Chip in bovenarm verontrust CU

janita!!!

Chip in bovenarm verontrust CU

Bericht door janita!!! »

AMERSFOORT - Een werkgroep van de ChristenUnie slaat alarm over de ontwikkelingen op het gebied van de identiteitschip. Desnoods zal de partij een proefproces tegen de staat starten.
.
Vanaf augustus volgend jaar zullen de gelaatskenmerken van de houder digitaal in de nieuwe paspoorten en ID-kaarten worden opgeslagen. Daarmee geeft Nederland gevolg aan een Europese richtlijn. In de Nederlandse reisdocumenten komt een chip waarin de zogeheten biometrische kenmerken van de houder kunnen worden vastgelegd. De foto die iemand bij de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart moet afgeven, wordt gescand en daarvan wordt een digitaal plaatje opgeslagen in de chip. Later komt daar nog de vingerafdruk bij. De gegevens zullen centraal worden verzameld.
.
De werkgroep permanente campagne van de ChristenUnie vindt dat christenen deze ontwikkelingen niet zomaar over zich moeten laten komen. In een brief die met name onder predikanten en andere voorgangers in de partij is verspreid, wordt erop gewezen dat de chip met biometrische kenmerken ook in de bovenarm kan worden geïmplanteerd.
.
In Rotterdam is een discotheek die dat haar klanten al aanbiedt. Via een radiosignaal kan de informatie van de chip naar een zogeheten tag-lezer worden verstuurd. In de brief van de CU-werkgroep, die onder leiding staat van het Amsterdamse deelraadslid Yvette Lont, wordt een verband gelegd met het getal van het beest uit Openbaring 13.
.
De werkgroep vreest dat de overheid op termijn voor de massale toepassing van een chip in de bovenarm zal kiezen. „Misbruik van de persoonlijke gegevens van groepen mensen wordt op deze manier wel erg gemakkelijk”, zegt Joël Voordewind van het CU-partijbureau. Bezien wordt of de partij het verplicht stellen via een proefproces tegen de staat kan verhinderen.
.
Uit een vorige week uitgevoerde peiling onder de achterban blijkt dat de bezwaren breed leven. Van de 1900 partijleden die reageerden, is 90 procent tegen het verplicht stellen van het aanbrengen van een chip in het lichaam.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik heb het gelezen. Ooit las ik eens een boek over dit onderwerp. Ik vind het een knap gevaarlijke ontwikkeling en ik zou er ook niet aan meewerken.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Behalve de link met het teken van het beest, lijkt het me ook heel eng is oorlogssituaties. Verzet zal dan veel moeilijker zijn.
Gian

Bericht door Gian »

Op zich is er niks mis met een chip.
Als dat alleen maar makkelijker, of veiliger wordt....?
Doemdenkerijen rondom bepaalde profetiën uit Openbaringen doe ik niet aan mee.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Je moet altijd een balans zien te vinden tussen veiligheid en privacy. Beiden 100% is onmogelijk.
Tja, ik vind het ook moeilijk hoe ik precies met Openbaringen om moet gaan, maar ik vind wel heel opvallend dat er zo nadrukkelijk staat dat het een menselijk getal is, en dat je het na kunt/moet rekenen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Openbaringen???? Openbaring volgens mij:D

Toch denk ik dat het een heel gevaarlijke wending geeft, we moeten opassen dat het de mens zolangzamerhand niet tot een robot gaat maken, die we electronisch kunnen aansturen.
ndonselaar
Contacteer:

Dat riepen de mensen ten tijde van Noach ook.

Ik begrijp je wel Gian, maar ik denk dat het een heel gevaarlijke ontwikkeling is. Wat gebeurt er met jouw en mij als een land in handen valt van een dictator?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
janita!!!

Bericht door janita!!! »

waarom doe je daar niet aan mee?
Als ik het allemaal zo lees, ook openbaring, dan ga ik toch wel vanalles denken....
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Inderdaad,
Ik wil zo'n ding niet hebben.

Ze kunnen tegenwoordig zo veel!
Ze kunnen dit soort dingen alleen op korte termijn testen.
Stel je eens voor wat er na verstrijking van een aantal jaren iets mee gaat gebeuren. Dayt kan je niet voorzien.

De mens moet geen robot worden.
ndonselaar
Contacteer:

Weet iemand de titel van het genoemde boek te herinneren?

Was het een boek van Jan Terlouw of Jan Wolkers / Maarten 't Hart?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door ahuibers
Ze kunnen dit soort dingen alleen op korte termijn testen.
Stel je eens voor wat er na verstrijking van een aantal jaren iets mee gaat gebeuren. Dayt kan je niet voorzien.
Dat zal wel meevallen. Huisdieren lopen er al een heel aantal jaar mee rond, nee idd geen mensenleven. Maar die chips zijn van zulk inert materiaal gemaakt, dat ik niet verwacht dat dat problemen zal gaan opleveren.

Ik denk niet dat je daar de gevaren van de chip moet zoeken.
De mens moet geen robot worden.
Nu loop je wel met zevenmijlslaarzen... Dat moet idd niet, maar dat zal door zo'n chipje ook niet gebeuren. Eerder door ontwikkelingen in andere gebieden (bijv. gentech).
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Weet iemand de titel van het genoemde boek te herinneren?
Ik kan je helaas niet helpen.
Egbert

Bericht door Egbert »

Ik ben zeer wild op techniek, 'k ga overal voor door de knieën als er maar knopjes ledjes en diplaytje op zit. Het liefst zou ik vrouw en kinderen een chip in de bovenarm laten implanteren om zodra ik op een knopje druk ze onverwijld naar huis terug keren. OP het werk heb ik een sensorpas die mijn broekzak vernield. Eigenlijk zou een chip in m'n vingertop uitkomst bieden ook vwb de totale beveiliging van ons ziekenhuis. Maar hoe moet dat nou worden gezien in het kader van Openbaring? Moeten we in paniek raken of gewoon aannemen dat het bij de vooruitgang hoort?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Ik ben zeer wild op techniek, 'k ga overal voor door de knieën als er maar knopjes ledjes en diplaytje op zit. Het liefst zou ik vrouw en kinderen een chip in de bovenarm laten implanteren om zodra ik op een knopje druk ze onverwijld naar huis terug keren. OP het werk heb ik een sensorpas die mijn broekzak vernield. Eigenlijk zou een chip in m'n vingertop uitkomst bieden ook vwb de totale beveiliging van ons ziekenhuis.
:,:,:,
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Maar hoe moet dat nou worden gezien in het kader van Openbaring? Moeten we in paniek raken of gewoon aannemen dat het bij de vooruitgang hoort?
Daar zit toch ook nog wel wat tussen? Kritiekloos overal achteraan lopen lijkt me niet goed, maar in paniek raken lijkt me in dit stadium wat overdreven.

Wel moeten we deze ontwikkelingen oplettend blijven volgen en ons bezinnen op onze houding er tegenover.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Het lijkt op grenzen verleggen en langszaam aan wel steeds verder gaan.
ndonselaar
Contacteer:

Het boek was 'Vechten voor overmorgen, van Evert Hartman'.

Iedere Nederlander krijgt in dit boek een soort 'chip'.
Plaats reactie