Beroepingswerk discussie [7]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Bijzonder: binnen de GG 5 predikanten binnen binnen een maand die een beroep aannemen en binnen de GGiN 2 predikanten binnen een week die een beroep aannemen.
-
Ik kan me voorstellen dat de gemeemten die nu gaan beroepen dubbele hoop hebben.GerefGemeente-lid schreef:Bijzonder: binnen de GG 5 predikanten binnen binnen een maand die een beroep aannemen en binnen de GGiN 2 predikanten binnen een week die een beroep aannemen.
-
- Verbannen
Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
Alleen ds. Van de Kieft, ds. Roos en ds. Van Voorden zijn daar nu nog beroepbaar.
Alleen ds. Van de Kieft, ds. Roos en ds. Van Voorden zijn daar nu nog beroepbaar.
-
- Verbannen
Zeker. Wij beroepen dinsdag weer. Ik ervaar dat dus ook zeker zo.Bevindelijk schreef:Ik kan me voorstellen dat de gemeemten die nu gaan beroepen dubbele hoop hebben.GerefGemeente-lid schreef:Bijzonder: binnen de GG 5 predikanten binnen binnen een maand die een beroep aannemen en binnen de GGiN 2 predikanten binnen een week die een beroep aannemen.
Jazeker, met toestemming van de classis.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
Ik kan me daar dan weer niets bij voorstellen. Het is toch een geestelijk iets? Dan maakt het toch niet uit hoeveel predikanten er gaan verhuizen?Bevindelijk schreef:Ik kan me voorstellen dat de gemeemten die nu gaan beroepen dubbele hoop hebben.GerefGemeente-lid schreef:Bijzonder: binnen de GG 5 predikanten binnen binnen een maand die een beroep aannemen en binnen de GGiN 2 predikanten binnen een week die een beroep aannemen.
-
- Verbannen
En als er maar 2 predikanten beroepbaar zijn? Dan geldt dat toch wel niet zeker?Tiberius schreef:Jazeker, met toestemming van de classis.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
Waarom niet? Lijkt me geen verschil uitmaken.
Een kerkrechtdeskundige binnen de GGiN heeft ooit verteld dat er een synodebesluit uit ik meen 1928 ligt dat dit niet mag. Maar de praktijk is dat gemeenten dit wel doen. Er zijn ook gemeenten die dit niet doen. De vele gemeenten die ds. Van der Kieft hebben beroepen en niet 2x achter elkaar beroepen houden nu nog 2 predikanten over.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
Dat is zoals het formeel in de kerkorde staat ja. Ik heb het nog nooit meegemaakt dar een gemeente hiermee kwam.Tiberius schreef:Jazeker, met toestemming van de classis.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
-
- Verbannen
Dan is er toch geen andere mogelijkheid? Of je moet steeds om de beurt 1 van de 2 predikanten enkelvoudig kandidaat stellen.Tiberius schreef:Waarom niet? Lijkt me geen verschil uitmaken.
-
- Verbannen
Dan klopt de bewering van @Bevindelijk in het feitelijk draadje dus niet.Piet Puk schreef:Een kerkrechtdeskundige binnen de GGiN heeft ooit verteld dat er een synodebesluit uit ik meen 1928 ligt dat dit niet mag. Maar de praktijk is dat gemeenten dit wel doen. Er zijn ook gemeenten die dit niet doen. De vele gemeenten die ds. Van der Kieft hebben beroepen en niet 2x achter elkaar beroepen houden nu nog 2 predikanten over.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
-
Ik weet dat ze in onze gemeente nooit achter elkaar dezelfde broeder beroepen.Piet Puk schreef:Dat is zoals het formeel in de kerkorde staat ja. Ik heb het nog nooit meegemaakt dar een gemeente hiermee kwam.Tiberius schreef:Jazeker, met toestemming van de classis.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik zou het spreekwoord: "Als er één schaap over de dam is, volgen er meer" bijna veranderen in: "Als er één herder over de dam is...".GerefGemeente-lid schreef:Bijzonder: binnen de GG 5 predikanten binnen binnen een maand die een beroep aannemen en binnen de GGiN 2 predikanten binnen een week die een beroep aannemen.
Heel wat voor alle gemeenten, predikanten, predikantsvrouwen en -gezinnen die er weer bij betrokken zijn.
Of het regent verzoekschriften op de classis om 2x dezelfde predikant te beroepen.GerefGemeente-lid schreef:Dan klopt de bewering van @Bevindelijk in het feitelijk draadje dus niet.Piet Puk schreef:Een kerkrechtdeskundige binnen de GGiN heeft ooit verteld dat er een synodebesluit uit ik meen 1928 ligt dat dit niet mag. Maar de praktijk is dat gemeenten dit wel doen. Er zijn ook gemeenten die dit niet doen. De vele gemeenten die ds. Van der Kieft hebben beroepen en niet 2x achter elkaar beroepen houden nu nog 2 predikanten over.GerefGemeente-lid schreef:Hoe gaat dat nu in de GGiN? Mag je daar een dominee 2 keer achter elkaar beroepen?