Vakantie

Bezorgd

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Wat is een PB bericht?
Private message met bijbehorende term private messaging, veelal afgekort tot PM (privébericht of PB en pb'tje, in het Nederlands), direct message (DM) zijn Engelse termen die doelen op kleine, persoonlijke berichten (of berichtensystemen) op websites.
Je kunt bijna overal PB's versturen.
JvW

Bericht door JvW »

Bezorgd schreef:
Wat is een PB bericht?
Private message met bijbehorende term private messaging, veelal afgekort tot PM (privébericht of PB en pb'tje, in het Nederlands), direct message (DM) zijn Engelse termen die doelen op kleine, persoonlijke berichten (of berichtensystemen) op websites.
Ja, behalve via refoforum. Dus inderdaad bijna overal.....
Hier doen we het via de email, werkt op zich ook maar is minder makkelijk.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

JvW schreef:
Bezorgd schreef:
Wat is een PB bericht?
Ja, behalve via refoforum. Dus inderdaad bijna overal.....
Hier doen we het via de email, werkt op zich ook maar is minder makkelijk.
Klopt.
Dus de moderator heeft op RF de PB's eruit gesloopt maar via een ander platform een PB gestuurd ;)
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:Dat snap ik ook heel goed.

Voor mijn werk kom ik regelmatig met armoede in aanraking. En ik moet zelf ook pijnlijke keuzes maken omdat de overheid bewust beleid heeft gevoerd om zwakken in de samenleving verder uit te buiten. Dus ik zie in mijn eigen situatie en bij anderen de gevolgen daarvan.

Het is fijn dat het minimumloon omhoog gaat. Maar de werkelijke inflatie is nog véél hoger.
De overheid kleed inderdaad wel veel uit. Op dit moment is een actualiteitenprogramma met Jeroen Pauw op tv dat 'Scheefgroei' heet en dit behandelt meerdere thema's op dit vlak. Afgelopen weken kwamen de woningnood, zorgstelsel, en bijstand al een bod. Waar ik wel kritisch over ben, is het relatieve gemak van iemand in de bijstand om overal hulp bij nodig te hebben. In het programma was een vrouw met ernstig overgewicht dat het bezwaarlijk vond dat zij geen vergoeding kreeg om te sporten en a fte vallen en hierbij actieve begeleiding te krijgen. Dat had zij nodig. Ik zou ook wel een personal coach willen krijgen, wie niet? Een andere dame beaamde dit probleem en stelde dat een doos frikandellen nu eenmaal goedkoper is dan zalm. Alsof iedereen recht heeft op een sport abonnement en wekelijks zalm? Idem met vakanties. Ik zou het erg fijn vinden als we dit jaar op vakantie zouden kunnen gaan. Als dit niet mogelijk is om welke reden dan ook, is het ook prima.
refo

Bericht door refo »

Voor mijn werk kom ik regelmatig met armoede in aanraking. En ik moet zelf ook pijnlijke keuzes maken omdat de overheid bewust beleid heeft gevoerd om zwakken in de samenleving verder uit te buiten. Dus ik zie in mijn eigen situatie en bij anderen de gevolgen daarvan.

Het is fijn dat het minimumloon omhoog gaat. Maar de werkelijke inflatie is nog véél hoger.
Ja, inflatiecijfers, dat is één groot bedrog.
De gemiddelde inflatie zou 2,7% zijn, maar over december 2021 vergeleken december 2020 is alles ongeveer 6% duurder.
Dus als je op 1-1-21 100 had te besteden, kostte dat gemiddeld 102,7, dus had je 2,7 tekort. Uitkeringen worden heel genereus met 2,7% verhoogd, dus heb je 102,7 te besteden in 2022. Maar je hebt op 1-1-22 106 nodig. En zo gaat dat al jaren.
Daarnaast wordt het cijfer aangepast aan een zogenaamd bestedingspatroon. Dus als biefstuk zo duur wordt dat niemand het meer kan betalen, verdwijnt biefstuk uit het mandje producten en komen de hamburgers ervoor in de plaats. Waardoor bijvoorbeeld AOW-ers, die eens in de week een biefstukje aten, dat nog maar eens per 2 weken of eens in de maand kunnen doen.

