Die vraag is gisteravond ook gesteld in de Tweede Kamer. Ik heb het antwoord niet gehoord of gelezen.parsifal schreef:
Ik heb nu wel meer en meer het idee dat er vieze spelletjes gespeeld worden door de politiek. Ze komen met een paket maatregelen, waarvan duidelijk is dat er een niet door het OMT is aangeraden en vrijwel geen effect zal hebben en waar veel mensen door getroffen worden en boos over zijn. Vervolgens wordt dat deel afgeschoten, toont de regering welwillendheid en de rest van de maatregelen gaat er vrij geruisloos doorheen. Ik hoop dat er echt doorgevraagd wordt aan de Jonge en Rutte wat hun bewoog om ook maar op het idee te komen voor een covidpas voor buitensport?
COVID-19
Re: COVID-19
De NOS berichtte hierover:refo schreef:Die vraag is gisteravond ook gesteld in de Tweede Kamer. Ik heb het antwoord niet gehoord of gelezen.parsifal schreef:
Ik heb nu wel meer en meer het idee dat er vieze spelletjes gespeeld worden door de politiek. Ze komen met een paket maatregelen, waarvan duidelijk is dat er een niet door het OMT is aangeraden en vrijwel geen effect zal hebben en waar veel mensen door getroffen worden en boos over zijn. Vervolgens wordt dat deel afgeschoten, toont de regering welwillendheid en de rest van de maatregelen gaat er vrij geruisloos doorheen. Ik hoop dat er echt doorgevraagd wordt aan de Jonge en Rutte wat hun bewoog om ook maar op het idee te komen voor een covidpas voor buitensport?
"Rutte zei dat het kabinet het OMT-advies volledig wilde uitvoeren, en dat hij bang was dat het beleid van de coronapas met allemaal uitzonderingen "een puinhoop" zou worden. Communicatieadviseurs hebben het kabinet geadviseerd het zo simpel mogelijk te houden."
Dat was vóór corona ook al het geval. In diverse ziekenhuizen sluit de SEH s'avonds, bijv. om 9 uur.Framboos schreef:Hier 6 ziekenhuizen moeten bellen voor het insturen van 1 patiënt. Het 6e ziekenhuis had pas plaats. Patiënt met een niet-covid probleem, kon in het dichtstbijzijnde ziekenhuis niet terecht, seh was gesloten ivm drukte.
In onze regio is er dus wel degelijk een probleem.
Ik heb laatst weer een avond en een halve nacht op de SEH moeten zitten, en ik verbaasde me over de hoeveelheid medisch personeel dat daar rondliep. Het was wel druk, zei de verpleegkundige, die regelmatig controles kwam doen, maar alles liep zeer gestroomlijnd en ik zag nog een aantal lege kamers.
Ik heb in 2019 met mijn dochter op een andere SEH gezeten, gewoon op een donderdagmiddag, en daar ging het er nogal chaotisch aan toe.
We moesten op de gang wachten, totdat de gipskamer vrij kwam, tezamen met 3 andere brekebeentjes/armpjes.
Ik heb maar 1 arts heen en weer zien rennen, in de ong 4 uren dat we daar zaten.
Dus zou het ook niet aan de organisatorische kwaliteiten kunnen liggen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Waarom zou het kabinet enkel maatregelen mogen invoeren die worden geadviseerd door het OMT? Het kabinet maakt eigen afwegingen, en daarbij kan het zijn dat ze iets toevoegen wat ze later makkelijker weer kunnen weggeven om de belangrijke maatregelen te kunnen behouden. Dat noem ik handig politiek bedrijven, en niet een vies spelletje.parsifal schreef: Ik heb nu wel meer en meer het idee dat er vieze spelletjes gespeeld worden door de politiek. Ze komen met een paket maatregelen, waarvan duidelijk is dat er een niet door het OMT is aangeraden en vrijwel geen effect zal hebben en waar veel mensen door getroffen worden en boos over zijn. Vervolgens wordt dat deel afgeschoten, toont de regering welwillendheid en de rest van de maatregelen gaat er vrij geruisloos doorheen. Ik hoop dat er echt doorgevraagd wordt aan de Jonge en Rutte wat hun bewoog om ook maar op het idee te komen voor een covidpas voor buitensport?
