Zoals al eerder in dit topic aangegeven is, in de Bijbel is nergens een directe tekst waaruit valt af te leiden dat masturbatie zonde is.Robert schreef:Oude discussie waar ik in het verleden aan bijgedragen heb.
Het valt me op dat er nog steeds heel erg veel vanuit het eigen gevoel wordt geredeneerd.
Bottom line is: de Bijbel is heel erg duidelijk in het afwijzen van expliciete seksuele zonden. Masturbatie wordt nergens afgewezen.
Er is hier sprake van het volgen van een gevoel. Net zoals Alie Hoek van Kooten op Refoweb vragen krijgt over of getrouwde mannen en vrouwen wel samen mogen douchen, en of ze wel mogen genieten van de seks, of dat dit alleen voor de voortplanting bedoeld is.
Kortom, een menselijke religioziteit.
Ik wil niet ontkennen dat masturbatie gepaard kan gaan met allerlei zonden, maar dat is niet anders als met gewone seks.
Kortom, of citeer de Bijbel waarin masturbatie wordt verboden, en als je dat citaat niet kunt vinden, voeg dan zelf ook geen tittel en geen jota toe aan de wet.
Je weet wat Jezus zegt over mensen die af doen of toevoegen aan de wet.
Er zijn situaties (binnen het huwelijk) dat er geen sprake is van zonde.(zie eerdere postings)
Echter zijn er vaak ook zondige situaties (gedachten) waarbij masturbatie zeer zeker zonde is.
Er zijn wel meer zaken denk aan oa roken waar de Bijbel niet expleciet zegt, gij zult niet roken.. enz enz