Ik vind het schaamteloos en dom dat dit hier langskomt. Wat kun je je mijlenver verwijderd voelen van mensen die eigenlijk dichtbij je horen te staan.Mara schreef:Er gaat een foto viral, van een IC bed vol met medicijnen.
Met de vraag eronder of de antivaxxers deze prikjes dan ook gaan weigeren.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Dat gebeurt met woorden net zo goed.Valcke schreef:Die begrijp ik niet; het is een uiting van disrespect en daar moeten we niet aan meedoen.Ambtenaar schreef:Het is een reality check.Valcke schreef:We kunnen wel meer vinden op internet; moeten we hier nu echt dit soort dingen hier kopiëren? Het zijn geen uitingen van respect.
Zulke uitingen zijn er bij duizenden te vinden, geen enkele reden om dit forum daarmee te vervuilen.
Maar ik heb de foto verwijderd hoor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het waren juist de woorden die totaal niet respectvol waren.Mara schreef:Dat gebeurt met woorden net zo goed.Valcke schreef:Die begrijp ik niet; het is een uiting van disrespect en daar moeten we niet aan meedoen.Ambtenaar schreef:Het is een reality check.Valcke schreef:We kunnen wel meer vinden op internet; moeten we hier nu echt dit soort dingen hier kopiëren? Het zijn geen uitingen van respect.
Zulke uitingen zijn er bij duizenden te vinden, geen enkele reden om dit forum daarmee te vervuilen.
Maar ik heb de foto verwijderd hoor.
Zoiets moet je negeren, en zeker niet kopiëren...
Laatst gewijzigd door Valcke op 03 dec 2021, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het heeft niets met disrespect te maken. Het laat zien wat er zoal aan je wordt toegediend als je op de IC belandt. En dat zet een vaccin in een ander perspectief, wat mij betreft.Valcke schreef: Die begrijp ik niet; het is een uiting van disrespect en daar moeten we niet aan meedoen.
Je had de tekst eronder niet gelezen....? Het ging mij om de tekst, niet om de foto.Ambtenaar schreef:Het heeft niets met disrespect te maken. Het laat zien wat er zoal aan je wordt toegediend als je op de IC belandt. En dat zet een vaccin in een ander perspectief, wat mij betreft.Valcke schreef: Die begrijp ik niet; het is een uiting van disrespect en daar moeten we niet aan meedoen.
Verder lijk je te vergeten dat op de IC ook heel veel gevaccineerden liggen. Met stigmatiseren zou je echt eens moeten stoppen.
Nee, de tekst had ik niet gelezen.Valcke schreef: Je had de tekst eronder niet gelezen....? Het ging mij om de tekst, niet om de foto.
Zo heb ik het niet ervaren, ik vond de foto confronterend.Valcke schreef: Het waren juist de woorden die totaal niet respectvol waren.
Zoiets moet je negeren, en zeker niet kopiëren...
Maar lelijke woorden mogen dan weer wel gebruikt worden, als reactie?
Woorden kunnen ook vervuilend zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Een dergelijke foto zag ik eerder deze week ook met ongeveer de ondertitel: 'er zijn mensen die een vaccin weigeren, omdat zij niet precies weten wat erin zit. Dit krijgt je op de eerste dag van je IC opname.'
Ik vind dat een juiste manier om die groep antivaxxers met hun keuze te confronteren.
Overigens reserveer ik het begrip antivaxxer voor mensen die zich om (dubieuze) medische redenen niet laten inenten en dat is mijns insziens een andere categorie dan zij die daar gewetensbezwaard over zijn.
Ik vind dat een juiste manier om die groep antivaxxers met hun keuze te confronteren.
Overigens reserveer ik het begrip antivaxxer voor mensen die zich om (dubieuze) medische redenen niet laten inenten en dat is mijns insziens een andere categorie dan zij die daar gewetensbezwaard over zijn.
De recentste analyse is dat de AOW veel IC opnames veroorzaakt. Volgens Hugo zijn de AOW'ers verantwoordelijk voor 75% van de opnames. Deze ongemakkelijke waarheid, vreten uit de staatsruif en dan nog zoveel zorg claimen, wil Hugo niet onbenoemd laten.Ambtenaar schreef:Het heeft niets met disrespect te maken. Het laat zien wat er zoal aan je wordt toegediend als je op de IC belandt. En dat zet een vaccin in een ander perspectief, wat mij betreft.Valcke schreef: Die begrijp ik niet; het is een uiting van disrespect en daar moeten we niet aan meedoen.
Ik zie het verband niet. Los daarvan, er mag zeker een discussie komen hoeveel het waard is om bejaarden in het ziekenhuis op te nemen die besmet zijn met corona. De nevenschade is enorm.Wim Anker schreef:
De recentste analyse is dat de AOW veel IC opnames veroorzaakt. Volgens Hugo zijn de AOW'ers verantwoordelijk voor 75% van de opnames. Deze ongemakkelijke waarheid, vreten uit de staatsruif en dan nog zoveel zorg claimen, wil Hugo niet onbenoemd laten.
