Benthuizenaar krijgt twee kogels in het hoofd

Democritus

Bericht door Democritus »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Als ik naar mijn jeugd teug kijk, dan merk ik wel dat er in de afgelopen jaren, en dat is al heel lang aan de gang, de mensen mondiger en bijdehanter zijn geworden.
Vroeger toen ik klein was en we haalden kattekwaad uit, en er kwam een man langs fietsen die naar ons riep van: jongens weg wezen daar, dan wist je niet hoe hard dat je moest hollen, bang dat je was dat hij ook nog achter je aankwam.
Nu is het anders, als ik iets zeg tegen kinderen dat ze dat niet moeten doen, dan moet ik hard weghollen of wegfietsen want dan komen zij achter mij aan.

Ja, als wij thuis kwamen en er waren klachten over ons binnen gekomen dan kreeg ik eerst een paar lellen uitgedeeld voordat mijn vader vroeg wat we nu weer hadden uitgespookt.

En als het ten onrechte was geweest dan zei hij altijd: dan heb je ze vast te pakken gehad voor die keren dat ik het niet geweten heb:,:,:,:,

De opvoeding thuis in je jeugd bepaald al heel veel voor je funtioneren in de maatschappij later. En..... men zegt niet voor niets: waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.
Mijn vader en moeder waarschuwden ons wel als we verkeerde vrienden of vriendinnen hadden.
Toen was het ook niet altijd goed hoor, er gebeurde ook vreselijk veel maar dat men losser, vrijer, brutaler en misdadiger geworden is staat voor mij vast.

Ook al b.v. van wat de kinderen al allemaal te zien krijgen op de TV. Ik zie wel kinderen kijken naar films waar een of twee doden invallen of het niets voorstelt. Kleine kinderen worden daarmee al wel vertrouwt gemaakt.
Ik denk dat verruwing, ook onder ouderen zich afspiegelt op het gedrag van de kinderen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.:i
Les 1 een kind is het 'product' van de ouders. De kinderen zullen 9 van 10 keer doen en zijn wat hen thuis geleerd is. Maatschappij/ vrienden etc hebben uiteraard invloed. Maar het belangrijkste m.i. zijn toch de ouders.

laat mij de kinderen zien dan weet ik hoe de ouders zijn (uch)
Plaats reactie