geldwolven

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
De politie in Nederland is een lachertje. Staken, rennen met 70 man achter een verdwaalde poema aan en kunnen een ontvluchte TBS ' er niet in de kraag pakken voordat die weer een moord pleegt.
daar hoef je niet gefrustreerd voor te zijn, je hebt gewoon gelijk tukkert!

alleen die kots-smilies hoeven voor mij niet . . .

[Aangepast op 16/6/05 door limosa]
pure flauwekul. Het is onzin om op basis van 3 feiten de politie een lachtertje te noemen. En daarbij heb jij als moderator ook nog eens een taak om mensen op de forum regels te wijzen. Nu stem je in met het belachelijk maken van het gezag. Lijkt me geen goede zaak.

Dat ze staken vind ik geen goede zaak. Maar scheer je dan ook de huisartsen over dezelfde kam?
Hoe ze die poema willen vangen is hun afweging. De politie zal haar inzet ongetwijfeld hebben gedaan op basis van de kennis die ze op dat moment hadden. Ik zou daar eerst eens naar gaan kijken, voordat je maar wat onzinnigs roept.

En wat betreft de TBS-er. De politie heeft hem vrij snel te pakken gekregen. Als jij denkt dat het sneller kan, zou ik solliciteren.

Tukkertje heeft dus geen gelijk, en laat samen met jou je borreltalenten zien.
hahaha, rustig aan jacob, misschien moet je je eigen vorige posting nog even lezen: "doe niet zo gefrustreerd man"
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Pim
En wat betreft de TBS-er. De politie heeft hem vrij snel te pakken gekregen. Als jij denkt dat het sneller kan, zou ik solliciteren.
Snel? Lees dit eens Jacob.

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergrond ... 21311.html
ja en wat zou dit artikel mij nu vertellen?
Egbert

Bericht door Egbert »

De politie in Nederland is een lachertje. Staken, rennen met 70 man achter een verdwaalde poema aan en kunnen een ontvluchte TBS ' er niet in de kraag pakken voordat die weer een moord pleegt.

pure flauwekul. Het is onzin om op basis van 3 feiten de politie een lachtertje te noemen. En daarbij heb jij als moderator ook nog eens een taak om mensen op de forum regels te wijzen. Nu stem je in met het belachelijk maken van het gezag. Lijkt me geen goede zaak.

Dat ze staken vind ik geen goede zaak. Maar scheer je dan ook de huisartsen over dezelfde kam?
Hoe ze die poema willen vangen is hun afweging. De politie zal haar inzet ongetwijfeld hebben gedaan op basis van de kennis die ze op dat moment hadden. Ik zou daar eerst eens naar gaan kijken, voordat je maar wat onzinnigs roept.

Om te beginnen is de politie m'n grootste vriend. Maar daarom kun je de missers wel benoemen, maar daarentegen kun je ook weer niet alles op het conto schuiven van de HH. Wat de poema betreft, als het minder mooi weer zou zijn geweest hadden ze hem al pakken gehad of het werk uitbesteed. De tbs'er was natuurlijk niet hun schuld en dat ze hem te pakken kregen was te laat en bij geval.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
jacob

Bericht door jacob »

hahaha, rustig aan jacob, misschien moet je je eigen vorige posting nog even lezen: "doe niet zo gefrustreerd man"
ja dat gezeur over de politie hoort niet thuis op een orthodox christelijk forum. Dat staat nogal lomp.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Het is best bijzonder dat wanneer je door de politie wordt aangehouden, je echt iets fout heb gedaan. In heel veel landen houden ze je al aan als ze weten dat je een boete kunt betalen.

Ik heb in de binnenstad gewoond en had regelmatig de politie in de straat om een dronken zwerver of een willekeurige dief op te pakken. Dit ging altijd in alle redelijkheid en praktisch zonder geweld. In heel veel landen en zelf in de VS is dit wel anders.

Ik durf in Nederland een politieagent te vragen naar de weg. In Oekraïne durfde ik dat niet vanwege de nors kijkende kaalkopjes met machinegeweren.

En ja, het zijn net ambtenaren. De auto van mijn ouders is een keer opengebroken toen ik er mee weg was. Het duurde 3 uur voordat er politie kwam bij het politiebureau dat volstrekt onbewoond was. (Oké, het was zaterdag, maar toch.) Vervolgens duurde het 2 uur voordat ik naar huis kon met een procesverbaal. Maar ze waren wel aardig.

Nee, ik denk dat we het in Nederland nog niet zo slecht hebben met de politie.
Mariken

Bericht door Mariken »

Jullie zitten met zijn allen wel zo te schelden op te politie, maar je vergeet dat de politie uitvoert. Als je iets zou willen veranderen zul je bij de rechterlijke macht moeten zijn, of bij de politiek.
Bijvoorbeeld de tbs-er die ontsnapt en nu weer opgepakt is: de rechter heeft een aantal jaar geleden beslist dat deze man NIET in de long-stay van de tbs mocht komen, maar uitzicht moest houden op een normaal leven in de samenlevindg (het advies van deskundigen was anders!)
En vwb te hard rijden: ergens zal er een grens moeten liggen. Ooit gesproken met nabestaanden van een verkeersslachtoffer??? Je denkt wel een paar keer na voordat je dan te hard rijd.
Doe je dat niet dan zul je dat jezelf misschien moeten aanleren? En als je dan een boete krijgt is er maar 1tje fout en dat ben jij. Vind je van niet dan moet je naar de rechter stappen en zien dat je je gelijk haalt
refo

Bericht door refo »

Tot drie maal toe heeft de rechter uitgesproken dat hij niet in de long-stay mocht, maar voorbreid moest worden op terugkeer in de samenleving dmv proefverloven.

Overigens is het wel goed dat er TBS is. Op die wijze kunnen mensen nl echt levenslang krijgen als dat nodig is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Levenslang in de gevangenis kan ook hoor.

http://debatplaats.vara.nl/forum/listth ... rum=161057

Ik heb het programma toevallig gezien en was onder de indruk.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

ik en borreltalenten hahahahahah. Lust er af en toe best ene jah.

Maar alle gekheid op eeen stokje. Hoe verkoop je dat wanneer je belt naar de politie voor het een of ander er geen tijd voor je is, terwijl er op de veluwe 70 man achter een dier aan zit te rennen. Dat is toch absurd
refo

Bericht door refo »

En als die poema een kind verwondt, roept heel Nederland (tukkertje voorop) dat de politie niet deugt.

En wees gerust:
De politie heeft het team zoekers naar de loslopende poema woensdagavond ingekrompen van zestig naar ongeveer vijftien mensen. Die blijven ook in de nachtelijke uren en eventueel donderdag speuren naar het roofdier in de buurt van de Ginkelse Hei bij Ede.

Dat beest is 10 jaar geleden al in Limburg gezien. Die zit allang weer in Duitsland of bij Nunspeet. Die pak je zomaar niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat dier loopt al jaren rond. Vangt af en toe een hert. Wat is daar mis mee. Sterk overdreven allemaal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vandaag weer eens van de weg gehaald. Ik hield mijn mobiele telefoon vast. Ik toetste een nummer in. (ik belde ovrigens handsfree) Jaja. Ze hebben niets anders te doen dan daar naar te kijken. Resutaat:: 140 ballen
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wat een onzin. Je hebt tegenwoordig bluetooth systeemen, in de auto ingebouwd. Dan moet je het nummer wel op je toestel intoetsen, zodat je daarna handsfree kunt bellen.

Beetje lullige actie dus.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

marsm104 schreef:Wat een onzin. Je hebt tegenwoordig bluetooth systeemen, in de auto ingebouwd. Dan moet je het nummer wel op je toestel intoetsen, zodat je daarna handsfree kunt bellen.

Inderdaad, want nummer intoetsen/opzoeken moet je met een ouderwetse carkit ook.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

marsm104 schreef:Wat een onzin. Je hebt tegenwoordig bluetooth systeemen, in de auto ingebouwd. Dan moet je het nummer wel op je toestel intoetsen, zodat je daarna handsfree kunt bellen.

Idd een beetje lullig ja. Anderzijds; wanneer je een nummer intoetst ben je meer afgeleid dan wanneer je gewoon beld! dus zou het eigenlijk een beetje inconsequent zijn als ze je dan niet bekeuren. Het ging uiteindelijk om de veiligheid!
Plaats reactie