Zie boven. De verbanden die jij legt tusen NOCNSF en de duistere kanten van sport zijn voor jouw rekening. Als je goed leest, beweert de auteur dit nergens.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Laat ik voorop stellen dat ik nogal moe word van mensen die betreffende sport bepaalde zaken niet weten te onderscheiden.
Het gaat hierbij om structurele verbeteringen in de topsport om Nederland meer medailles te laten halen op de Olympische Spelen.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Maar het kabinet verbaast met zijn keuze voor topsport die eveneens in de Sportnota onder woorden wordt gebracht: Staatssecretaris Ross ondersteunt de ambitie van de sportkoepel NOC/NSF om Nederland in de top-tien van beste sportlanden te krijgen.
Moet dat echt? Nederland bij de toptien van de wereld? Is dat een reële wens en zo ja, waarom heeft dit prioriteit?
Leuke stelling, maar niet met dito onderbouwing.Juist dit kabinet, dat zo bezig is met waarden en normen, zou gereserveerd moeten staan tegenover deze ambitie.
Zie de laatste alinea
Dopinggebruik is de boel oplichten, net zoals bijv. zwart geld oplichting is. Je moet niet opeens verontwaardigt doen over doping, terwijl de halve biblebelt zwart aan het bijklussen is.Miljoenen genieten er weliswaar van, maar tegelijk is topsport een leugen. Topsport is zo veeleisend geworden, dat het dopinggebruik in de hand werkt.
Dat is geen argument. Tenzij jij de auteur in kwestie van oplichting verdenkt, hoeft hij zich hierdoor, als het al waar is, niet geremd door te voelen. Dan zouden wij nooit meer iets ethisch mogen beweren, want in eigen kring wordt altijd gezondigd. Bovendien geeft de auteur hiermee aan dat het allang geen spel meer is, maar een dolgedraaid circus
Voetbal en NOC-NSF hebben dus niets met elkaar te maken. Is het NOC-NSF verantwoordelijk voor de op slavenhandel lijkende transfers?Om nog maar te zwijgen van de praktijken op de transfermarkten in het profvoetbal; die lijken soms verdacht veel op moderne slavenhandel.
Nee, maar dat beweert de auteur ook niet. De auteur betoogt slechts dat de overheid blijkbaar veel prioriteit stelt aan topsport (in navolging van NOCNSF) en daarbij voorbij gaat aan de dubieuze kanten van deze bedrijfstak.
Ik weet wat jij nieuw vind, maar dit gebeurt al jaren. Daarnaast, nogmaals, wat heeft dit van doen met NOC-NSF?De nieuwste trend is de handel in voetballers die door voetbalmakelaars reeds als veertien- of vijftienjarigen uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald.
Klopt, maar dit is de laatste tijd wel erg cru in het nieuws gekomen. En nogmaals: Dit heeft niks te maken met NOCNSF, maar de overheid volgt de lijn van deze organisatie met voorbijgaan van de nadelen.
Ik heb zelden een zo'n kromme argumentatie gelezen. Dat je een mening hebt is prima, maar kom dan niet met een onzinnige onderbouwing.Door zich achter de topsportambities van NOC/NSF te scharen, geeft het kabinet te kennen dit soort praktijken op z'n minst op de koop toe te nemen. Hoezo, waarden en normen?
[Aangepast op 2/9/05 door Unionist]