Herman schreef:Een dergelijke foto zag ik eerder deze week ook met ongeveer de ondertitel: 'er zijn mensen die een vaccin weigeren, omdat zij niet precies weten wat erin zit. Dit krijgt je op de eerste dag van je IC opname.'
ik vraag mijzelf af of jij wel weet waarom mensen zich om volgens jou "dubieuze medische reden" zich niet laten inenten. ik geloof dat het vaccin voor veel mensen veilig is, maar de lange termijn effecten zijn nog niet bekend.
ik ben absoluut niet tegen inenten, maar wel voorzichtig. ik heb een overactief immuunsysteem en ga zeker bijwerkingen krijgen, daarom kies ik er voorlopig voor om gewoon goed de basis maatregelen aan te houden en niet te vaccineren.
normaal reageer ik nooit, ben een meelezer maar soms vraag ik mij echt wel eens af waarom er zo fel gereageerd moet worden op mensen die voor zichzelf besloten hebben, onder biddend opzien, om zich niet in te enten.
Dubieuze staat tussen haakjes! Dit is juist een erg evenwichtige bijdrage van Herman waaruit duidelijk respect blijkt voor degenen die anders denken dan hijzelf, maar waar ook gewezen wordt op de andere kant.klaasvaak schreef:Herman schreef:Een dergelijke foto zag ik eerder deze week ook met ongeveer de ondertitel: 'er zijn mensen die een vaccin weigeren, omdat zij niet precies weten wat erin zit. Dit krijgt je op de eerste dag van je IC opname.'
ik vraag mijzelf af of jij wel weet waarom mensen zich om volgens jou "dubieuze medische reden" zich niet laten inenten. ik geloof dat het vaccin voor veel mensen veilig is, maar de lange termijn effecten zijn nog niet bekend.
ik ben absoluut niet tegen inenten, maar wel voorzichtig. ik heb een overactief immuunsysteem en ga zeker bijwerkingen krijgen, daarom kies ik er voorlopig voor om gewoon goed de basis maatregelen aan te houden en niet te vaccineren.
normaal reageer ik nooit, ben een meelezer maar soms vraag ik mij echt wel eens af waarom er zo fel gereageerd moet worden op mensen die voor zichzelf besloten hebben, onder biddend opzien, om zich niet in te enten.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ik bedoel met medische redenen uiteraard niet een legitieme medische reden, zoals jij dat zelf moet besluiten. Als je aan een aandoening leidt, en je ziet een vaccinatie niet zitten, dan snap ik terdege dat een dergelijke foto je alleen maar meer twijfels en angst aanjaagt dan een zekere theoretische discussie die je in de beslotenheid van je huiskamer moet maken. En eveneens heb ik er begrip voor dat dit een zeer vervelend knelpunt is, als de besmetting met covid nu ook weer op de loer ligt, met een navenant zelfde hoog risico op een ernstig ziekteverloop.klaasvaak schreef:ik vraag mijzelf af of jij wel weet waarom mensen zich om volgens jou "dubieuze medische reden" zich niet laten inenten. ik geloof dat het vaccin voor veel mensen veilig is, maar de lange termijn effecten zijn nog niet bekend.
Ter toelichting. Dubieuze medische redenen vind ik in mijn omgeving vooral in de groep reformatorische christenen die op medisch gebied ook allerlei andere alternatieve geneeswijzen prefereren boven een bezoek aan de huisarts of het ziekenhuis. Of dat zijn mensen die het vaccin zien als het verlengstuk van een poging van de farmacie om invloed op hun leven uit te oefenen.
Ik ben van mening dat dit soort foto's en bijschriften vooral getuigen van arrogantie.Herman schreef:Een dergelijke foto zag ik eerder deze week ook met ongeveer de ondertitel: 'er zijn mensen die een vaccin weigeren, omdat zij niet precies weten wat erin zit. Dit krijgt je op de eerste dag van je IC opname.'
Mensen die zich niet laten vaccineren weten veelal heel goed waarom zij daar niet voor kiezen, wat ook de reden is.
Dat corona een ernstige afloop kan hebben, weet inmiddels iedereen.
Juist de dagelijkse nadruk hierop en het kwalificeren van mensen als 'dom', roept weerstand op.
Een respectvolle vraag stellen is altijd beter dan mensen 'weg te zetten'.
Wat bedoel je...?Ambtenaar schreef:Los daarvan, er mag zeker een discussie komen hoeveel het waard is om bejaarden in het ziekenhuis op te nemen die besmet zijn met corona. De nevenschade is enorm.