COVID-19
Re: COVID-19
Overigens denk ik wel dat de aantallen besmette mensen die dagelijks gepubliceerd worden te laag zijn. De Corona-ontkenners laten zich bij klachten niet testen: Corona bestaat immers niet?
-
Dat denk ik ook. Of het komt door de corona ontkenners weet ik niet.refo schreef:Overigens denk ik wel dat de aantallen besmette mensen die dagelijks gepubliceerd worden te laag zijn. De Corona-ontkenners laten zich bij klachten niet testen: Corona bestaat immers niet?
Zie hier weer het voorbeeld van iemand die de tweedeling vergroot. Dit moeten we echt niet willen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Daarnaast laat een deel van de gevaccineerden zich bij klachten ook niet testen. Zij zijn immers beschermd?refo schreef:Overigens denk ik wel dat de aantallen besmette mensen die dagelijks gepubliceerd worden te laag zijn. De Corona-ontkenners laten zich bij klachten niet testen: Corona bestaat immers niet?
Plus dat de Corona-ontkenners hooguit 500.000-750.000 mensen betreffen (en dat is denk ik een overschatting), meer zeker niet. Dat is 3-4% van de Nederlandse bevolking.Klavart schreef:Daarnaast laat een deel van de gevaccineerden zich bij klachten ook niet testen. Zij zijn immers beschermd?refo schreef:Overigens denk ik wel dat de aantallen besmette mensen die dagelijks gepubliceerd worden te laag zijn. De Corona-ontkenners laten zich bij klachten niet testen: Corona bestaat immers niet?
Van tweedeling is geen sprake. Het is maar een kleine groep die niet wil meewerken. Ze maken wel veel lawaai, dus lijkt het wel een tweedeling.HersteldHervormd schreef:Dat denk ik ook. Of het komt door de corona ontkenners weet ik niet.refo schreef:Overigens denk ik wel dat de aantallen besmette mensen die dagelijks gepubliceerd worden te laag zijn. De Corona-ontkenners laten zich bij klachten niet testen: Corona bestaat immers niet?
Zie hier weer het voorbeeld van iemand die de tweedeling vergroot. Dit moeten we echt niet willen.
-
Absoluut wel tweedeling. Het is natuurlijk wat voor naampje eraan geeft, dat is zo, maar jij en ik weten best wat er speelt.refo schreef:Van tweedeling is geen sprake. Het is maar een kleine groep die niet wil meewerken. Ze maken wel veel lawaai, dus lijkt het wel een tweedeling.HersteldHervormd schreef:Dat denk ik ook. Of het komt door de corona ontkenners weet ik niet.refo schreef:Overigens denk ik wel dat de aantallen besmette mensen die dagelijks gepubliceerd worden te laag zijn. De Corona-ontkenners laten zich bij klachten niet testen: Corona bestaat immers niet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
De organisatorische capaciteit van 5 ziekenhuizen? Ik was overigens voor corona in hetzelfde beroep werkzaam en heb dit niet eerder zo meegemaakt...Mara schreef:Dat was vóór corona ook al het geval. In diverse ziekenhuizen sluit de SEH s'avonds, bijv. om 9 uur.Framboos schreef:Hier 6 ziekenhuizen moeten bellen voor het insturen van 1 patiënt. Het 6e ziekenhuis had pas plaats. Patiënt met een niet-covid probleem, kon in het dichtstbijzijnde ziekenhuis niet terecht, seh was gesloten ivm drukte.
In onze regio is er dus wel degelijk een probleem.
Ik heb laatst weer een avond en een halve nacht op de SEH moeten zitten, en ik verbaasde me over de hoeveelheid medisch personeel dat daar rondliep. Het was wel druk, zei de verpleegkundige, die regelmatig controles kwam doen, maar alles liep zeer gestroomlijnd en ik zag nog een aantal lege kamers.
Ik heb in 2019 met mijn dochter op een andere SEH gezeten, gewoon op een donderdagmiddag, en daar ging het er nogal chaotisch aan toe.
We moesten op de gang wachten, totdat de gipskamer vrij kwam, tezamen met 3 andere brekebeentjes/armpjes.
Ik heb maar 1 arts heen en weer zien rennen, in de ong 4 uren dat we daar zaten.
Dus zou het ook niet aan de organisatorische kwaliteiten kunnen liggen?
Elke keer lees ik dat een vaccin voor 97% beschermt tegen een ziekenhuis opname. Zonder vaccin komt er 1,5 persoon per 100 in het ziekenhuis.
Met vaccin komen er dus van die 1,5 maar 3% in het ziekenhuis dat is ongeveer 0,045.
Dus als er 100 gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan zij er toch minimaal een paar 100 duizend besmettingen nodig?
Met vaccin komen er dus van die 1,5 maar 3% in het ziekenhuis dat is ongeveer 0,045.
Dus als er 100 gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan zij er toch minimaal een paar 100 duizend besmettingen nodig?
Nee, om twee redenen.
Voor mensen boven de 80 geldt die 97 procent toch niet? Daarom is groepsimmuniteit belangrijk (al blijkt die er niet te kunnen zijn).
Daarnaast reken je het percentage over het verkeerde getal. De percentages gaan beide over dezelfde populatie, dus je kunt niet een percentage van een percentage nemen. Dan klopt er niets meer van.
Voor mensen boven de 80 geldt die 97 procent toch niet? Daarom is groepsimmuniteit belangrijk (al blijkt die er niet te kunnen zijn).
Daarnaast reken je het percentage over het verkeerde getal. De percentages gaan beide over dezelfde populatie, dus je kunt niet een percentage van een percentage nemen. Dan klopt er niets meer van.
Het RIVM rapporteert niet meer 97%, maar 93%.Wim Anker schreef:Elke keer lees ik dat een vaccin voor 97% beschermt tegen een ziekenhuis opname. Zonder vaccin komt er 1,5 persoon per 100 in het ziekenhuis.
Bovendien is dit percentage afhankelijk van de leeftijd.
Het RIVM rapporteert voor 70+ 89% bescherming tegen ziekenhuisopname.
Verder nemen deze percentages in de loop van de tijd verder af.
Wanneer je dezelfde berekening die je doet, herhaalt voor 70-plussers (met ook de kans voor ongevaccineerden op een opname voor deze leeftijdsgroep), dan kom je op meer reële aantallen. Het kan zijn dat het RIVM nog steeds op te hoge waarden zit overigens. In België en het UK gaat men uit van minder grote verschillen tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.
Dat is maar de vraag, t.o.v. welke referentie geld deze 97%. ik ga er, terecht, vanuit dat dit is t.o.v. niet vaccineren.DDD schreef:Nee, om twee redenen.
ik heb er niet zoveel zin in om het allemaal door te rekenen maar dat er nogal misleid wordt lijkt me duidelijk.
Zeker, zoals door mensen die zonder onderbouwing stevige oversterfte claimen onder jongeren in verschillende landen.Wim Anker schreef:Dat is maar de vraag, t.o.v. welke referentie geld deze 97%. ik ga er, terecht, vanuit dat dit is t.o.v. niet vaccineren.DDD schreef:Nee, om twee redenen.
ik heb er niet zoveel zin in om het allemaal door te rekenen maar dat er nogal misleid wordt lijkt me duidelijk.
Verder zegt een enkel percentage voor iets wat sterk van leeftijd en tijd sinds vaccinatie afhangt niet zoveel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Voor zover ik hier op het forum kan beoordelen, heb jij al een heel aantal keren misleidende informatie geplaatst. Dus ik vrees dat je wat meer zelfkennis en wat meer vertrouwen in andere mensen zou kunnen gebruiken.Wim Anker schreef:Dat is maar de vraag, t.o.v. welke referentie geld deze 97%. ik ga er, terecht, vanuit dat dit is t.o.v. niet vaccineren.DDD schreef:Nee, om twee redenen.
En verder gaat het percentage uiteraard over de verhouding tegenover niet gevaccineerden. Maar dat je geen percentage van een percentage mag nemen, is tweede klas middelbare school. Over misleiding gesproken.
Weet je dat zeker? Er kan veel mis gaan met dom percentages nemen, maar het kan best goed gedaan worden.DDD schreef:
En verder gaat het percentage uiteraard over de verhouding tegenover niet gevaccineerden. Maar dat je geen percentage van een percentage mag nemen, is tweede klas middelbare school. Over misleiding gesproken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Uhm... heb jij in de tweede klas wel goed opgelet?DDD schreef:

- Niet meer zo actief -