COVID-19

Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Bij ons komen ook alleen eigen kinderen of bij bezoek van anderen max 4 personen. Laat ik daar duidelijk in zijn. Ik bedoelde slechts dat ik niets te maken had met wat mijn buren doen of wie dan ook doen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1187
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

Zita schreef:In mijn omgeving worden dus al heel lang geen verjaardagen meer gevierd.
Toen mijn moeder onlangs jarig was, zijn de kinderen na elkaar langsgekomen, verspreid over twee dagen. Op die manier heeft ze zich keurig aan de regels kunnen houden.
Ik kan me voorstellen dat je weleens met zes bezoekers zit in plaats van vier. Hadden wij in de familie onlangs ook. Maar grote woonkamer, en per huishouden op een hoopje blijven zitten, zelfbediening en afstand houden. Maar met twintig man in een woonkamer gaan zitten, begrijp ik werkelijk niet.

En de nieuwe Amalia-hype vind ik raar. We kregen alsmaar als advies: spreek buiten af, maak met elkaar een wandeling, enzovoorts. Dat is precies wat ze doen, en dan wordt er opnieuw gezeurd. Maar ik ga nu even uit van die geluiden van Rutte, met een stuk of twintig bezoekers in de buitenlucht. De berichten over meer dan 100 bezoekers zijn hopelijk overdreven.
Tenzij je moeder twee kinderen heeft, heeft ze zich niet aan de coronaregels gehouden, want dan mag je maar één keer per dag bezoek ontvangen.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Wij houden ons echt wél aan de adviezen, wij gaan zeker niet
onnodig op bezoek voor een verjaardag!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17516
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Valcke schreef:Bij ons komen ook alleen eigen kinderen of bij bezoek van anderen max 4 personen. Laat ik daar duidelijk in zijn. Ik bedoelde slechts dat ik niets te maken had met wat mijn buren doen of wie dan ook doen.
Met onze kinderen en kleinkinderen vormen wij een bubble (24 personen) die in wisselende samenstelling bij elkaar komen. Wij tellen nooit.

De verjaardagen van de verdere familie zijn deze hele pandemie gecanceled.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Jannah schreef:
Bonny schreef:
Bogerman schreef:Dat is een advies, geen wet. Familie en vrienden zien elkaar toch wel, dat hou je niet tegen.
Dat klopt, maar de koninklijke familie heeft daarin wel een voorbeeldfunctie.

Daarnaast zijn het adviezen, omdat we in een democratie leven. In pakweg China hadden ze er gewoon een wet van gemaakt. Wat is er mis met een advies opvolgen?
Vinden jullie dat wij als refo's ook een voorbeeldfunctie hebben in het naleven van de adviezen?
Ik vind het elke keer wel weer een dingetje om met een huis vol (met ongevaccineerden, aantal wel genezen) te zitten voor een verjaardag.
Ik vind dat geen dingetje; ik vind dat ronduit asociaal. Dan heb je totaal geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel.
HersteldHervormd
Berichten: 6263
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:
Jannah schreef:
Bonny schreef:
Bogerman schreef:Dat is een advies, geen wet. Familie en vrienden zien elkaar toch wel, dat hou je niet tegen.
Dat klopt, maar de koninklijke familie heeft daarin wel een voorbeeldfunctie.

Daarnaast zijn het adviezen, omdat we in een democratie leven. In pakweg China hadden ze er gewoon een wet van gemaakt. Wat is er mis met een advies opvolgen?
Vinden jullie dat wij als refo's ook een voorbeeldfunctie hebben in het naleven van de adviezen?
Ik vind het elke keer wel weer een dingetje om met een huis vol (met ongevaccineerden, aantal wel genezen) te zitten voor een verjaardag.
Ik vind dat geen dingetje; ik vind dat ronduit asociaal. Dan heb je totaal geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel.
Maar als er een hoop zijn die de infectie al een keer doorgemaakt hebben? Wat ik in mijn omgeving zie is dat men van elkaar weet of er moeilijk of wat losser over gedaan word. Het komt er vaak op neer dat degene die er niet zo moeilijk over doen wat sneller bij elkaar kruipen.

Aan de ander kant Tib, 100 meter verderop gebeurd het ook, maar daar hebben ze allemaal een QR, het is natuurlijk wel dezelfde situatie.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Helemaal met Tiberius eens. Grote verjaardagen hebben wij ook niet meer meegemaakt

@ hersteld hervormd. wat bedoel je met 100 meter verderop doen ze het ook?