Overigens zal op de sportvelden weinig overdracht van het virus plaatsvinden. Maar des te meer in de kleedkamers en de kantines. Ik ben de afgelopen twee maanden bij zeker 10 verschillende sportverenigingen geweest vanwege mijn sportende kinderen, maar geen enkele keer werd mij om een qr-code gevraagd bij het betreden van de kantine. En dat zou wel hebben gemoeten.
De bijdrage van FVD gisteren was de enige - op feiten gebaseerde - zinvolle.
En verder is het pop corn time. Want dat deze maatregelen helemaal niets gaan opleveren is duidelijk. De coronapas werkt niet goed genoeg (erkend iedereen) en dus zal uitbreiding ook niet werken.
In december komen dus weer de lock downs. (omdat de juiste maatregelen niet worden genomen). Dan gaat het besef dagen dat de vaccinatiegraad van 85% geen bal uitmaakt voor de zorgdruk, dat de golf enkel een aantal maanden naar achteren is geschoven. En als er dan niets aan de zorgcapaciteit is gedaan is het effect nihil.
De regering gaat dan met boosters komen en deze zo uitrollen (qua planning) dat het eind april net lijkt of niet het seizoen maar de booster de verlaging van de besmettingen veroorzaakt.
En verder is het pop corn time. Want dat deze maatregelen helemaal niets gaan opleveren is duidelijk. De coronapas werkt niet goed genoeg (erkend iedereen) en dus zal uitbreiding ook niet werken.
In december komen dus weer de lock downs. (omdat de juiste maatregelen niet worden genomen). Dan gaat het besef dagen dat de vaccinatiegraad van 85% geen bal uitmaakt voor de zorgdruk, dat de golf enkel een aantal maanden naar achteren is geschoven. En als er dan niets aan de zorgcapaciteit is gedaan is het effect nihil.
De regering gaat dan met boosters komen en deze zo uitrollen (qua planning) dat het eind april net lijkt of niet het seizoen maar de booster de verlaging van de besmettingen veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 04 nov 2021, 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.
En dan verwachten dat het vertrouwen in de politiek blijft? Hier is niets handigs aan, de politiek is geen bedrijf, maar staat ten dienste van het land. In een pandemie allerlei handige spelletjes gaan spelen, is niet bevorderlijk voor het vertrouwen, en niet op zijn plaats. Het eerlijke verhaal, was eens een leus, maar daar is weinig van over. Over de rug van het volk allerlei maatregelen doorvoeren, waar eerder van gezegd werd, dat gebeurt nooit, ondergraaft het vertrouwen.Ambtenaar schreef:Waarom zou het kabinet enkel maatregelen mogen invoeren die worden geadviseerd door het OMT? Het kabinet maakt eigen afwegingen, en daarbij kan het zijn dat ze iets toevoegen wat ze later makkelijker weer kunnen weggeven om de belangrijke maatregelen te kunnen behouden. Dat noem ik handig politiek bedrijven, en niet een vies spelletje.parsifal schreef: Ik heb nu wel meer en meer het idee dat er vieze spelletjes gespeeld worden door de politiek. Ze komen met een paket maatregelen, waarvan duidelijk is dat er een niet door het OMT is aangeraden en vrijwel geen effect zal hebben en waar veel mensen door getroffen worden en boos over zijn. Vervolgens wordt dat deel afgeschoten, toont de regering welwillendheid en de rest van de maatregelen gaat er vrij geruisloos doorheen. Ik hoop dat er echt doorgevraagd wordt aan de Jonge en Rutte wat hun bewoog om ook maar op het idee te komen voor een covidpas voor buitensport?
