.HersteldHervormd schreef:Wat als de 3 laatste dominees in de GGiN ook binnekort een beroep aannemen? Wat doe je dan?
Er is geen verschil aanwezig m.b.t. prediking, maar juist herkenning.
-
Het zou prachtig zijn als deze situatie daaraan bijdragen kan.Refogast schreef:In het kader van kerkelijke eenheid. Verschillende predikanten uit de GG zouden zich best 'thuisvoelen' bij de GGiN.Bevindelijk schreef:Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.HersteldHervormd schreef:Wat als de 3 laatste dominees in de GGiN ook binnekort een beroep aannemen? Wat doe je dan?
Ik zie het al voor me:
Gereformeerde Gemeente in Nederland:
Tweetal te ochten: ds. A. van Voorden te Leerdam en ds. G. Beens te Kootwijkerbroek
-
Een tweetal is toch niet verplicht ?
Of je beroept niet.
Of je beroept niet.
OfBevindelijk schreef:Het zou prachtig zijn als deze situatie daaraan bijdragen kan.Refogast schreef:In het kader van kerkelijke eenheid. Verschillende predikanten uit de GG zouden zich best 'thuisvoelen' bij de GGiN.Bevindelijk schreef:Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.HersteldHervormd schreef:Wat als de 3 laatste dominees in de GGiN ook binnekort een beroep aannemen? Wat doe je dan?
Ik zie het al voor me:
Tweetal te ochten: ds. A. van Voorden te Leerdam en ds. G. Beens te Kootwijkerbroek
Ger. Gem.
Tweetal te Rijssen-Noord: ds. B.J. van Boven en ds. D.E. van de Kieft.
Enkelvoudig is ook toegestaan.Geytenbeekje schreef:Een tweetal is toch niet verplicht ?
Of je beroept niet.
-
Stel dat je maar 1 beroepbare dominee hebt, hoe gaat het dan qua tweetal?[/quote]
Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.[/quote]
In het kader van kerkelijke eenheid. Verschillende predikanten uit de GG zouden zich best 'thuisvoelen' bij de GGiN.[/quote]
Het zou prachtig zijn als deze situatie daaraan bijdragen kan.
Ik zie het al voor me:
Tweetal te ochten: ds. A. van Voorden te Leerdam en ds. G. Beens te Kootwijkerbroek[/quote]
Of
Ger. Gem.
Tweetal te Rijssen-Noord: ds. B.J. van Boven en ds. D.E. van de Kieft.[/quote]
Ook mooi, maar ik vernam dat er geen dominee is die voor genoemde gemeente durft te bedanken. En mocht ds. Van de Kieft het worden dan is de GGIN er weer één kwijt.
Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.[/quote]
In het kader van kerkelijke eenheid. Verschillende predikanten uit de GG zouden zich best 'thuisvoelen' bij de GGiN.[/quote]
Ik zie het al voor me:
Tweetal te ochten: ds. A. van Voorden te Leerdam en ds. G. Beens te Kootwijkerbroek[/quote]
Of
Ger. Gem.
Ook mooi, maar ik vernam dat er geen dominee is die voor genoemde gemeente durft te bedanken. En mocht ds. Van de Kieft het worden dan is de GGIN er weer één kwijt.
-
Ger. Gem.
Deze zou ik nog de meest verrassende vinden:
Gereformeerde Gemeente in Nederland te Gouda Gebrandyweg:
Tweetal: ds. J. Roos en ds. W.A. Zondag.
Deze zou ik nog de meest verrassende vinden:
Gereformeerde Gemeente in Nederland te Gouda Gebrandyweg:
Tweetal: ds. J. Roos en ds. W.A. Zondag.
Heel eenvoudig, dan surf je naar de website van de GerGem en dan kies je er daar eentje uit.[/quote]Bevindelijk schreef:Stel dat je maar 1 beroepbare dominee hebt, hoe gaat het dan qua tweetal?
Ik zie het al voor me:
Of
Ger. Gem.
Ook mooi, maar ik vernam dat er geen dominee is die voor genoemde gemeente durft te bedanken. En mocht ds. Van de Kieft het worden dan is de GGIN er weer één kwijt.[/quote]
Dat is gelukkig niet in handen van predikanten, maar die weg wordt aangewezen door de Koning van de Kerk.
Op reactie van Bevindelijk op tweetal: Ik denk niet dat het kerkverband en ds. Zondag dit zou willen.Bevindelijk schreef:Ger. Gem.
Tweetal te Rijssen-Noord: ds. B.J. van Boven en ds. D.E. van de Kieft.
Laatst gewijzigd door Refogast op 23 apr 2022, 00:32, 3 keer totaal gewijzigd.