Er wordt in elk geval wel steeds nogal zwart wit over gesproken, niet alleen hier. Ik heb dan steeds het idee dat ik me bij beide niet thuis voel in elk geval.eilander schreef:Voor mij ook. Ik zou er niet voor de brandstapel op gaan.TSD schreef:Overigens, voor mij is het inderdaad een gewetenskwestie, maar geen principekwestie.
Volgens mij is dat ook wat ik altijd gezegd heb hier, bijvoorbeeld over hoe er in ons gezin mee wordt omgegaan.
Is er dan hier toch een bepaalde hang naar het extreme? Zodat nuance gewoon genegeerd wordt? Dat zou wel droevig zijn.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Ja klopt - we wonen in Canada. Wat hier raar is, is dat verschillende scholen verschillende regels hebben. Ik heb ook een dochter op universiteit en die hoef niet gevaccineerd te zijn. Ze moet wel een keer per week der eigen laten testen. Ongeveer een maand geleden was ze positief en is daarna ziek geworden (niet erg, alleen een paar dagen griep en hoofdpijn). Nu hoeft ze voor de eerste drie maanden niet meer getest te worden. Dit zie je niet alleen met scholen maar ook andere afdelingen van de regering. Wat de één doet doet een ander weer niet. Een beetje bizar allemaal.Henk J schreef:Tjonge KDD, dat is niet niks. Onbegrijpelijk en schofterig van de school. Jij woont toch in Canada? Begreep al meer van familie dat het daar niet makkelijk is voor ongevaccineerden.KDD schreef: Vanochtend gekregen van mijn tante die in nl woont. We hadden het ook nodig hier. Onze zoon was ontslagen van school gisteren omdat hij niet gevaccineerd is. Hij is bezig om monteur te worden bij de John Deere. Hij had nog twee weken school. En als je er met iemand erover wil praten om het proberen te veranderen is er niemand thuis.
Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Het kan best een uitstekend opgebouwd verhaal zijn, maar om complotdenkers, radicalisering, Great Reset, op één hoop te vegen.Maanenschijn schreef:Ik heb vandaag haar lezing bij gewoond. Wat ligt op één hoop? Haar voordracht was erg overzichtelijk en uitstekend opgebouwd om naar te luisteren.Laag schreef:Of het stuk van Marcel Levi.DDD schreef:Het zou mijns inziens goed zijn als ds. Van Reenen het artikel van Beatrice de Graaff in het RD van vandaag zou lezen.
Het stuk van de Graaff begrijp ik niet goed, ik heb het idee dat ze iets teveel alles op één hoop gooit.
Neem het stuk van ds van Reenen, of het stuk van de Graaff. Dan ligt mijn hart meer bij ds van Reenen, als bij de Graaff. We moeten wel blind zijn, als je niet zie, dat er allerlei ontwikkelingen zijn. Een gedeelte steekt zijn kop in het zand, en vind dat het allemaal wel meevalt, een ander deel gaat er tegen in, en ja, er zullen er radicaliseren.
Heel haar betoog komt bij mij vreemd over, hetgekrookteriet en derokendevlaswiek bestaan al van voor de corona, op wat voor verjaardagsfeestjes zij komt, weet ik niet, wel hebben ook wij het gisteravond ook over de Great Reset gehad, maar van radicalisering merk ik niets, en militante preken, daar merk ik ook niets van. Misschien moet ik uit mn bubbel komen. Vreemdelingschap, wel in deze wereld, maar niet van deze wereld.
-
Ernstig hoor, zeer ernstig. Maar dit gaat in Nederland ook gebeuren.KDD schreef:Vanochtend gekregen van mijn tante die in nl woont. We hadden het ook nodig hier. Onze zoon was ontslagen van school gisteren omdat hij niet gevaccineerd is. Hij is bezig om monteur te worden bij de John Deere. Hij had nog twee weken school. En als je er met iemand erover wil praten om het proberen te veranderen is er niemand thuis.Wim Anker schreef:Hier sluit ik me bij aan. Dank.Ad Anker schreef:Dank. Heel veel dank. Een woord op zijn tijd.KDD schreef:Ter bemoediging, van ds.Van Reenen. Een recent stuk van hem uit de kerkbode:
Amen. Het is vast en zeker in Hem.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Ik heb het gelezen maar ik zie geen tegenstelling. En over de martelaarscomplex, dat zie ik bij ons helemaal niet. Wat ik wel zie is dat mensen gewoon perplexed staan te kijken wat er allemaal voor rare regels gemaakt worden. De mensen die het voor het zeggen hebben sporen gewoon niet. En er is er ook niet mee te praten. Bijv. Je mag zonder coronapas niet meer de ijsbaan op. Je mag bij een restaurant wel buiten eten maar niet binnen - dat is alleen voor de gevaccineerden. Je mag alleen naar binnen als je naar de wc moet - we are thankful for small merciesDDD schreef:Het zou mijns inziens goed zijn als ds. Van Reenen het artikel van Beatrice de Graaff in het RD van vandaag zou lezen.

