Alverzoening

Ariene

Bericht door Ariene »

niet alleen hier...
Sorry, weer fout...
Ik bedoelde niet hier op het forum, maar hier in mijn (kerkelijke) omgeving.
Egbert

Bericht door Egbert »

Nu het over de EO gaat wil ik ook graag iets zeggen, niet over de alverzoening die de EO al dan niet zou leren, daar zijn we ondertussen wel uit geloof ik. Ik wil mijn diepe bezorgdheid uitspreken over de huidige gang van zaken bij de EO. Door o.a. Niek en Afgewezen zijn er al prima bijdragen geleverd die hoef ik niet meer te herhalen. Zelf al 'eeuwenlang' lid van de EO zijnde heb ik recht van spreken. Maar ik sta op het punt om te bedanken voor het lidmaatschap en dat niet met plezier. Zo zijn er verschillende bezwaren aan te voeren, o.a. de 'oecumene van het hart' van ds. vd Veer, de 'achteruitgang' van Andries Knevel op het gebied van schepping, gedachten over de hel enz. Verder zijn er heel veel programma's waarbij je in de gids moet kijken of op een afkondiging moet wachten om te weten te komen dat het door de EO wordt uitgezonden. Qua muziekkeus is vaak er geen verschil met seculiere omroepen. Andries Knevel mag van mij als privé persoon over bepaalde dingen denken wat'tie maar wil, maar in zijn positie als directeur moet hij m.i. dan een keus maken. Of hij zegt "ik trek me terug als directeur" of hij blijft aan als directeur en houdt zijn privé opvattingen voor zich of de EO verklaart zich solidair met zijn ideëen en gaat vervolgens samen met de NCRV, dan weten we tenminste hoe de vlag erbij hangt. Ik heb in het verleden al div. malen een discussie aan willen gaan maar vanuit de EO wil men dit niet! Soms verlang ik terug naar de begintijd toen als C omroep met maar een paar uur per week stond de EO nog ergens voor, nu is het een algemeen geaccepteerde omroep geworden [dat spreekt in deze tijd al boekdelen]. Al met al vindt ik dit heel jammer.
Verder, luister als tegenstander nu eens onbevangen naar programma's op de zaterdag en zondagavond ['s winters] Hele mooie pastoraal bewogen programma's, uiteraard ben ik het ook niet altijd eens met alle sprekers/onderwerpen maar dat heb je toch ook in de eigen gemeente? dan zeg je toch ook niet "ik keur nu het kerkgenootschap af"? Ik wilde wel dat alle kerkenraden in 'mijn' kerkgenootschap zo pastoraal bewogen waren als de sprekers in programma's als 'laat ons de rustdag wijden' en 'ik zou wel eens willen weten'. Maar nogmaals, de huidige gang van zaken bij de EO is er een van een glijdende schaal en dat betreur ik ten zeerste.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ariene

Bericht door Ariene »

Dankjewel voor dit goed doordachte eerlijke stuk, hier kan ik me helemaal in vinden.
Het is duidelijk geschreven door beide kanten te belichten.

Met een verschil... Ik blijf lid.
Omdat ik blij ben dat er in ieder geval nog een omroep is die gebruikt kan worden om mensen tot God te trekken, dat lezen we ook hier op het forum.
Wanneer wij onze financieele steun stoppen, zal de EO steeds minder ruimte krijgen.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Ariene
Dankjewel voor dit goed doordachte eerlijke stuk, hier kan ik me helemaal in vinden.
Het is duidelijk geschreven door beide kanten te belichten.

Met een verschil... Ik blijf lid.
Omdat ik blij ben dat er in ieder geval nog een omroep is die gebruikt kan worden om mensen tot God te trekken, dat lezen we ook hier op het forum.
Wanneer wij onze financieele steun stoppen, zal de EO steeds minder ruimte krijgen.
eens.
Maar eens zal toch het moment komen dat er een punt gezet zal moeten worden. Voorheen had je mensen die lid waren van de NCRV [lid geworden voor dat de EO er was] die hetzelfde zeiden en het nu nog steeds zijn.
Ik hoop dat ze doordat er velen [vooral van het eerste uur] zich zullen bezinnen en terugkeren op deze heilloze weg.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie