COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:ik heb het idee dat de omicron nu al veel en veel verder is verspreid dan we denken en dat heel veel wordt gemist omdat de zelftest niet aanslaat. Voor de jaarwisseling is 80% van NL besmet die het voelt als een ietsie pietsie verkoudheid.
Je baseert je hiervoor op eigen ervaring, een relatief kleine groep, waarbij een deel van de besmettingen mogelijk in de groep is gebeurd en waarvan ik vermoed dat je niet eens weet of het Omicron is.

Nu slaat een zelftest niet altijd aan. Testen zijn niet perfect, ook niet als er al symptomen zijn. Of het nu om Omicron gaat of niet. Mijn vermoeden is dat als Omicron inderdaad veel sneller vermenigvuldigt hoog in de luchtwegen is dat het juist beter te vinden is, juist omdat testen Omicron wel kunnen detecteren, maar hier praat ik wel buiten mijn eigen vakgebied. Michael Mina doet dat niet trouwens:
https://twitter.com/michaelmina_lab/sta ... 46729?s=20

Achteraf gezien was het weren van reizigers uit Zuidelijk Afrika misschien helemaal niet zo'n absurd idee (hoewel ik in eerste instantie dacht dat het weinig uit zal maken) de meeste introducties van Omicron buiten Zuidelijk Afrika waren niet ver voor het moment dat de vluchten werden geschrapt. Het had anders kunnen gaan (wat ik in eerste instantie niet echt voor mogelijk hield zonder wonderen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Wim Anker schreef:
Abuis. Of gewoon weer eens beroerd geïnformeerd.
' weer eens verkeerd geïnformeerd' kan ik niet plaatsen.
Als je besmet bent met de omikron variant, worden je ogen gifgroen en je tanden zwart.
Forummer

Bericht door Forummer »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:
Als je besmet bent met de omikron variant, worden je ogen gifgroen en je tanden zwart.
Het is maar wat je liever wilt. Na vaccinatie word je gezicht geel.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
TSD

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:
Brrr... ik ga overstag, dan maar een gemanipuleerd DNA in combinatie met een WEF-chip
:humhihi
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:
Van beide kanten zou je ook anders kunnen reageren. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het signaal is afgegeven dat de nieuwe variant minder ziekmakend zou zijn. NOS afgelopen dagen: "Volgens hem [Van Dissel] blijft dit een onzekere factor en moet dat de komende weken duidelijk worden."
Daar zou je best een fatsoenlijk gesprek over kunnen hebben.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Daar zou je best een fatsoenlijk gesprek over kunnen hebben.
Met Wim Anker is dat niet mogelijk over dit onderwerp. Hij heeft zich wat mij betreft geheel buiten de orde heeft geplaatst door voortdurend complottheorieën te delen en andere onverifieerbare uitspraken te doen.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 22 dec 2021, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:
Van beide kanten zou je ook anders kunnen reageren. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het signaal is afgegeven dat de nieuwe variant minder ziekmakend zou zijn. NOS afgelopen dagen: "Volgens hem [Van Dissel] blijft dit een onzekere factor en moet dat de komende weken duidelijk worden."
Daar zou je best een fatsoenlijk gesprek over kunnen hebben.
Hier sluit ik me bij aan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Daar zou je best een fatsoenlijk gesprek over kunnen hebben.
Met Wim Anker is dat niet mogelijk over dit onderwerp. Hij heeft zich wat mij betreft geheel buiten de orde heeft geplaatst door voortdurend complottheorieën te delen en andere onverifieerbare uitspraken te doen.
Dan moet je hem negeren of van repliek dienen. Anders wordt het een gevalletje 'ja maar hij begon.'
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

ik reageerde vooral omdat algemeen bekend is dat de omikron klachten anders zijn dan de Delta klachten. (Niet alleen lichter, maar ook anders). Net zoals de delta anders is dan de eerdere alpha.
Dat @Merel (en anderen) dat niet weet en toch nogal stellig is doet mij inderdaad in stomme verbazing reageren.

Elk weldenkend mens weet zoiets (of zoekt het op) alvorens te reageren.

en een @Ambtenaar die deze eenvoudige kennis niet heeft en het daarom afdoet als complotdenken...... Neem vooral de prikabbo zou ik zeggen :haha
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 22 dec 2021, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:ik reageerde vooral omdat algemeen bekend is dat de omikron klachten anders zijn dan de Delta klachten. (Niet alleen lichter, maar ook anders). Net zoals de delta anders is dannde eerdere alpha.
Dat @Merel dat dan niet weet en toch nogal stellig is doet mij in stomme verbazing reageren.

Elk weldenkend mens weet zoiets alvorens te reageren.
Dit is flauw en bovendien niet waar. Het is niet algemeen bekend dat omikron klachten anders zijn dan bi delta. Daar wordt nog volop onderzoek naar gedaan, er zijn wel wat aanwijzingen dat klachten in andere verhoudingen voorkomen. (De klachten zijn hetzelfde, maar er zijn bijvoorbeeld meer mensen die zwaar hoesten). De Noorse kerstmaaltijd waar veel mensen besmet raakten was trouwens interessant. Vrijwel iedereen die besmet werd was symptomatisch besmet. Dat lijkt anders dan bij delta, al waren voor zover ik weet de symptomen die gemeld werden ook symptomen die bij delta voorkomen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Dan moet je hem negeren of van repliek dienen. Anders wordt het een gevalletje 'ja maar hij begon.'
Het is totaal zinloos om met mensen zoals Wim Anker in gesprek te gaan. Ik negeer het dus.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hier even wat informatie over testen en omikron, gewoon even om de testopmerkingen van Wim in het licht van het RIVM te houden:
Werken de zelftesten ook goed bij de omikronvariant?
Ja, antigeentesten zijn ook goed om de omikronvariant vast te kunnen stellen. Dat geldt dus ook voor de zelftesten. Ook hier hebben verschillende laboratoria onderzoek naar gedaan en dit bevestigd. Een zelftest is een antigeentest die geschikt is voor thuisgebruik.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:Hier even wat informatie over testen en omikron, gewoon even om de testopmerkingen van Wim in het licht van het RIVM te houden:
Ja, antigeentesten zijn ook goed om de omikronvariant vast te kunnen stellen. Dat geldt dus ook voor de zelftesten. Ook hier hebben verschillende laboratoria onderzoek naar gedaan en dit bevestigd. Een zelftest is een antigeentest die geschikt is voor thuisgebruik.
Tja. Het korte antwoord van de RIVM baas was: We weten het niet.
Daarom lijkt het me zinnig om e.e.a na te gaan en zijn bevindingen van burgers nuttig.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Hier even wat informatie over testen en omikron, gewoon even om de testopmerkingen van Wim in het licht van het RIVM te houden:
Daarom lijkt het me zinnig om e.e.a na te gaan en zijn bevindingen van burgers nuttig.
Inderdaad, maar om op basis van de bevindingen van de enkele burger en familiekring tot harde conclusies te komen en dat we het wel weten is weer wat stappen te ver.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Inderdaad, maar om op basis van de bevindingen van de enkele burger en familiekring tot harde conclusies te komen en dat we het wel weten is weer wat stappen te ver.
Dat klopt.
Wat niet klopt is de suggestie dat ik dat doe.
Plaats reactie