Ik zit dit jaar wel met kerst in mijn maag. Wij zouden op eerste kerstdag uitkomen op 7 personen. Eigenlijk is dat tegen het advies in. mensen schrappen doe ik liever niet, omdat het voor sommigen de enige uitnodiging is met kerst.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10637
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Wat een flauwekul toch allemaal, weer zo'n hetze tegen het koningshuis. En de koning moet weer sorry zeggen en braaf (?) Nederland vindt er weer wat van. Laat die mensen toch. Keurig buiten, op afstand. Geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Maar als er een hoop zijn die de infectie al een keer doorgemaakt hebben? Wat ik in mijn omgeving zie is dat men van elkaar weet of er moeilijk of wat losser over gedaan word. Het komt er vaak op neer dat degene die er niet zo moeilijk over doen wat sneller bij elkaar kruipen..
Dit is echt niet de bedoeling HH. Het advies geldt ook voor mensen die genezen of gevaccineerd zijn.
'Degene die er niet zo moeilijk over doen' vind ik echt aso's. We zitten met elkaar midden in een pandemie en dan een beetje 'never mind' gaan zitten doen, is onverantwoord.
HersteldHervormd schreef:Aan de ander kant Tib, 100 meter verderop gebeurd het ook, maar daar hebben ze allemaal een QR, het is natuurlijk wel dezelfde situatie.
Ik zeg ook niet dat ik het met de regels eens ben; zeker niet.
Maar ik vind wel dat je je er aan moet houden.
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:Wat een flauwekul toch allemaal, weer zo'n hetze tegen het koningshuis. En de koning moet weer sorry zeggen en braaf (?) Nederland vindt er weer wat van. Laat die mensen toch. Keurig buiten, op afstand. Geen enkel probleem.
Het is geen hetze. Hij heeft een voorbeeldfunctie waar hij rijkelijk voor betaald wordt en hij geeft keer op keer blijk dat hij weinig maatschappelijk gevoel heeft. En afstand houden bij 18 jarigen, geloof je het zelf? Daarbij is er nogal discrepantie tussen 21 personen zoals hij verklaart en de 100 die vanuit de media naar voren komt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17516
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

merel schreef:
Ad Anker schreef:Wat een flauwekul toch allemaal, weer zo'n hetze tegen het koningshuis. En de koning moet weer sorry zeggen en braaf (?) Nederland vindt er weer wat van. Laat die mensen toch. Keurig buiten, op afstand. Geen enkel probleem.
Het is geen hetze. Hij heeft een voorbeeldfunctie waar hij rijkelijk voor betaald wordt en hij geeft keer op keer blijk dat hij weinig maatschappelijk gevoel heeft. En afstand houden bij 18 jarigen, geloof je het zelf? Daarbij is er nogal discrepantie tussen 21 personen zoals hij verklaart en de 100 die vanuit de media naar voren komt.
Het is wel een hetze en een zeer ongezonde ontwikkeling. Journalisten die via stasi methoden (verklikkers) het volk informeren over het vermeende schandalige gedrag van een meisje van 18. De regels en adviezen zijn om de besmettingen te reduceren. Als je dan een klein feestje houdt in de winter en dat doe je buiten, op afstand met een QR check dan doe je het uitstekend. Als ze dit in een horeca gelegenheid hadden gehouden (tot 17:00) was het allemaal volgens de regels gegaan maar nu ze in haar tuin hetzelfde doet zijn de wettische mensen onder ons overstuur.

De verontwaardiging is het toppunt van het farizeïsme van de 21ste eeuw.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jannah
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 apr 2021, 22:30

Re: COVID-19

Bericht door Jannah »

Omdat het over de voorbeeldfunctie ging van de koning, dacht ik: wij hebben die voorbeeldfunctie toch ook? Juist van kerkmensen wordt er veel verwacht, hier in het dorp wel iig. Als je door de wijk loopt en er is een huis vol met verjaardagsvisite, dan komt dat bij mij wel raar over.

Ik ben het ook niet altijd eens met de adviezen, maar probeer ze wel op te volgen. Wij slaan grote verjaardagen over, er zijn nog volop mogelijkheden om de jarige wel te feliciteren binnen de gestelde grenzen. We zijn binnen de familie wel de enige die er helaas zo instaan.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10637
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Wat een flauwekul toch allemaal, weer zo'n hetze tegen het koningshuis. En de koning moet weer sorry zeggen en braaf (?) Nederland vindt er weer wat van. Laat die mensen toch. Keurig buiten, op afstand. Geen enkel probleem.
Het is geen hetze. Hij heeft een voorbeeldfunctie waar hij rijkelijk voor betaald wordt en hij geeft keer op keer blijk dat hij weinig maatschappelijk gevoel heeft. En afstand houden bij 18 jarigen, geloof je het zelf? Daarbij is er nogal discrepantie tussen 21 personen zoals hij verklaart en de 100 die vanuit de media naar voren komt.
Het is wel een hetze en een zeer ongezonde ontwikkeling. Journalisten die via stasi methoden (verklikkers) het volk informeren over het vermeende schandalige gedrag van een meisje van 18. De regels en adviezen zijn om de besmettingen te reduceren. Als je dan een klein feestje houdt in de winter en dat doe je buiten, op afstand met een QR check dan doe je het uitstekend. Als ze dit in een horeca gelegenheid hadden gehouden (tot 17:00) was het allemaal volgens de regels gegaan maar nu ze in haar tuin hetzelfde doet zijn de wettische mensen onder ons overstuur.

De verontwaardiging is het toppunt van het farizeïsme van de 21ste eeuw.
Jij kunt in prachtige woorden precies zeggen wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Om de journalistiek gelijk de stellen met de stasi, vind ik wat onkies.

De heer mr. dr. T.H.P. Baudet is gisteren nog veroordeeld voor het niet zorgvuldig gebruiken van historische vergelijkingen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Herman schreef:Om de journalistiek gelijk de stellen met de stasi, vind ik wat onkies.
De heer mr. dr. T.H.P. Baudet is gisteren nog veroordeeld voor het niet zorgvuldig gebruiken van historische vergelijkingen.
Heb je het gezien?
Wat een beschamende vertoning. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie