Tot de volgende keer!

Het zou je op z'n minst sieren om te zeggen: 'Ik vind het onzin'. Nu diskwalificeer je mij op grond van jouw overtuiging, die niet strookt met de mijne. En dat is nu precies wat er in het groot ook aan de hand is, en waarom een topic als dit kennelijk nodig is, om mensen met verschillende inzichten over één onderwerp niet tegen elkaar uit te spelen, maar om te verbinden!DDD schreef:Ik begrijp wel wat je wilt zeggen. Maar het is onzin.
Niet altijd. Sommige zaken zijn onzin.Terri schreef:Mee eens. Maar goed ik vind sowieso dat er te royaal gestrooid wordt met het woord 'onzin'. Het slaat het gesprek dood.
Zelf breng je je berichten ook als feitelijk, zonder "Ik vind" of " Ik denk".Vrieskast schreef:Het zou je op z'n minst sieren om te zeggen: 'Ik vind het onzin'. Nu diskwalificeer je mij op grond van jouw overtuiging, die niet strookt met de mijne. En dat is nu precies wat er in het groot ook aan de hand is, en waarom een topic als dit kennelijk nodig is, om mensen met verschillende inzichten over één onderwerp niet tegen elkaar uit te spelen, maar om te verbinden!DDD schreef:Ik begrijp wel wat je wilt zeggen. Maar het is onzin.
Er is er één in Veenwouden.refo schreef:Niet altijd. Sommige zaken zijn onzin.Terri schreef:Mee eens. Maar goed ik vind sowieso dat er te royaal gestrooid wordt met het woord 'onzin'. Het slaat het gesprek dood.
Zoals een OudGG in Leeuwarden.
Wat is precies het verschil met jouw stellingen?Vrieskast schreef:Het zou je op z'n minst sieren om te zeggen: 'Ik vind het onzin'. Nu diskwalificeer je mij op grond van jouw overtuiging, die niet strookt met de mijne. En dat is nu precies wat er in het groot ook aan de hand is, en waarom een topic als dit kennelijk nodig is, om mensen met verschillende inzichten over één onderwerp niet tegen elkaar uit te spelen, maar om te verbinden!DDD schreef:Ik begrijp wel wat je wilt zeggen. Maar het is onzin.
Interessant stuk. Dank voor het delen.KDD schreef:Polarisatie in refoland is onderdeel van een groter fenomeen :
https://unherd.com/2021/12/tribalism-ha ... he-west-2/
*sorry maar het is engels
Bleef het maar zo neutraal. Ik denk dat de verdeeldheid toe zal nemen, tot er hier en daar malkanders hersenen in elkaar geslagen worden, of erger. Daarna komen we hopelijk tot bezinning.Bogerman schreef:We moeten het ook niet overdrijven. Er zijn gewoon verschillen van mening, dat mag toch?
Bedoel je dat in overdrachtelijke of in letterlijke zin? Als je het overdrachtelijk bedoel, doel je dan op kerkscheuringen?Herman schreef:Bleef het maar zo neutraal. Ik denk dat de verdeeldheid toe zal nemen, tot er hier en daar malkanders hersenen in elkaar geslagen worden, of erger. Daarna komen we hopelijk tot bezinning.Bogerman schreef:We moeten het ook niet overdrijven. Er zijn gewoon verschillen van mening, dat mag toch?
Ik bedoel in letterlijke zin. Met mijn opmerking sloot ik wat aan bij dat artikel van Ayaan Hirsi Ali. Je ziet dat de samenleving een bepaalde spanning aan het opbouwen is. Die gaat een keer tot ontlading komen. Of dat op korte of lange termijn plaatsvind, dat weet ik niet, maar het gaat gebeuren.J.C. Philpot schreef:Bedoel je dat in overdrachtelijke of in letterlijke zin? Als je het overdrachtelijk bedoel, doel je dan op kerkscheuringen?