Inderdaad. Bovendien is het een taak van een predikant om Gods woord uit te leggen, niet om leugens en halve waarheden de wereld in te slingeren. Kan weinig goeds aan het artikel ontdekkenDDD schreef:Het zou mijns inziens goed zijn als ds. Van Reenen het artikel van Beatrice de Graaff in het RD van vandaag zou lezen.
Misschien kan @DDD ook eens nagaan hoe het er op dit moment in Australië aan toe gaat.
Je hebt deels gelijk; ja er was in 2018 flinke overbelasting met veel rennen en vliegen en tekorten, maar het was eindig en is nooit onbeheersbaar geweest, zoals in Italië/Brazilië, maar ook bijna in NL toen de golf op z'n heftigst was. Als er in 2020 en nu geen maatregelen waren geweest kan het niet anders of er hadden veel meer doden gevallen, doordat er te weinig juiste zorg gegeven kon worden. Daarom zijn mijns inziens de overlijdens tgv griep niet te vergelijken met die tgv corona, ook al lijken de aantallen dus bij elkaar in de buurt te komen.eilander schreef:Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Maar in 2018 waren de ziekenhuizen wel overbelast door griep. Afdelingen Spoedeisende Hulp sloten tijdelijk de deuren, geplande operaties en opnames werden uitgesteld.Marco schreef:Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.
Overigens wordt het voor mij nu steeds serieuzer. Geen wat kritische note van de zijlijn meer. Het gaat nu om mensenlevens.
https://www.friatider.se/lakare-kraver- ... avslojande
Kan je een vertaling geven en een valide uitleg? Wij kennen toch geen Zweeds/Noors/Fins...Wim Anker schreef:Overigens wordt het voor mij nu steeds serieuzer. Geen wat kritische note van de zijlijn meer. Het gaat nu om mensenlevens.
Kijk liever naar dit artikel https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635Herman schreef:Kan je een vertaling geven en een valide uitleg? Wij kennen toch geen Zweeds/Noors/Fins...Wim Anker schreef:Overigens wordt het voor mij nu steeds serieuzer. Geen wat kritische note van de zijlijn meer. Het gaat nu om mensenlevens.
Fria Tider is een beetje "geenstijl"
Ik wil trouwens echt in betrouwbare data kijken en ik hoop die uit in ieder geval Noorwegen en mogelijk Zweden te krijgen (merk op dat het de Scandinavische volksgezondheidsinstituten waren die aan de bel trokken voor een mogelijk verband tussen griepvaccins en narcolepsie, voordat er vanuit de bevolking vraag was om zo'n onderzoek, men houdt daar de boel echt in de gaten). Het populisme van Baudet en Van Haga en Wim Anker staat me niet aan, maar er is genoeg reden om goed naar sterftedata te kijken en goede statistische analyse er op los te laten. Het duurt echter lang op data los te krijgen (voor goede redenen) en in veel landen is het niet eens mogelijk.
Laatst gewijzigd door parsifal op 08 nov 2021, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
google translate ....Herman schreef:Kan je een vertaling geven en een valide uitleg? Wij kennen toch geen Zweeds/Noors/Fins...Wim Anker schreef:Overigens wordt het voor mij nu steeds serieuzer. Geen wat kritische note van de zijlijn meer. Het gaat nu om mensenlevens.

Ik vind het juist beangstigend dat er in een kerkelijke context leugens worden verteld. Bovenstaande zaken kloppen gewoon niet.Ad Anker schreef:Je bent zo in de weer om vrij ongefundeerd alles wat je in deze materie aanstaat direct rigoureus af te fakkelen. Ik vind dat best beangstigend. Wat drijft je toch?Marco schreef:Heel jammer, dat hij om zijn punt te maken leugens en halve waarheden nodig heeft.
Ik pik er uit:
Leugen: vaccin is gevaarlijker dan het virus voor jongeren en jongvolwassenen
Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.
