COVID-19

parsifal

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Terri schreef:In maart 2020 was dit nog een antwoord op soortelijke vraag:

Wordt het virus nu gevaarlijker?
Belangrijker is dus de vraag of het coronavirus gevaarlijker wordt als het muteert. Viroloog Koopmans: "Het gedrag van het virus kan veranderen, dat weten we. Maar we zien op dit moment niet dat dat gebeurt. We zien dus niet dat het virus gevaarlijker wordt op dit moment." Daarnaast geeft het RIVM aan dat ze 'gelukkig niet vaak zien dat een virus gevaarlijker wordt als het muteert'.
We hebben nu een aantal mutaties gezien. Waarvan een aantal ernstiger zijn en andere ernstiger lijken. Alpha en Delta lijken sneller te verspreiden dan de oorspronkelijke variant. Andere varianten zijn link omdat ze deels immuniteit tegen andere varianten ontlopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ad Anker schreef:Zo, Trouw van vandaag weer gelezen. Het is zo ongeveer, naast wat 9-11 nieuws een Covidkrant aan het worden. Biden die druk uitoefent, gouverneurs die zijn besluiten 'tot de poorten van de hel' gaan bestrijden, vaccinatiedwang en vaccinatiedrang in Nederland. Iemand die vindt dat de overheid moet sensibiliseren, overtuigen van het goede van vaccinatie. Tenslotte zie ik nog een opmerking over hoe duidelijk het is dat vaccinatie tot nu het enige echte effectieve is in de strijd tegen de pandemie.

Dat laatste doet me toch een vraag stellen. We gaan met veel hogere besmettingscijfers de herfst in dan in het ongevaccineerde 2020. De besmettelijke variant zal daarin een rol spelen, maar anderzijds lees ik ook wel dat de vaccins ook goed zijn voor de nieuwste varianten. Kan iemand me het toch nog eens duidelijk uitleggen. Ik blijf het moeilijk snappen.
Heb je die cijfers, inclusief aantal testen etc, zo paraat? Ik ben daar wel benieuwd naar.
Het is toch nog steeds zo dat het vaccin niet beschermt tegen het krijgen van Covid, maar vooral de gevolgen drukt?
Ah, dank je. Dus het is het feit dat er veel meer getest wordt waardoor de besmettingscijfers hoger liggen. Dat zou een reden kunnen zijn. Toch is het ook zo dat we met hogere ziekenhuisopnames de herfst ingaan. Hoe zit dat dan?
Ik stelde een vraag. Ik heb niet gesuggereerd dat ik over (de) antwoorden beschik.

Ps. Ik zie dat de discussie de afgelopen uren al verder is gelopen, waardoor deze post wat overbodig is.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef: Word Delta dan steeds gevaarlijker? Hoelang dealen we nu al wel weer niet met Delta?
Waarom de vraag? Ik denk niet dat Delta steeds gevaarlijker wordt en in het grootste deel van de westerse wereld hebben we nu een aantal maanden echt met Delta te maken.
Omdat de regels steeds strenger worden. Dat doet suggereren dat de situatie verslechterd. En je ziet dit in andere landen nog beter met vaccinatiepaspoorten e.d.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

De regels worden toch juist steeds soepeler? Je woont toch in Nederland, voor alle duidelijkheid?
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:
HersteldHervormd schreef: Word Delta dan steeds gevaarlijker? Hoelang dealen we nu al wel weer niet met Delta?
Waarom de vraag? Ik denk niet dat Delta steeds gevaarlijker wordt en in het grootste deel van de westerse wereld hebben we nu een aantal maanden echt met Delta te maken.
Omdat de regels steeds strenger worden. Dat doet suggereren dat de situatie verslechterd. En je ziet dit in andere landen nog beter met vaccinatiepaspoorten e.d.
De regels worden niet strenger. De vaccinatiepaspoorten maken de regels voor veel mensen juist minder streng. Wat mag je nu niet, dat je een paar maanden geleden wel mocht?
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat

Bericht door Habitat »

Als de berichten van NOS kloppen, dan kan men straks niet zomaar een restaurant, theater of museum binnen stappen. Men moet dan iets laten zien, een bewijs van vaccinatie/genezing/test. In die zin wordt het wel strenger.

Ook de toon wordt strenger trouwens, maar dat terzijde.
parsifal

Bericht door parsifal »

Habitat schreef:Als de berichten van NOS kloppen, dan kan men straks niet zomaar een restaurant, theater of museum binnen stappen. Men moet dan iets laten zien, een bewijs van vaccinatie/genezing/test. In die zin wordt het wel strenger.