Organisatorische kwaliteiten hebben inderdaad invloed op de doorstroom op een SEH. Daarnaast kan het tijdstip en de mate van ernstig ziekzijn van de andere mensen ten tijde dat je op een SEH bent ook schelen qua drukte. Daar heb je dus het eea van meegekregenMara schreef:Dat was vóór corona ook al het geval. In diverse ziekenhuizen sluit de SEH s'avonds, bijv. om 9 uur.Framboos schreef:Hier 6 ziekenhuizen moeten bellen voor het insturen van 1 patiënt. Het 6e ziekenhuis had pas plaats. Patiënt met een niet-covid probleem, kon in het dichtstbijzijnde ziekenhuis niet terecht, seh was gesloten ivm drukte.
In onze regio is er dus wel degelijk een probleem.
Ik heb laatst weer een avond en een halve nacht op de SEH moeten zitten, en ik verbaasde me over de hoeveelheid medisch personeel dat daar rondliep. Het was wel druk, zei de verpleegkundige, die regelmatig controles kwam doen, maar alles liep zeer gestroomlijnd en ik zag nog een aantal lege kamers.
Ik heb in 2019 met mijn dochter op een andere SEH gezeten, gewoon op een donderdagmiddag, en daar ging het er nogal chaotisch aan toe.
We moesten op de gang wachten, totdat de gipskamer vrij kwam, tezamen met 3 andere brekebeentjes/armpjes.
Ik heb maar 1 arts heen en weer zien rennen, in de ong 4 uren dat we daar zaten.
Dus zou het ook niet aan de organisatorische kwaliteiten kunnen liggen?

Maar zoals Framboos al aangeeft; het gaat niet om 1 ziekenhuis waar het niet vlotjes loopt, maar om drukte en plaatsgebrek in de regio's.
Zelf werk ik op een SEH in Rotterdam die 24/7 open is en het is nu nog prima mogelijk een paar COVID-patiënten per 24u te kunnen zien. Alleen is de opnamecapaciteit beperkt en als een COVID-afdeling of-IC gewoon vol ligt is het beter om patiënten (soms vóóraf al) te spreiden over andere ziekenhuizen. De spreidingsmogelijkheid is nu echter lastiger, omdat men logischerwijs liever niet wil afschalen qua operaties.
Stel dat er de komende tijd een (bijvoorbeeld) viervoudiging van het COVID-aanbod komt in ziekenhuizen, dan is dat funest voor de kwaliteit van de zorg.
Ik ben voor het eerst geconfronteerd met een beperking n.a.v. die pas. Ik bezoek heel gezond 2x per week de sportschool, maar mij is vanaf zaterdag de toegang ontzegd. Ik was gewoon pissig. Maar ja, zo zijn de regels.
Wat versta je onder de juiste maatregelen die nu moeten worden genomen die wel iets opleveren?Wim Anker schreef:De bijdrage van FVD gisteren was de enige - op feiten gebaseerde - zinvolle.
In december komen dus weer de lock downs. (omdat de juiste maatregelen niet worden genomen). Dan gaat het besef dagen dat de vaccinatiegraad van 85% geen bal uitmaakt voor de zorgdruk, dat de golf enkel een aantal maanden naar achteren is geschoven.
1. Beschermen van de risicogroepen. (ouderen)RotterdaM schreef:Wat versta je onder de juiste maatregelen die nu moeten worden genomen die wel iets opleveren?Wim Anker schreef:De bijdrage van FVD gisteren was de enige - op feiten gebaseerde - zinvolle.
In december komen dus weer de lock downs. (omdat de juiste maatregelen niet worden genomen). Dan gaat het besef dagen dat de vaccinatiegraad van 85% geen bal uitmaakt voor de zorgdruk, dat de golf enkel een aantal maanden naar achteren is geschoven.
2. Inzetten op verbeteren van de weerstand van ouderen (o.a. vitamine D etc.)
3. Direct behandelen bij besmetting met geneesmiddelen.
Want, linksom of rechtsom, iedereen gaat besmet worden. Gevaccineerd of niet. En het gaat er nu op lijken dat het effect van het vaccin afneemt, tot hoe laag weet nog niemand. En de boosters gaan, zo lijkt het, meer kwaad dan goed doen.
