Er valt vaak wel een woord te vinden. Maar de daden van Simson waren toch anders als zingen.Herman schreef:Vers 16 van Richteren 15 wordt doorgaans als zingen bestempeld. Mogelijk is gezien de tekst 'gebral' beter, maar dat is geen kanseltaal.Willem87 schreef:Simson zong niet in Richteren 15.
Weekdiensten
Re: Weekdiensten
Zeg maar gewoon Willem.
Gelukkig niet. Het is een normale opmerking. Simson zijn daden en geestelijke gesteldheid worden meer getoond.Erik1960 schreef:ah gelukkig, we kunnen ook bij dit topic los op die losbandige GG.Willem87 schreef:Wie heeft die punten verzonnen?Henk J schreef:Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
Schriftlezing: Richteren 15:9-20, waarbij de verzen 16-20 centraal stonden.
Thema: Simson door de Heere op zijn plaats gezet
1. Simson zingt zijn eigen lied, hij zingt vals
2. Simson zingt een toontje lager, hij is verootmoedigd
3. Simson zingt tot lof van God, hij zingt zuiver
Simson zong niet in Richteren 15.
Is dit weer zo een GG streek?
Zeg maar gewoon Willem.
het ligt vast aan mij.. ik ervaar ‘is dit weer zo een GG streek’ nog steeds niet als normaal. Het zal mijn tere zieltje wel zijn.Willem87 schreef:Gelukkig niet. Het is een normale opmerking. Simson zijn daden en geestelijke gesteldheid worden meer getoond.Erik1960 schreef:ah gelukkig, we kunnen ook bij dit topic los op die losbandige GG.Willem87 schreef:Wie heeft die punten verzonnen?Henk J schreef:Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Jawel. Zijn eigen lied is poëzie. Maar de punten 2 en 3 komen uit proza.Willem87 schreef:Wie heeft die punten verzonnen?Henk J schreef:Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
Willem87 schreef:Wie heeft die punten verzonnen?Henk J schreef:Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
Wat is dit voor een -knip- opmerking?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ja, heel helder dit. Mij niet heus.refo schreef:Jawel. Zijn eigen lied is poëzie. Maar de punten 2 en 3 komen uit proza.Willem87 schreef:Wie heeft die punten verzonnen?Henk J schreef:Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
Zeg maar gewoon Willem.
Ik beluister regelmatig eens een weekpreek van ds. A. Kort. Bijvoorbeeld die van vorige week woensdag over Openbaring 14:2 (Serie, Bijbellezing). Luisteren er hier meer wel eens naar deze dominee? Ik vind dat deze dominee een vrij unieke en markante manier van preken heeft (buiten stem om). Die manier van prediken vind je toch maar weinig terug in de rechterflank van de gereformeerde gezindte?
Voor de liefhebbers de link van de preek van vorige week:
http://www.oggkrimpen.nl/wp-content/upl ... dienst.mp3
Kun je in 2 regels omschrijven wat je zo uniek/markant vindt aan zijn (manier van) preken?Simon0612 schreef:Ik beluister regelmatig eens een weekpreek van ds. A. Kort. Bijvoorbeeld die van vorige week woensdag over Openbaring 14:2 (Serie, Bijbellezing). Luisteren er hier meer wel eens naar deze dominee? Ik vind dat deze dominee een vrij unieke en markante manier van preken heeft (buiten stem om). Die manier van prediken vind je toch maar weinig terug in de rechterflank van de gereformeerde gezindte?
Ja daar vraag je wat, zal het proberen. Hij bouwt als het ware met allerlei voorbeelden doorlopend zijn predicatie op tot een bepaald doel. Met wat hij de hoorder wil meegeven in de preek. Hij probeert op een hele beeldige manier je gedachten te vangen. Misschien ben ik niet heel duidelijk maar je moet maar eens een preek beluisteren, voorbeeld de preek die ik poste.GGotK schreef:Kun je in 2 regels omschrijven wat je zo uniek/markant vindt aan zijn (manier van) preken?Simon0612 schreef:Ik beluister regelmatig eens een weekpreek van ds. A. Kort. Bijvoorbeeld die van vorige week woensdag over Openbaring 14:2 (Serie, Bijbellezing). Luisteren er hier meer wel eens naar deze dominee? Ik vind dat deze dominee een vrij unieke en markante manier van preken heeft (buiten stem om). Die manier van prediken vind je toch maar weinig terug in de rechterflank van de gereformeerde gezindte?
Vanavond is er de mogelijkheid om live mee te luisteren naar de Bijbellezing in Genemuiden (ik denk de laatste van dit seizoen). Voorganger is ds. A. Verschuure. Aanvang half 8 (19:30 uur)
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21866
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/21866
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
Schriftlezing: Richteren 16:1-3
Thema: Simson gaat naar een hoer in Gaza
1. Simson's zwakte
2. Simson's gevaar
3. Simson's kracht
1. Simson's zwakte
2. Simson's gevaar
3. Simson's kracht
Ik zoek nog het boekje van ds Melis met Bijbellezingen over Simson...Henk J schreef:Vanavond was er weer een Bijbellezing over het leven van Simson als type van Christus.
1. Simson's zwakte
2. Simson's gevaar
3. Simson's kracht
-
- Verbannen
Gereformeerde Gemeenten
Oostkapelle: D.V. dinsdag 10 mei, 19.30 uur, ds. M. Karens (bidstond voor de vergaderdagen van het curatorium op D.V. maandag 16, dinsdag 17 en woensdag 18 mei)
Deze dienst is in beeld en geluid te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/14 ... -Saronkerk
Van harte aanbevolen!
Oostkapelle: D.V. dinsdag 10 mei, 19.30 uur, ds. M. Karens (bidstond voor de vergaderdagen van het curatorium op D.V. maandag 16, dinsdag 17 en woensdag 18 mei)
Deze dienst is in beeld en geluid te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/14 ... -Saronkerk
Van harte aanbevolen!
-
- Verbannen
De liturgie is als volgt:GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Van harte aanbevolen!
Zingen: Psalm 123: 1
Lezen: Nederlandse Geloofsbelijdenis, artikel 31 en vervolgens Matthéüs 9: 27-38
Zingen: Psalm 80: 8 en 11
Zingen: Psalm 99: 5 en 7
Zingen: Psalm 147: 6
Tekst: Matthéüs 9:35-38
Thema: Jezus en de grote oogst
1. Zijn prediking (vers 35)
2. Zijn ontferming (vers 36)
3. Zijn opdracht (vers 37-38)
waardevol… is het voor jouw gemeente gebruikelijk dit te doen?GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Van harte aanbevolen!
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.