Omdat het hem raakt natuurlijk. Het raakt mij ook.Tiberius schreef:Wat ik eigenlijk niet begrijp: nu worden er zoveel meditaties gepubliceerd in kerkbladen, waarom dan uitgerekend dit stuk plaatsen?
Waarvan je vooraf al weet dat er zoveel discussie over komt.
Misschien wil GGlid iets van zijn overwegingen daarover delen.
@Ad Anker: sorry, wat jij nu schrijft is nu niet iets wat radicaal anders is. Jij komt met een hele ris geboden (die dit, doe dat). Het evangelie moet ook gepreekt worden (daar eindigt het stuk ook mee), maar het mag toch ook weleens een stukje minder evenwichtig, om te focussen op een speciale boodschap?
Van mij hoeven al die programma's ook niet zo in detail benoemd, maar het is toevallig wel de weg die die kleine kinderen bewandelen. Het is om ziek van te worden, maar het is wel zo.
En v.w.b. wifi: het is wel echt iets van die pubers, die term. Het is voor hen bijna een levensbehoefte. Wat dat betreft heeft de ds. het tijdsgewricht goed door.
Ik snap niet dat je dit soort stukjes zo wilt ontleden. Laat de boodschap tot je doordringen en verander je gedrag, in plaats van op de boodschapper/toon(soort) van de boodschap je pistool te richten.