-
Inderdaad. Wat als er nou een nieuwe variant om de hoek komt kijken? Zit je dan lekker met je niet opgeschaalde zorg.J.C. Philpot schreef:Rutte en De Jonge stralen in mijn ogen als die vragen aan het gesteld worden, een zekere nonchalance uit. Dat vind ik kwalijk. Daarnaast neem ik het hen kwalijk dat ze iedere keer "brandjes blussen", maar niet met een lange-termijn visie omtrend de omgang met Corona komen.HersteldHervormd schreef:Ja vind ik ook. De regering is niet in staat om het vertrouwen te blijven winnen. Ook lijkt het ze niet echt te interesseren dat dit zo is. Mark Rutte blijft gewoon lachen.J.C. Philpot schreef:Ik vind dat wel lastig in het Coradebat. Oppositie en regering lijken soms volledig verschillende waarheden te hebben. Je ziet soms door de bomen het bos niet meer.Ad Anker schreef:De premier verklaarde gisteren in het debat dat dit onzin is. Er is de laatste jaren miljarden geïnvesteerd in de zorg.
Ik denk dat we in die situatie radicale transparantie nodig hebben over alle cijfers. Niet alleen de verwerkte cijfers, maar ook het bronnenmateriaal. Als de regering en de instanties niet transparanter gaan worden, zal het vertrouwen in het Coronabeleid (wat teruggelopen is van 70% naar 30%) alleen nog maar naar beneden gaan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
Bekijk even onderstaand draadje voordat je denkt dat Baudet louter feiten verspreidt. https://twitter.com/mkeulemans/status/1 ... 5609022465Wim Anker schreef:De bijdrage van FVD gisteren was de enige - op feiten gebaseerde - zinvolle.
Overigens vind ik dit sowieso een interessant twitteraccount, Keulemans is regelmatig kritisch maar probeert wel bij de feiten te blijven.
-
Onbegrijpelijk die maatregel, bijna net zo bespottelijk als een coronapas op het werk.Ad Anker schreef:Ik ben voor het eerst geconfronteerd met een beperking n.a.v. die pas. Ik bezoek heel gezond 2x per week de sportschool, maar mij is vanaf zaterdag de toegang ontzegd. Ik was gewoon pissig. Maar ja, zo zijn de regels.
Handig politiek bedrijven en vieze spelletjes, sluiten elkaar niet uit. Al vind in "handig politiek bedrijven" te positief klinken voor wat er in dit geval gebeurt.Ambtenaar schreef: Waarom zou het kabinet enkel maatregelen mogen invoeren die worden geadviseerd door het OMT? Het kabinet maakt eigen afwegingen, en daarbij kan het zijn dat ze iets toevoegen wat ze later makkelijker weer kunnen weggeven om de belangrijke maatregelen te kunnen behouden. Dat noem ik handig politiek bedrijven, en niet een vies spelletje.
De personen die je op de sportvelden vooral bereikt zijn mensen die al een kleinere kans maken om bij te dragen aan de druk op de zorg (buiten de schakers en dammers -waar ik zelf bij hoor- misschien). In de kantines za het bijdragen, maar daar was al een verplichting dus dat zat niet in het nieuwe pakket.Overigens zal op de sportvelden weinig overdracht van het virus plaatsvinden. Maar des te meer in de kleedkamers en de kantines. Ik ben de afgelopen twee maanden bij zeker 10 verschillende sportverenigingen geweest vanwege mijn sportende kinderen, maar geen enkele keer werd mij om een qr-code gevraagd bij het betreden van de kantine. En dat zou wel hebben gemoeten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dat zagen diverse forummers een jaar geleden al....parsifal schreef: Ik heb nu wel meer en meer het idee dat er vieze spelletjes gespeeld worden door de politiek. Ze komen met een paket maatregelen, waarvan duidelijk is dat er een niet door het OMT is aangeraden en vrijwel geen effect zal hebben en waar veel mensen door getroffen worden en boos over zijn. Vervolgens wordt dat deel afgeschoten, toont de regering welwillendheid en de rest van de maatregelen gaat er vrij geruisloos doorheen. Ik hoop dat er echt doorgevraagd wordt aan de Jonge en Rutte wat hun bewoog om ook maar op het idee te komen voor een covidpas voor buitensport?