@henkj heb je de toegestuurde preek kunnen beluisteren?Mistig schreef:Op New Faith Network staat een film over het lezen van Simson. Erg interessant en het geeft veel inzicht in hoe het geweest moet zijn voor hem. Inderdaad altijd alleen ten strijde.Henk J schreef:Bij ons was er weer een weekdienst vanavond over het leven van Simson als type van Christus.
Schriftlezing: Richteren 15:1-8.
Thema: de wraak van Simson.
1. Simson's enorme teleurstelling.
2. Simson's wonderlijke vossenjacht.
3. Simson's eenzaamheid.
Het blijft opvallend hoeveel overeenkomsten er zijn tussen Simson en Christus. Zo ging Simson altijd alleen te werk, net als Christus die de pers alleen heeft getreden.
Weekdiensten
- Maanenschijn
Re: RE: Re: Weekdiensten
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Heb inderdaad de mail binnengekregen en kan de preek beluisteren. Helaas heb ik nog niet de hele preek kunnen beluisteren, dat hoop ik zsm te doen.Maanenschijn schreef:@henkj heb je de toegestuurde preek kunnen beluisteren?
Re: Weekdiensten
Tsja, wanneer een normale werknemer het niet meer naar zijn of haar zin heeft bij de huidige werkgever zal die ook zo snel mogelijk weggaan, liefst nog eerder dan de opzegtermijn. Dat zal bij dominees ook wel eens gebeuren. Een snel afscheid hoeft ook niet verkeerd te zijn, zolang er maar goede overdracht kan plaatsvinden van de pastorale zorg.
Ik kan me voorstellen dat als je al lang weet dat je ergens heen moet maar relatief lang moest wachten op het beroep, zoals ds. Verschuure had bij Genemuiden, je dan niet meer lang meer wilt wachten als het officiële moment daar dan eindelijk is. Uiteraard moet dat praktisch te regelen zijn. Maar het (nog niet gekregen) beroep was in feite al een tijd aangenomen. Zo zal het bij veel predikanten zijn: als je hart eenmaal is overgebogen kun je niet anders meer dan graag zsm op je nieuwe plek willen beginnen. Hoe pijnlijk het afscheidsproces van je oude gemeente ook kan zijn. Ik denk dat "niet naar de zin hebben" wel het meest ondergeschikte argument is in beroepingswerk en in het verhuisproces. De volmacht om te gaan of blijven komt van Boven, en berust als het goed is niet in eigen gevoelens.Erskinees schreef:Tsja, wanneer een normale werknemer het niet meer naar zijn of haar zin heeft bij de huidige werkgever zal die ook zo snel mogelijk weggaan, liefst nog eerder dan de opzegtermijn. Dat zal bij dominees ook wel eens gebeuren. Een snel afscheid hoeft ook niet verkeerd te zijn, zolang er maar goede overdracht kan plaatsvinden van de pastorale zorg.
Zitten jullie niet in de verkeerde topic?
Ai, inderdaad. Kan het verplaatst worden?
Re: RE: Re: RE: Re: Weekdiensten
Off -topic, maar word wakker uit uw droom!Job schreef:Ik kan me voorstellen dat als je al lang weet dat je ergens heen moet maar relatief lang moest wachten op het beroep, zoals ds. Verschuure had bij Genemuiden, je dan niet meer lang meer wilt wachten als het officiële moment daar dan eindelijk is. Uiteraard moet dat praktisch te regelen zijn. Maar het (nog niet gekregen) beroep was in feite al een tijd aangenomen. Zo zal het bij veel predikanten zijn: als je hart eenmaal is overgebogen kun je niet anders meer dan graag zsm op je nieuwe plek willen beginnen. Hoe pijnlijk het afscheidsproces van je oude gemeente ook kan zijn. Ik denk dat "niet naar de zin hebben" wel het meest ondergeschikte argument is in beroepingswerk en in het verhuisproces. De volmacht om te gaan of blijven komt van Boven, en berust als het goed is niet in eigen gevoelens.Erskinees schreef:Tsja, wanneer een normale werknemer het niet meer naar zijn of haar zin heeft bij de huidige werkgever zal die ook zo snel mogelijk weggaan, liefst nog eerder dan de opzegtermijn. Dat zal bij dominees ook wel eens gebeuren. Een snel afscheid hoeft ook niet verkeerd te zijn, zolang er maar goede overdracht kan plaatsvinden van de pastorale zorg.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Bij ons was er weer een weekdienst vanavond over het leven van Simson als type van Christus.
Thema: Simson alleen van Ethan naar Lechi.
1. Simson door zijn volk miskend.
2. Simson door de vijanden uitgejouwd.
3. Simson door zijn God verlost.
Thema: Simson alleen van Ethan naar Lechi.
1. Simson door zijn volk miskend.
2. Simson door de vijanden uitgejouwd.
3. Simson door zijn God verlost.
Meegeluisterd met de intrede van ds. Joosse in Barendrecht. Indrukwekkend in al z'n eenvoud, het terugluisteren waard. Geen menselijke opsmuk. Het orgelspel vond ik ook prachtig. Ik ben geen kenner zeg ik er maar even bij. Daarna ook nog een groot gedeelte van de Bijbellezing van GG Sliedrecht kunnen volgen. De opwekking van de zoon van de weduwe te Sarfat. Het is te begrijpen dat ds. Huijser zich sterk bij de materie betrokken voelde. Diep doorleefd verdriet, hand in hand met diep doorleefde trouw des Heeren.
Het orgelspel is best goed. Het lijkt mij best ingewikkeld om een op deze manier zingende gemeente te begeleiden. Het tempo is nog niet eens zo heel traag. Maar de mensen zingen gewoon pas de noot zodra de organist de volgende noot inzet. Dat hoor je toch niet vaak in de Randstad. Mooi kan ik het ook niet vinden. Het zingen dan.
Best apart. Ik vraag mij af of dat vroeger in Rotterdam Zuid ook zo ging, of dat er sprake is van import die dit zo gewend is.
Best apart. Ik vraag mij af of dat vroeger in Rotterdam Zuid ook zo ging, of dat er sprake is van import die dit zo gewend is.
Hier kunt u alleen live meeluisteren naar de laatste Bijbelezing van dit seizoen.
Het de laatste over het leven van Manasse
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/noord
Orde van diesnst
Ps. 18
Ps. 40:1,5
Ps. 41:5,6
Ps.89:8
Let op: er kan aléén live meegeluisterd worden.
Het de laatste over het leven van Manasse
http://meeluisteren.gergemrijssen.nl:8000/noord
Orde van diesnst
Ps. 18
Ps. 40:1,5
Ps. 41:5,6
Ps.89:8
Let op: er kan aléén live meegeluisterd worden.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 01 mar 2022, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Nu live mee te luisteren met de Ger. Gem. te Meliskerke, waar ds. Huijser voorgaat: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... vents/live
De dienst is eventueel alleen vandaag nog te downloaden.
Orde van dienst:
Zingen: Psalm 113: 4
Schriftlezing: Matthéüs 9: 9-17
Zingen: Psalm 30: 1, 2 en 8
Zingen: Psalm 9: 2
Zingen: Psalm 68: 2
Tekst: Matthéüs 9: 14-15
Thema: De vreugde van de bruiloftskinderen
1. Een onbegrepen vreugde (vers 14)
2. Een verklaarde vreugde (vers 15a)
3. Een tijdelijke vreugde (vers 15b)
De dienst is eventueel alleen vandaag nog te downloaden.
Orde van dienst:
Zingen: Psalm 113: 4
Schriftlezing: Matthéüs 9: 9-17
Zingen: Psalm 30: 1, 2 en 8
Zingen: Psalm 9: 2
Zingen: Psalm 68: 2
Tekst: Matthéüs 9: 14-15
Thema: De vreugde van de bruiloftskinderen
1. Een onbegrepen vreugde (vers 14)
2. Een verklaarde vreugde (vers 15a)
3. Een tijdelijke vreugde (vers 15b)
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 01 mar 2022, 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen
Het was een goede dienst.
Na de zegenbede hieven er nog enkele mannen spontaan de stem om bij het juichende orgel mee te zingen met Psalm 116: 11.
Na de zegenbede hieven er nog enkele mannen spontaan de stem om bij het juichende orgel mee te zingen met Psalm 116: 11.
Bij de orde van dienst moest niet psalm 41 vermeld worden maar psalm 141-DIA- schreef:Keuze dus tussen twee....
Een indringende preek. Maar wat doet het met mij, met u?
Het thema en de punten waren deze:
Het besluit van Manasses leven
1. De begeerte van zijn leven
2. De geheimen van zijn leven
3. Het einde van zijn leven
Welzalig hij, die in der bozen raad
Niet wandelt, noch op 't pad der zondaars staat,
Noch nederzit, daar zulken samenrotten,
Die roekeloos met God en godsdienst spotten;
Maar 's HEEREN wet blijmoedig dag en nacht
Herdenkt, bepeinst, en ijverig betracht.
De HEER' toch slaat der mensen wegen gâ,
En wendt alom het oog van Zijn genâ,
Op zulken, die, oprecht en rein van zeden,
Met vasten gang het pad der deugd betreden;
God kent hun weg, die eeuwig zal bestaan,
Maar 't heilloos spoor der bozen zal vergaan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«