Maar dat kon eigenlijk al niet zomaar. Er waren lang afstandsregels etc. Voor het grootste deel van de bevolking worden de regels een stuk minder streng. Ik ben tegen een vaccinatiebewijs etc. Maar ik geloof niet dat de regels over het geheel strenger worden.
HersteldHervormd

parsifal schreef:
Habitat schreef:Als de berichten van NOS kloppen, dan kan men straks niet zomaar een restaurant, theater of museum binnen stappen. Men moet dan iets laten zien, een bewijs van vaccinatie/genezing/test. In die zin wordt het wel strenger.

Maar dat kon eigenlijk al niet zomaar. Er waren lang afstandsregels etc. Voor het grootste deel van de bevolking worden de regels een stuk minder streng. Ik ben tegen een vaccinatiebewijs etc. Maar ik geloof niet dat de regels over het geheel strenger worden.
We gaan het zien. Ook straks voor iedereen worden de regels weer strenger vermoed ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: We gaan het zien. Ook straks voor iedereen worden de regels weer strenger vermoed ik.
Mogelijk, maar daar zien we nu de effecten nog niet van en het verklaart niets van het aantal besmettingen nu.
Dodo

Bericht door Dodo »

parsifal schreef:

We gaan het zien. Ook straks voor iedereen worden de regels weer strenger vermoed ik.
Ik zie in veel van jouw postings angst voor de toekomst. Heel veel: wat als. Zou je dat niet een beetje los moeten laten en wat meer in het heden leven? En nog eens naar dat gedicht kijken: een mens lijdt dikwijls het meest etc.
Ik ben zelf (ook) nogal geneigd om te tobben, maar ik heb wel geleerd dat de dingen waar ik erg over inzit niet gebeuren, en dat er dingen op mijn pad komen die ik niet kon bedenken. Het loopt toch allemaal anders dan je verwacht.
Philip

Bericht door Philip »

parsifal schreef:

Als straks het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames weer oploopt en de regels strenger worden, dan betekent dat een nieuw steunpakket. Wie gaat dat betalen? En als de universiteiten en hogescholen weer dicht moeten, is dat een schending van het recht op onderwijs. Je dupeert jongeren gigantisch. Evenzo is een beperking van het aantal kerkgangers een schending van de vrijheid van godsdienst.

Deze beperkingen waren nodig, begrijp me goed. Maar ik vind de horeca, musea et cetera alleen bezoeken met een test of vaccinatie, een stuk minder erg. Ik snap die ophef over vaccinatiedrang niet zo. En als dat niet voldoende is, dan maar een vaccinatieplicht. Dat schendt de vrijheden veel minder dan een lockdown. Pak de grondwet er maar eens bij. Welke rechten worden niet ingeperkt door een lockdown?

Voor hen die ook tegen verzekeringen zijn en dus geregistreerd staan als gemoedsbezwaarde, zou ik een uitzondering willen maken.
Habitat

Bericht door Habitat »

@Dodo:
In het afgelopen jaar is wat betreft covid bijna alles slechter of langzamer gelopen dan ik verwacht had. In die zin begrijp ik forummers wel die hun verwachtingen wat naar beneden hebben bijgesteld.
HersteldHervormd

Habitat schreef:@Dodo:
In het afgelopen jaar is wat betreft covid bijna alles slechter of langzamer gelopen dan ik verwacht had. In die zin begrijp ik forummers wel die hun verwachtingen wat naar beneden hebben bijgesteld.
Exact, keer op keer blijkt het allemaal weer net niet te kloppen. Zolang ik vragen heb die onbeantwoord blijven, kan ik niet anders dan wantrouwen.
Panny

Bericht door Panny »

Exact, keer op keer blijkt het allemaal weer net niet te kloppen. Zolang ik vragen heb die onbeantwoord blijven, kan ik niet anders dan wantrouwen.
Jij vertrouwt alleen maar dingen die met 100% zekerheid te voorspellen zijn? Dat is het weer niet en een virus ook niet.
HersteldHervormd

Panny schreef:
Jij vertrouwt alleen maar dingen die met 100% zekerheid te voorspellen zijn? Dat is het weer niet en een virus ook niet.
Nee ik probeer allen op God te vertrouwen. Het gaat mij erom dat er heel veel niet lijkt te kloppen. Daar heb ik dan vragen over. Waar heel erg veel rook is, daar is vast vuur, begrijp je?
Plaats reactie