Helder. Dat is volgens mij in onze kerk ook wel zo geweest in het verleden. Ik begrijp dan niet zo heel goed waarom het verschillend benoemd wordt.Henk J schreef:In onze kerk is een Bijbellezing ook een kerkdienst, alleen bij een Bijbellezing is er altijd sprake van vervolgstof. Verder is er geen verschil met de zondagse eredienst.refo schreef:Niet zo overdrijven. Een bijbellezing en een preek zijn twee verschillende gebeurtenissen, dus zo wonderlijk is die vraag niet. Dat jij het ervaart als een preek is prima, maar een ander mag dan verbaasd zijn.-DIA- schreef:Mijn verantwoording. Ik voel de hete adem die veelal bestaat uit wantrouwende vragen hier al sinds 2008 in mijn nek. We moeten als het ware op eieren lopen. Dit is geen incident, maar iets wat blijft. Ook weer niet iets om ons over te verwonderen, maar wel als we op de grondslag van het forum letten. Ik voorzie ook dat dit waarschijnlijk een doorgaande zaak is.
Waarom wordt dan bij jullie bv de Bijbellezing niet gewoon een doordeweekse kerkdienst? Alleen vanwege het feit van de vervolgstof of zijn er nog andere verschillen?