Vind ik ook. Dan zal over een paar weken wel blijken dat dat het issue niet is.DDD schreef:https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b68e3797/
Niks mis met extra belemmeringen voor ongevaccineerden.
Vaccinatie met het oog op COVID-19
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html
Mooi voorbeeld hoe gruwelijk het mis gaat. Gaat het OMT bepalen of iets teveel polariseert? De dokters en virologen? Gaat het OMT over uitvoerbaarheid?
Geef als OMT aan wat het effect van maatregelen is en werk scenario's uit.
Mooi voorbeeld hoe gruwelijk het mis gaat. Gaat het OMT bepalen of iets teveel polariseert? De dokters en virologen? Gaat het OMT over uitvoerbaarheid?
En blijf als OMT uit allerlei praatprogramma's.Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html
Drie keer een ja. Het is een outbreak management team, dus ze moeten ook overwegen hoe effectief een maatregel is.Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html
Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
"De ongevaccineerden op de bible belt en in Staphorst".....
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct.
Huisartsen in die wijken draaien overuren om hun patiënten te overreden om zich te laten inenten, maar daar is vanwege een taalbarriëre veel achterdocht. Aldus de huisartsen zelf!
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct.

Huisartsen in die wijken draaien overuren om hun patiënten te overreden om zich te laten inenten, maar daar is vanwege een taalbarriëre veel achterdocht. Aldus de huisartsen zelf!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bovendien heeft iedereen in de maatschappij een rol om onnodige polarisatie te voorkomen. Ook OMT-leden mogen en moeten bezwaren die ze zien, aangeven in hun advies.Herman schreef:Drie keer een ja. Het is een outbreak management team, dus ze moeten ook overwegen hoe effectief een maatregel is.Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html
Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.Mara schreef:Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct.![]()
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.parsifal schreef: Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
En een steeds groter wordend deel van de ongevaccineerde mensen heeft inmiddels de ziekte doorgemaakt en heeft daardoor antistoffen.Ambtenaar schreef:Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.
Vanuit dat perspectief wordt de groep 'ongevacineerden' steeds kleiner, als het gaat om immuniteit.
Hora est!
Het is zeker van hem een ongepaste, gekleurde opmerking, daar hij zelf opgegroeid is in de synodaal gereformeerde kerk. En inmiddels is hij lid van de PKN.parsifal schreef:Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.Mara schreef:Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct.![]()
Andries Knevel had vorige week ook zo'n zelfde toontje.
De "zwaren" moeten maar eens overgehaald worden, maar ik hoor niet dat ze de achterstandswijken intrekken met hun overtuiging.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Voor het merendeel hoef je slechts 50,1% te halen. Er zijn helaas plekken waar het echt vaccinatiepercentage echt dramatisch laag is. Kootwijkerbroek bijvoorbeeld. Volgens https://www.gld.nl/nieuws/7420562/vacci ... e-oproepen komen ze daar op 25%.Ambtenaar schreef:Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.parsifal schreef: Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
Er zijn maar 3 gemeenten in Nederland waar de opkomst o.b.v. 18+ nog onder de 70% ligt. Dat zijn alleen Urk, Staphorst en Reimerswaal.newton schreef:Voor het merendeel hoef je slechts 50,1% te halen. Er zijn helaas plekken waar het echt vaccinatiepercentage echt dramatisch laag is. Kootwijkerbroek bijvoorbeeld. Volgens https://www.gld.nl/nieuws/7420562/vacci ... e-oproepen komen ze daar op 25%.Ambtenaar schreef:Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.parsifal schreef: Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Natuurlijk zullen er nog individuele dorpjes zijn waar dat ook zo is, en wat nu niet zichtbaar is op de gemeentekaart, maar het aantal plekken waar de vaccinatiegraad echt dramatisch laag is, is echt heel erg gering.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Serieus? Maak je dit zelf mee of is het van horen zeggen?newton schreef:Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
Uit de 1e handeilander schreef:Serieus? Maak je dit zelf mee of is het van horen zeggen?newton schreef:Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.