We werden destijds gebeld door de GGD. ''Uw kind is positief getest. U bent negatief en ingeënt, dus u mag gaan aan staan waar u wilt, de overige kinderen, die niet gevaccineerd zijn moeten 5 dagen in quarantaine". Dit was rond 10 november.eilander schreef:Je bent kennelijk niet op de hoogte van hoe de regels tot voor kort waren. Ik zit het niet te verzinnen, hoor. Van website Rijksoverheid: "Vanaf 19 november geldt dat alle andere (beschermde en niet-beschermde) huisgenoten in quarantaine moeten."Zeeuw schreef:Zo zijn mij die regels niet uitgelegd door de GGD onlangs. Ik had als gevaccineerde met een besmette huisgenoot quarantaine, tenzij ik negatief testte. En als je met een besmette huisgenoot ergens heenging, vind ik je helemaal dwaas. Vooral het feit dat je dus accepteert dat deze huisgenoot dit doet.eilander schreef:Je bent er bijna... er handelde helemaal niemand tegen de regels als je als gevaccineerde met een besmette huisgenoot gewoon naar winkels, werk, kerk ging. Dus dan gaat het niet over je niet aan de regels houden!
Ik geloof zeker niet dat je het zit te verzinnen. Ik ook niet. Ik vertel wat mij vertelt werd. Ik zeg niet dat dat op dat moment de waarheid was, maar wel wat de GGD meldde.