Roeping tot het ambt
ja, ik zeg natuurlijk niet dat je je mond moet houden, maar het is denk ik idd slim om zoiezo de raad van pim op te volgen die hij een aantal topics geleden aan je gaf om een brief te schrijven naar je eigen predikant, want hier heb je wrs ook niet veel aan, iedereen geeft zijn mening, en wat schiet jij ermee op? Dan kun je denk ik nog beter in je Bijbel zoeken naar het antwoord als hier op osw.Oorspronkelijk gepost door timo
dan ga ik snel mijn mond houden en alles nog een keer terug lezen. Het is echt een wezelijke vraag
Lijkt me niet, nee. Als het een roeping is, is het een roeping. Als je denkt dat je het zelf 'verpest' kan dat moeilijk samengaan.Oorspronkelijk gepost door timo
Kun je een roeping hebben en toch het idee hebben dat je het door je "zondige leven het verpest"
Kijk, ik benader zoiets vooral praktisch. Wie God roept, maakt Hij ook bekwaam. Dan maakt Hij ook gelegenheid enzo. Ga dan niet nederig lopen doen: 'O,o, ik ben zo slecht. Ik verpest het steeds!' Wie heeft daar wat aan? Niemand. Hou dat voor je. En voel je toch zoiets, dan uit je dat niet hier, maar bij God.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
In een artikel las ik zojuist de volgende passage:
Heeft deze visie op een roeping historische papieren? Zo ja, welke theologen zaten ook op die lijn?Roeping
Hoe weet ik of ik een roeping heb? Op die vraag ging Ruan Crew van de OZG (Overzeese Zendingsgemeenschap) gisteren in tijdens een workshop. ,,Het is niet de vraag of God roept, want Hij heeft je al geroepen'', begon hij. ,,Hij heeft ons allemaal geroepen, want in de Bijbel staat: 'U bent een uitverkoren geslacht, geroepen om Gods grote daden te verkondigen'. We hebben dus allemaal een roeping om Jezus Christus te verkondigen, waar dat dan ook is.''
Veel mensen denken bij het woord 'roeping' direct aan zichzelf. Ten onrechte, vindt Crew. ,,De context van een roeping is namelijk de gemeenschap der heiligen: de kerk. Je moet je dus eerst afvragen: in welke gemeenschap heeft God mij geplaatst en wat kan ik daar betekenen?''
Tenslotte: zendeling worden doe je niet zelf. ,,Hoe roept God? Door de Heilige Geest. Die gebruikt Gods Woord, andere christenen, omstandigheden en gaven om jou je roeping duidelijk te maken. Wat die ook is: jij hoeft het zelf niet te doen, God zal het dóór jou doen'', hield Crew de jongeren voor.
BrakelOorspronkelijk gepost door Pim
In een artikel las ik zojuist de volgende passage:
Heeft deze visie op een roeping historische papieren? Zo ja, welke theologen zaten ook op die lijn?Roeping
Hoe weet ik of ik een roeping heb? Op die vraag ging Ruan Crew van de OZG (Overzeese Zendingsgemeenschap) gisteren in tijdens een workshop. ,,Het is niet de vraag of God roept, want Hij heeft je al geroepen'', begon hij. ,,Hij heeft ons allemaal geroepen, want in de Bijbel staat: 'U bent een uitverkoren geslacht, geroepen om Gods grote daden te verkondigen'. We hebben dus allemaal een roeping om Jezus Christus te verkondigen, waar dat dan ook is.''
Veel mensen denken bij het woord 'roeping' direct aan zichzelf. Ten onrechte, vindt Crew. ,,De context van een roeping is namelijk de gemeenschap der heiligen: de kerk. Je moet je dus eerst afvragen: in welke gemeenschap heeft God mij geplaatst en wat kan ik daar betekenen?''
Tenslotte: zendeling worden doe je niet zelf. ,,Hoe roept God? Door de Heilige Geest. Die gebruikt Gods Woord, andere christenen, omstandigheden en gaven om jou je roeping duidelijk te maken. Wat die ook is: jij hoeft het zelf niet te doen, God zal het dóór jou doen'', hield Crew de jongeren voor.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
als eerste wil ik zeggen dat het me verbaast dat dit onderwerp nog steeds populair is op het forum . daarnaast heeft spurgeon een andere mening maar die wel dicht tegen die van deze schrijver ligt. Maar de meeste theologen gaan er van uit dat je door Gods Woord en Geest en omstandig heden het duidelijk wordt dat je een bepaalde roeping hebt. Maar daarin kun je je ook wel eens vergissen als jou roeping geen weerklank vind in de harten van de toelatingscommissie of curatoren maar het blijft een moeilijke weg.