Stel je niet aan Ad. En denk na voordat je een mening over mij neerschrijft.Ad Anker schreef:Prima.Zeeuw schreef:Verder alles goed met je Ad? Gelukkig zijn er genoeg mensen die gewoon op mijn oprechte vraag in zijn gegaan.Ad Anker schreef:Zeeuw weet drommels goed hoe het zit. Hellenbroek wijst in zijn vragenboekje al op het gevaar van 'strikvragen'.
Dat DDD het allemaal niet zo begrijpt heeft mijn begrip. Ik heb het graag uitgelegd.Fijn dat je antwoorden hebt gekregen.
Weekdiensten
Re: Weekdiensten
Het enige wat ik volgens mij doe is bestrijden dat wat jij 'allerlei rare dingen' noemt echt raar is. Het is een normale gang van zaken. Inderdaad is het optreden van een predikant die niet tot het kerkverband behoort officieel geen kerkdienst. Wat ik daarvan meegemaakt hebt is dat de zegengroet ontbrak en dat in plaats van de uitleidende zegen een couplet van de Avondzang werd opgezegd. Ik noem het dan nog steeds een kerkdienst.DDD schreef:Ik ontken in ieder geval niet dat er allerlei rare dingen kunnen gebeuren in de gereformeerde gemeenten. Maar daarmee zijn ze nog niet gereformeerd of kerkordelijk juist.
Een dienst 'voor de evangelisatie' is bij mijn weten ook een gewone kerkdienst met een collecte voor dat deputaatschap. Ik ken het fenomeen niet dat daar buitenkerkelijken voor worden aangetrokken. Ik laat me echter graag informeren.
-
Als je geen vragen mag stellen heeft RF niet zo een zin meer, wat een belachelijke gang van zaken. Het zou een aantal hier sieren om excuses aan te bieden, maar iets in mij zegt dat dat niet gaat gebeuren. Ik vind het echt belachelijk.
Overigens liep ik daar onlangs ook al een paar keer tegen aan, gewoon normale vragen worden vanuit achterdocht beantwoord. Ik word er een beetje naar van.
Overigens liep ik daar onlangs ook al een paar keer tegen aan, gewoon normale vragen worden vanuit achterdocht beantwoord. Ik word er een beetje naar van.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw, ik heb je te hoog ingeschat. Ik schatte in dat jij op de hoogte was van het fenomeen bijbellezingen in de rechterflank. Dat blijkt niet zo te zijn. Ik zat daarin dus mis.Zeeuw schreef: Stel je niet aan Ad. En denk na voordat je een mening over mij neerschrijft.
Nee, dat gaat voor sommigen gewoonweg niet. Zelfs een soort van excuses worden nog voorzien van een 'ik heb je te hoog ingeschat' sneer.HersteldHervormd schreef:Als je geen vragen mag stellen heeft RF niet zo een zin meer, wat een belachelijke gang van zaken. Het zou een aantal hier sieren om excuses aan te bieden, maar iets in mij zegt dat dat niet gaat gebeuren. Ik vind het echt belachelijk.
Een dienst voor de evangelisatie is inderdaad iets anders dan een evangelisatiedienst. Verder was mijn hoofdbezwaar natuurlijk dat men kerkdiensten belegt onder de naam bijbellezing. Dat vind ik net zo raar als een psalmzangavond organiseren onder de naam sing-in. Hoewel ik in verhouding tot het laatste geval het woord lezing voor een kerkdienst echt ongepast blijf vinden.Ad Anker schreef:Het enige wat ik volgens mij doe is bestrijden dat wat jij 'allerlei rare dingen' noemt echt raar is. Het is een normale gang van zaken. Inderdaad is het optreden van een predikant die niet tot het kerkverband behoort officieel geen kerkdienst. Wat ik daarvan meegemaakt hebt is dat de zegengroet ontbrak en dat in plaats van de uitleidende zegen een couplet van de Avondzang werd opgezegd. Ik noem het dan nog steeds een kerkdienst.DDD schreef:Ik ontken in ieder geval niet dat er allerlei rare dingen kunnen gebeuren in de gereformeerde gemeenten. Maar daarmee zijn ze nog niet gereformeerd of kerkordelijk juist.
Een dienst 'voor de evangelisatie' is bij mijn weten ook een gewone kerkdienst met een collecte voor dat deputaatschap. Ik ken het fenomeen niet dat daar buitenkerkelijken voor worden aangetrokken. Ik laat me echter graag informeren.
-
Wat een heisa om iets kleins.
Zeeuw en Ad, Zeg tegen elkaar sorry en ga verder. Ik neem aan dat jullie beiden volwassenen zijn? Pf moet ik als mediator nog optreden
Zeeuw en Ad, Zeg tegen elkaar sorry en ga verder. Ik neem aan dat jullie beiden volwassenen zijn? Pf moet ik als mediator nog optreden