Over de QR-codes kan je discussiëren. Maar als iemand zó begint is het niet zinvol om op de rest van zijn betoog in te gaan. Schoenmaker blijf bij je leest, en predikant, beperk je tot Gods Woord.
Daarbij worden gelovigen die zich in volle overtuiging hebben laten vaccineren weggezet op een manier die er op neerkomt dat zij buiten Christus staan (nee: dat zegt hij niet met zoveel woorden, maar dat blijkt er wel uit). Dat is veel ernstiger dan een QR-code waarmee je een café niet binnenkomt. Het is een oordeel over een prik waarmee je de hemel niet binnenkomt. En het komt niet van één of andere willekeurige gelovige, maar van een predikant die het in een kerkblad schrijft.
Vervolgens wordt QR-code en vaccinatie op één hoop gegooid. Alsof iedereen die gelooft dat God door middel van een vaccin wil werken automatisch voorstander is van QR-codes. Ook dat is onzin. Nog los van de vraag of en hoe gevaccineerde en niet-gevaccineerde mensen hun verantwoordelijkheid kunnen nemen om de medemens niet onnodig met een virus op te schepen. Want aan die vraag komt deze predikant niet toe.
Voor alle duidelijkheid: als iemand - predikant of niet - vindt dat christenen niet gevaccineerd kunnen zijn, dan is dat een standpunt dat te verdedigen kan zijn. Maar: verdedig dat dan uit de Bijbel. Vermeng nooit Gods Woord met halve waarheden (en erger).
Laatst gewijzigd door Marco op 08 nov 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
2018 heeft aangetoond dat onze IC capaciteit tekort schiet. De zorg was toen, als gevolg van een stevig griepseizoen, volledig overbelast. Net als IC's nu. Wat heeft Hugo de Jonge afgelopen 1,5 jaar gedaan om die capaciteit uit te breiden? Niets. Een beetje moeite en de zorg was nu niet overbelast. We hebben nu voor het eerst een minister die bewust, en op valse gronden, bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspeelt.RotterdaM schreef:Je hebt deels gelijk; ja er was in 2018 flinke overbelasting met veel rennen en vliegen en tekorten, maar het was eindig en is nooit onbeheersbaar geweest, zoals in Italië/Brazilië, maar ook bijna in NL toen de golf op z'n heftigst was. Als er in 2020 en nu geen maatregelen waren geweest kan het niet anders of er hadden veel meer doden gevallen, doordat er te weinig juiste zorg gegeven kon worden. Daarom zijn mijns inziens de overlijdens tgv griep niet te vergelijken met die tgv corona, ook al lijken de aantallen dus bij elkaar in de buurt te komen.eilander schreef:Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Maar in 2018 waren de ziekenhuizen wel overbelast door griep. Afdelingen Spoedeisende Hulp sloten tijdelijk de deuren, geplande operaties en opnames werden uitgesteld.Marco schreef:Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.
Daar gaat het niet om. Dat is een valide discussiepunt, maar voor een ander topic.Charles schreef:2018 heeft aangetoond dat onze IC capaciteit tekort schiet. De zorg was toen, als gevolg van een stevig griepseizoen, volledig overbelast. Net als IC's nu. Wat heeft Hugo de Jonge afgelopen 1,5 jaar gedaan om die capaciteit uit te breiden? Niets. Een beetje moeite en de zorg was nu niet overbelast. We hebben nu voor het eerst een minister die bewust, en op valse gronden, bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspeelt.RotterdaM schreef:Je hebt deels gelijk; ja er was in 2018 flinke overbelasting met veel rennen en vliegen en tekorten, maar het was eindig en is nooit onbeheersbaar geweest, zoals in Italië/Brazilië, maar ook bijna in NL toen de golf op z'n heftigst was. Als er in 2020 en nu geen maatregelen waren geweest kan het niet anders of er hadden veel meer doden gevallen, doordat er te weinig juiste zorg gegeven kon worden. Daarom zijn mijns inziens de overlijdens tgv griep niet te vergelijken met die tgv corona, ook al lijken de aantallen dus bij elkaar in de buurt te komen.eilander schreef:Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Maar in 2018 waren de ziekenhuizen wel overbelast door griep. Afdelingen Spoedeisende Hulp sloten tijdelijk de deuren, geplande operaties en opnames werden uitgesteld.Marco schreef:Halve waarheid: de vergelijking met griep. Griep zorgt zonder allerlei maatregelen niet voor volle ic's. Corona doet dat wel, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking.