Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Wim Anker

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b68e3797/

Niks mis met extra belemmeringen voor ongevaccineerden.
Vind ik ook. Dan zal over een paar weken wel blijken dat dat het issue niet is.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Mooi voorbeeld hoe gruwelijk het mis gaat. Gaat het OMT bepalen of iets teveel polariseert? De dokters en virologen? Gaat het OMT over uitvoerbaarheid?

Geef als OMT aan wat het effect van maatregelen is en werk scenario's uit.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Mooi voorbeeld hoe gruwelijk het mis gaat. Gaat het OMT bepalen of iets teveel polariseert? De dokters en virologen? Gaat het OMT over uitvoerbaarheid?

En blijf als OMT uit allerlei praatprogramma's.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Drie keer een ja. Het is een outbreak management team, dus ze moeten ook overwegen hoe effectief een maatregel is.
Mara

Bericht door Mara »

Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
"De ongevaccineerden op de bible belt en in Staphorst".....
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct. :huhu
Huisartsen in die wijken draaien overuren om hun patiënten te overreden om zich te laten inenten, maar daar is vanwege een taalbarriëre veel achterdocht. Aldus de huisartsen zelf!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke

Bericht door Valcke »

Herman schreef:

Drie keer een ja. Het is een outbreak management team, dus ze moeten ook overwegen hoe effectief een maatregel is.
Bovendien heeft iedereen in de maatschappij een rol om onnodige polarisatie te voorkomen. Ook OMT-leden mogen en moeten bezwaren die ze zien, aangeven in hun advies.
parsifal

Bericht door parsifal »

Mara schreef:Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct. :huhu
Huisartsen in die wijken draaien overuren om hun patiënten te overreden om zich te laten inenten, maar daar is vanwege een taalbarriëre veel achterdocht. Aldus de huisartsen zelf!
Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.
Isala

Bericht door Isala »

Ambtenaar schreef:Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.
En een steeds groter wordend deel van de ongevaccineerde mensen heeft inmiddels de ziekte doorgemaakt en heeft daardoor antistoffen.
Vanuit dat perspectief wordt de groep 'ongevacineerden' steeds kleiner, als het gaat om immuniteit.
Hora est!
Mara

Bericht door Mara »

parsifal schreef:
Mara schreef:Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Het is zeker van hem een ongepaste, gekleurde opmerking, daar hij zelf opgegroeid is in de synodaal gereformeerde kerk. En inmiddels is hij lid van de PKN.
Andries Knevel had vorige week ook zo'n zelfde toontje.
De "zwaren" moeten maar eens overgehaald worden, maar ik hoor niet dat ze de achterstandswijken intrekken met hun overtuiging.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
newton

Bericht door newton »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Voor het merendeel hoef je slechts 50,1% te halen. Er zijn helaas plekken waar het echt vaccinatiepercentage echt dramatisch laag is. Kootwijkerbroek bijvoorbeeld. Volgens https://www.gld.nl/nieuws/7420562/vacci ... e-oproepen komen ze daar op 25%.
newton

Bericht door newton »

Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
TSD

Bericht door TSD »

newton schreef:
Ambtenaar schreef:
Voor het merendeel hoef je slechts 50,1% te halen. Er zijn helaas plekken waar het echt vaccinatiepercentage echt dramatisch laag is. Kootwijkerbroek bijvoorbeeld. Volgens https://www.gld.nl/nieuws/7420562/vacci ... e-oproepen komen ze daar op 25%.
Er zijn maar 3 gemeenten in Nederland waar de opkomst o.b.v. 18+ nog onder de 70% ligt. Dat zijn alleen Urk, Staphorst en Reimerswaal.

Natuurlijk zullen er nog individuele dorpjes zijn waar dat ook zo is, en wat nu niet zichtbaar is op de gemeentekaart, maar het aantal plekken waar de vaccinatiegraad echt dramatisch laag is, is echt heel erg gering.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

newton schreef:Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
Serieus? Maak je dit zelf mee of is het van horen zeggen?
newton

Bericht door newton »

eilander schreef:
newton schreef:Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
Serieus? Maak je dit zelf mee of is het van horen zeggen?
Uit de 1e hand
Plaats reactie