-
Sing in is vaak wat moderner gekleurd. In de rechterflank zullen ze niet zo gauw sing-in zeggen denk ik.DDD schreef:Een dienst voor de evangelisatie is inderdaad iets anders dan een evangelisatiedienst. Verder was mijn hoofdbezwaar natuurlijk dat men kerkdiensten belegt onder de naam bijbellezing. Dat vind ik net zo raar als een psalmzangavond organiseren onder de naam sing-in. Hoewel ik in verhouding tot het laatste geval het woord lezing voor een kerkdienst echt ongepast blijf vinden.Ad Anker schreef:Het enige wat ik volgens mij doe is bestrijden dat wat jij 'allerlei rare dingen' noemt echt raar is. Het is een normale gang van zaken. Inderdaad is het optreden van een predikant die niet tot het kerkverband behoort officieel geen kerkdienst. Wat ik daarvan meegemaakt hebt is dat de zegengroet ontbrak en dat in plaats van de uitleidende zegen een couplet van de Avondzang werd opgezegd. Ik noem het dan nog steeds een kerkdienst.DDD schreef:Ik ontken in ieder geval niet dat er allerlei rare dingen kunnen gebeuren in de gereformeerde gemeenten. Maar daarmee zijn ze nog niet gereformeerd of kerkordelijk juist.
Dat bedoelde ik ook te zeggen! Sorry Zeeuw!Geytenbeekje schreef:Wat een heisa om iets kleins.
Ik ken Zeeuw persoonlijk en weet dat hij vrijmoedig, altijd bij álles vragen stelt aan iedereen, ongeacht welke status dan ook. Ik ken hem als iemand met een scherpe geest en een directe stijl. Het mooie is, dat hij zelf ook tegen een stootje kan en ook het nodige incasseert.
Nu wat algemener:
Het stellen van directe vragen zou juist op een forum als dit moeten kunnen. We moeten soms wat minder invullen voor een ander misschien, al is het soms zoeken naar de intentie. Houd dan het oordeel der liefde aan. Ik houd mezelf ook steeds voor dat in alle facetten van het leven Galaten 5:22 moet schitteren, dus zeker ook op een (min of meer) anoniem forum.
Galaten 5:22, HSV De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
Nu wat algemener:
Het stellen van directe vragen zou juist op een forum als dit moeten kunnen. We moeten soms wat minder invullen voor een ander misschien, al is het soms zoeken naar de intentie. Houd dan het oordeel der liefde aan. Ik houd mezelf ook steeds voor dat in alle facetten van het leven Galaten 5:22 moet schitteren, dus zeker ook op een (min of meer) anoniem forum.
Galaten 5:22, HSV De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
Dit is wel bijzonder broeder/zuster Ararat, want ik heb geen idee wie u zijt geloof ikArarat schreef:Ik ken Zeeuw persoonlijk en weet dat hij vrijmoedig, altijd bij álles vragen stelt aan iedereen, ongeacht welke status dan ook. Ik ken hem als iemand met een scherpe geest en een directe stijl. Het mooie is, dat hij zelf ook tegen een stootje kan en ook het nodige incasseert.
Nu wat algemener:

Hier ben ik het helemaal mee eens.GerefGemeente-lid schreef:Het zou inderdaad fijn zijn als @DIA gewoon zijn excuses aanbood voor het onterechte wantrouwen wat hij achter elke vraag ziet en gewoon eerlijk op de vraag antwoord gaf, zonder een hokjes-vakjestheorie er aan te verbinden.
Dat wantrouwen en die achterdocht is onzuiver en niet volgens de Heilige Schrift en Zondag 43.
Mijn analyse is: Dia begint met wantrouwen te zaaien n.a.v. een verhelderingsvraag, en de oogst is dat 2 forummers elkaar in de haren vliegen.
Dia laat dan nog de inmiddels overbekende wind dat het allemaal zo slecht is, maar vervolgens heeft hij zelf de sfeer wel grondig verziekt.
Dus als het over onafhankelijke moderators gaat (waar dit hele verhaal mee begon), dan graag je excuses, @Dia.
... Dan ben ik bang dat ik m'n opmerking over je scherpe geest enigszins moet nuancerenZeeuw schreef:Dit is wel bijzonder broeder/zuster Ararat, want ik heb geen idee wie u zijt geloof ikArarat schreef:Ik ken Zeeuw persoonlijk en weet dat hij vrijmoedig, altijd bij álles vragen stelt aan iedereen, ongeacht welke status dan ook. Ik ken hem als iemand met een scherpe geest en een directe stijl. Het mooie is, dat hij zelf ook tegen een stootje kan en ook het nodige incasseert.
Nu wat algemener:
Galaten 5:22, HSV De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.. Overigens is de directe stijl van Zeeuw ook wel eens erg vervelend voor mensen en moet hij achteraf wel eens op zijn tong bijten.

En zo vinden we elkaar altijd weer.Zeeuw schreef: Dit is wel bijzonder broeder/zuster Ararat, want ik heb geen idee wie u zijt geloof ik. Overigens is de directe stijl van Zeeuw ook wel eens erg vervelend voor mensen en moet hij achteraf wel eens op zijn tong bijten.

Ik vond het ook nogal veel eer voor me...Ararat schreef:... Dan ben ik bang dat ik m'n opmerking over je scherpe geest enigszins moet nuancerenZeeuw schreef:Dit is wel bijzonder broeder/zuster Ararat, want ik heb geen idee wie u zijt geloof ikArarat schreef:Ik ken Zeeuw persoonlijk en weet dat hij vrijmoedig, altijd bij álles vragen stelt aan iedereen, ongeacht welke status dan ook. Ik ken hem als iemand met een scherpe geest en een directe stijl. Het mooie is, dat hij zelf ook tegen een stootje kan en ook het nodige incasseert.
Nu wat algemener:
Galaten 5:22, HSV De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.. Overigens is de directe stijl van Zeeuw ook wel eens erg vervelend voor mensen en moet hij achteraf wel eens op zijn tong bijten.