Ik ben wel blij nu te weten dat dit woord zo'n zware betekenis heeft. Die ga ik zeker niet meer gebruiken. Weer wat geleerdMaanenschijn schreef:Dank, ik ging niet van kwade bedoelingen uitJob schreef:O, dat is inderdaad geenszins de bedoeling!Maanenschijn schreef:Ik zou je willen vragen om de kwalificatie ‘vermaledijd’ niet te gebruiken, zeker niet in toepassing op mensen of groepen mensen. Niemand hier kwalificeert de GG als vervloekt of verdoemelijk.Job schreef: Hullie hullie, of huilie huilie? Hoe dan ook, in beide kwalificaties herken ik me niet. Er wordt juist heel erg veel teveel huilie huilie gedaan over de Geref. Gemeenten. En altijd maar: "Hullie", in plaats van: ik. Dat wilde ik aankaarten. Ik vind het getuigen van een selectieve focus als elk incident breder getrokken lijkt te moeten worden en dan natuurlijk allemaal vooral van de GG, want o, o...die GG toch. Dat akelige kerkgenootschap.
Zijn er geen zorgen? Zondermeer zijn die er. En ja, die vragen heel veel gebed en zelfreflectie.
Maar waarom zo ultraselectief inzoomen op de GG? Ik weet niet van welk kerkverband je zelf lid bent (vermoedelijk GG omdat je "weet" dat op vele plaatsen een stille scheuring gaande is) maar als dat niet zo is zou het zeer gepast zijn in je eigen tuintje te gaan wieden.Her en der gewijzigd.
.