Inflatie is overigens enorm peroonsgebonden. Om het weer on-topic te maken: als je besluit om een keer niet met vakantie te gaan, ziet je uitgavenpatroon in een jaar er heel anders uit. Of als je hypotheek van 5% rente naar 1% rente gaat. Of er gaat een kind het huis uit of er wordt er juist één geboren.
TSD

Bericht door TSD »

refo schreef:

De gemiddelde inflatie zou 2,7% zijn, maar over december 2021 vergeleken december 2020 is alles ongeveer 6% duurder.
Dus als je op 1-1-21 100 had te besteden, kostte dat gemiddeld 102,7, dus had je 2,7 tekort. Uitkeringen worden heel genereus met 2,7% verhoogd, dus heb je 102,7 te besteden in 2022. Maar je hebt op 1-1-22 106 nodig. En zo gaat dat al jaren.
Daarnaast wordt het cijfer aangepast aan een zogenaamd bestedingspatroon. Dus als biefstuk zo duur wordt dat niemand het meer kan betalen, verdwijnt biefstuk uit het mandje producten en komen de hamburgers ervoor in de plaats. Waardoor bijvoorbeeld AOW-ers, die eens in de week een biefstukje aten, dat nog maar eens per 2 weken of eens in de maand kunnen doen.

Inflatie is overigens enorm peroonsgebonden. Om het weer on-topic te maken: als je besluit om een keer niet met vakantie te gaan, ziet je uitgavenpatroon in een jaar er heel anders uit. Of als je hypotheek van 5% rente naar 1% rente gaat. Of er gaat een kind het huis uit of er wordt er juist één geboren.
Exact, de hele systematiek van die mandjes rammelt.

Overigens haal je wel inflatie en koopkracht door elkaar. Je laatste alinea gaat over koopkracht en niet over inflatie.

Maar de koopkracht van de gemiddelde Nederlander boert gewoon stevig achteruit. Daar komt bij dat je schuld toeneemt, want je kan wel een lage hypotheekrente hebben, maar als daar een half miljoen schuld tegenover staat, die wél een keer moet worden terugbetaald, dan weet ik niet of je beter af bent. Je maandlast is laag, ja, maar de kans is groot dat je vooral schuld aan het afbetalen bent waar op de lange duur geen steen tegenover staat, als de rente weer zou normaliseren.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Even jullie advies: la draille, la bastide en Ardèche of le moulin de la pique?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:Even jullie advies: la draille, la bastide en Ardèche of le moulin de la pique?
Als je misselijk wil worden in de auto zou ik voor optie 1 gaan :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Bertiel schreef:Even jullie advies: la draille, la bastide en Ardèche of le moulin de la pique?
Schoolzicht :yahoo
~~Soli Deo Gloria~~
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Hendrikus schreef:
Schoolzicht :yahoo
Waarom moet daar eigenlijk een smiley bij?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik zou je geen advies kunnen geven. Nooit geweest. En ik hoop dat dat zo zal blijven :modo
refo

Bericht door refo »

TSD schreef:
refo schreef:

Exact, de hele systematiek van die mandjes rammelt.

Overigens haal je wel inflatie en koopkracht door elkaar. Je laatste alinea gaat over koopkracht en niet over inflatie.

Maar de koopkracht van de gemiddelde Nederlander boert gewoon stevig achteruit. Daar komt bij dat je schuld toeneemt, want je kan wel een lage hypotheekrente hebben, maar als daar een half miljoen schuld tegenover staat, die wél een keer moet worden terugbetaald, dan weet ik niet of je beter af bent. Je maandlast is laag, ja, maar de kans is groot dat je vooral schuld aan het afbetalen bent waar op de lange duur geen steen tegenover staat, als de rente weer zou normaliseren.
Dat verhaal over de hypotheken kan ik niet goed volgen.

Koopkracht is datgene wat je KUNT uitgeven.
Als persoon of gezin geef je geld uit aan wonen, eten, reizen, noem maar op. Door wijzigingen kan dat individuele mandje sterk stijgen in prijs. Aan de koopkracht doet dat niet af. Het zorgt er alleen voor dat je meer of minder kunt sparen of moet (ont)sparen.

En de hypotheekschuld wordt door de inflatie mede afgelost. Huren is net zo goed een 'schuld'. Als je 700 per maand moet betalen vanaf je 25e, dan moet je bij 60 jaar wonen ook een verplichting aan van 5 ton. En dat is echt geld weggooien. Geen verhuurder die zegt: u hebt nu genoeg betaald, u hoeft geen huur te betalen.
merel

Bericht door merel »

ik ken alleen La Draille. Volgens mij is dat vooral leuk met tieners.

Wat fantastisch is met kleine kinderen is camping Mast op Terschelling. Kleine en vooral schone familiecamping met veel bad- en douchfaciliteiten voor de hele kleintjes. Lekker dichtbij en veel fietsen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

La bonne source.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

thx, ziet er ook leuk uit!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie