Mede door het Srebenica rapport is dit weer een actueel nieuwsfeiut geworden.
Nederland wil graag meedoen aan de uitzendingen ( zie onlangs afghanistan) maar durft onze regering wel verantwoordeklijkheden te nemen voor onze jongens en meiden.
Volgesn mij willen ze in eerste instantie heel graag , maar het moet:
1. niet te agressief worden, want dan wilen we wegwezen.
2. (gevechts)Doden kunnen we ons helemaal niet permiteren.
3. niet te zwaar bewapenen die gasten is de mening van vele politici
4. alleen vrede en orde bewaring zoveel mogelijk verbaal zien op te lossen en die loop voorl naar beneden laten hangen.
als het allemaal zo SOFT moet lat ze dan alsjeblieft thuis anders krijgen we nog een keer zo'n screbenica affaire en daar zittenn we toch niet op te wachten( die militairen zeker niet)
Doe je mee? OK DOE dan ook goed mee. ( als britten en amerikanen)
gan we liever met een madeliefje achter onze oren naar eritrea, balkan, midden-oosten, afghanistan etc.
Blijf dan lekker op de veluwse hei rennen.
UITZENDINGEN t.b.v. internationale vrede
UITZENDINGEN t.b.v. internationale vrede
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
-
Ik denk dat de Nederlandse opstelling zoals in Irak veel goodwill bij de bevolking kweekt. Maar aan de andere kant moeten onze jongens wel de middelen krijgen om zich te kunnen verdedigen. Dat was namelijk een van de dingen die mis ging in Bosnie. We hadden zelf geen middelen om in te grijpen en maar wachten op die luchtsteun met onze eigen proppeschieters konden we niet zoveel.Oorspronkelijk gepost door LeoniusWe hebben nogal een les gehad dacht ik zo....Billy heeft hier overigens wel gelijk in al pakte het in Irak wel goed uit. Nederland heeft er internationaal complimentjes over gehad.
Gr.,
Neem dan een voorbeeld aan de Denen deze hebben in Bosnie in hetzelfde problleem gezeten als de Nederlanders. De Serven kwamen steeds dichterbij en toe heeft de Deens commandanr gezegd als je nog een stap verder komt dan pakken we jullie. de Serven dachten van dat is toch bleef en ze negeerde de waarschuwing van de Deens bevelhebber. Uiteindelijk is de Deense Bevelhebber met 5 tanks het kamp uitgecrossed en heeft de Servische geschutsstellingen gebombardeerd en alle problemen waren over. Maar verde hadden de Denen een goede naam bij de plaatselijke bevolkig want ze waren niet zo agressief als de britten. Oftewel wel je tanden laten zien als het nodig is.
BTW deze bevelvoerder is tegen zijn suprieuren in gegaan deze had tenminste ballen.