Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Lilian197

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Lilian197 »

https://www.youtube.com/watch?v=o-kPNFzhZXg

Situatie in ziekenhuis Maastricht. Buiten de Biblebelt... . 2 op de 10 in Zh zijn niet gevaccineerd. Wie weet of dit bericht klopt?
refo

Bericht door refo »

Maastricht UMC schreef:In de (social) media is momenteel veel aandacht voor het feit dat er in het Maastricht UMC+ relatief veel gevaccineerde patiënten zijn opgenomen met een COVID-besmetting. Vorige week waren gemiddeld acht op de tien patiënten op een gewone (niet IC) corona-afdeling gevaccineerd. Dat lijkt op het eerste oog een relatief hoog percentage dat verbazing oproept en nadere duiding verdient.
De corona-besmette patiënten op de verpleegafdeling hebben vrijwel allemaal een hoge leeftijd: 90% is ouder dan 70 jaar, 60% is 80 jaar of ouder. In vrijwel alle gevallen betreft het patiënten met andere onderliggende aandoeningen of in enkele gevallen onvoldoende immuunrespons door medicatie. De vaccinatiestatus van een patiënt wordt uitgevraagd in het anamnesegesprek en wordt op basis van deze informatie geregistreerd in het individuele behandeldossier.

Vaccinaties leiden niet in 100% van de gevallen tot immuniteit en bekend is dat bij ouderen de werking van vaccinaties sneller afneemt. Daardoor zijn ouderen vatbaarder voor ziekte. Maar ook bij ouderen beschermt vaccinatie voor een langere periode tegen ernstig ziek worden en voorkomt het dat mensen IC-behoeftig worden.

Volgens medisch moleculair microbioloog prof. dr. Paul Savelkoul wordt de hoge vaccinatiegraad bij de opgenomen coronapatiënten verklaard door de relatief oude patiëntenpopulatie in het Maastricht UMC+: “Bij een hoge vaccinatiegraad worden jongeren niet zo ziek dat ze in het ziekenhuis belanden, gevaccineerde ouderen met onderliggend lijden wel. Gelukkig zijn die ouderen gevaccineerd, anders zouden ze veel zieker zijn en mogelijk op de IC belanden zoals voor de vaccinaties het geval was.”
Valcke

Bericht door Valcke »

Lilian1975 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=o-kPNFzhZXg

Situatie in ziekenhuis Maastricht. Buiten de Biblebelt... . 2 op de 10 in Zh zijn niet gevaccineerd. Wie weet of dit bericht klopt?
Gisteren heb ik hier het nodige over gezegd. Ik weet wel zeker dat de rapportage van het RIVM over de niet gevaccineerden NIET klopt. Het aandeel wel gevaccineerden in het ziekenhuis is aanzienlijk hoger dan het RIVM rapporteert. In België betreft 55% van de opnames gevaccineerde patiënten. Met de hoge vaccinatiegraad in NL is het niet denkbaar dat in NL dit (heel) anders is.

Het probleem zit in de manier waarop het RIVM de vaccinatiestatus vaststelt. Men kijkt hiervoor in een systeem (CIMS) dat per definitie onvolledig is (juist voor de ouderen). Maastricht doet dat veel zuiverder door de status bij de patiënt uit te vragen. Dat is de enig juiste manier.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Valcke schreef:
Lilian1975 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=o-kPNFzhZXg

Gisteren heb ik hier het nodige over gezegd. Ik weet wel zeker dat de rapportage van het RIVM over de niet gevaccineerden NIET klopt. Het aandeel wel gevaccineerden in het ziekenhuis is aanzienlijk hoger dan het RIVM rapporteert. In België betreft 55% van de opnames gevaccineerde patiënten. Met de hoge vaccinatiegraad in NL is het niet denkbaar dat in NL dit (heel) anders is.

Het probleem zit in de manier waarop het RIVM de vaccinatiestatus vaststelt. Men kijkt hiervoor in een systeem (CIMS) dat per definitie onvolledig is (juist voor de ouderen). Maastricht doet dat veel zuiverder door de status bij de patiënt uit te vragen. Dat is de enig juiste manier.
Ok dat had ik gemist. Bedankt!
Valcke

Bericht door Valcke »

Het kan dus zo zijn dat Maastricht vaststelt dat van 10 patiënten er 8 gevaccineerd zijn (en 2 niet), terwijl het RIVM voor dezelfde patiënten vaststelt dat er slechts 5 gevaccineerd zijn (en 5 niet). Het RIVM kijkt in het vaccinatieregister, waarvan inschrijving vrijwillig is, terwijl opname voor ouderen in het register bij vaccinatie in instelling of door huisarts bovendien geen prioriteit had. En kwetsbare ouderen hebben ook geen QR-code nodig. Maastricht rapporteert in dit voorbeeld: 20% ongevaccineerd, het RIVM rapporteert 50% ongevaccineerd (nogmaals: als voorbeeld).
HersteldHervormd

uit: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door HersteldHervormd »

Nu is ds Zwartbol weer de gebeten hond. Ik vind ook wel een beetje dat het onhandig uitgedrukt is door hem.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
J.C. Philpot

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Nu is ds Zwartbol weer de gebeten hond. Ik vind ook wel een beetje dat het onhandig uitgedrukt is door hem.
https://www.destentor.nl/urk/urker-pred ... ~a009e058/

Ik vind het heel vreemd. Alsof er meer mensen sterven aan het vaccin, als aan het virus.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bernadientje

Bericht door Bernadientje »

Wij vinden het juist lastig dat er dus weinig of tegengesteld gesproken wordt over vaccinatie na ongevaccineerd besmet te zijn geweest. Vanuit het oogpunt van het RIVM is het logisch dat zij in elk geval nog 1 prik adviseren, voor de zekerheid.

Vandaag geeft Marc Bonten, microbioloog en lid van het OMT in het AD nog aan:
Dat kan op twee manieren: meer mensen immuun, of minder verspreiding van het virus. Daar kom je door je te laten vaccineren en op de natuurlijke manier; de 15% die niet geprikt wil worden, krijgt het virus en is daarna ook beschermd
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Nu is ds Zwartbol weer de gebeten hond. Ik vind ook wel een beetje dat het onhandig uitgedrukt is door hem.

Ik vind het heel vreemd. Alsof er meer mensen sterven aan het vaccin, als aan het virus.
Even m'n cynische modus aan: iemand die zegt dat hij vreest dat er meer mensen sterven aan het vaccin dan aan corona zelf... Hij zegt niet dát het zo is, hij vreest het...
Tja, er worden door niemand in ons land gekkere uitspraken gedaan over COVID.
Hou toch op.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

eilander schreef:
J.C. Philpot schreef:

Even m'n cynische modus aan: iemand die zegt dat hij vreest dat er meer mensen sterven aan het vaccin dan aan corona zelf... Hij zegt niet dát het zo is, hij vreest het...
Tja, er worden door niemand in ons land gekkere uitspraken gedaan over COVID.
Hou toch op.
Er worden voortdurend gekke uitspraken gedaan over Covid, en ook wel veel gekkere.

Desondanks is dit ook een hele vreemde uitspraak. Natuurlijk sterven er niet meer mensen aan het vaccin, als aan het virus. Anders zou men niet (laten) vaccineren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Vind je dat raar? Hij zaait onnodig onrust op basis van complotachtige denkbeelden.
Mara

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:
Deze kerk is vaker in het nieuws geweest, vanwege een nogal heftige uitspraak door een predikant.
Als dit in het reguliere nieuws komt, is het sowieso uit het verband gerukt en voor buitenkerkelijken onbegrijpelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Deze kerk is vaker in het nieuws geweest, vanwege een nogal heftige uitspraak door een predikant.
Als dit in het reguliere nieuws komt, is het sowieso uit het verband gerukt en voor buitenkerkelijken onbegrijpelijk.
Voor mij zijn dergelijke uitspraken ook onbegrijpelijk, en dat geldt voor wel meer uitspraken van dit soort predikanten.
Charles

Bericht door Charles »

J.C. Philpot schreef:

Afbeelding

Wellicht ingegeven door het statistisch onderzoek van FvD? Namelijk dat er sinds het vaccinatieprogramma is begonnen er een oversterfte is ten opzichte van voorgaande jaren die niet is te verklaren door het aantal coronadoden. FvD verbindt er nog geen conclusies aan (dat het door vaccin zou komen) maar heeft Kamervragen gesteld hierover.

https://www.fvd.nl/duizenden-onverklaar ... accinaties
Henk J

Bericht door Henk J »

Charles schreef:
J.C. Philpot schreef:

Afbeelding

Wellicht ingegeven door het statistisch onderzoek van FvD? Namelijk dat er sinds het vaccinatieprogramma is begonnen er een oversterfte is ten opzichte van voorgaande jaren die niet is te verklaren door het aantal coronadoden. FvD verbindt er nog geen conclusies aan (dat het door vaccin zou komen) maar heeft Kamervragen gesteld hierover.

https://www.fvd.nl/duizenden-onverklaar ... accinaties
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/40 ... versterfte
Even kijken op de link van het CBS, dan valt de oversterfte nog fors mee vergeleken met de eerste en de tweede golf vorig jaar. Dus nu stellen dat er meer mensen sterven aan het vaccin is niet op de feiten gebaseerd. Vind het ook niet goed als een dominee dat doet vanaf de kansel.
Plaats reactie