coupe soleil schreef:Wat mij vooral opvalt is dat diverse mensen nogal erg overtuigd zijn van hun eigen gelijk, zonder ruimte te laten voor andere meningen.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat ieder persoonlijk bepaalt wat in een dergelijke situatie wel of niet ´goed´ is. Als iets iemand tot zonde is: prima. Maar dat is erg persoonlijk denk ik.
Als iemand uit principiële overtuiging niet masturbeert is dat zijn/haar keuze. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat gevraagd wordt, dus is voor mij een dergelijke afweging helemaal niet aan de orde.
Verder is het in mijn optiek prima mogelijk om te masturberen zonder allerlei overspelige gedachten.
Je begrijpt 1 ding niet helemaal. Het gaat mensen niet om het halen van hun eigen gelijk en het absoluut maken van hun eigen mening. Het gaat om wat de Bijbel zegt. Ik ben niet overtuigd van mijn eigen gelijk maar wel van het gelijk van Jezus. Voor andere meningen dan die van Hem is er dan inderdaad geen ruimte. Omdat Hij weet wat goed voor ons is.
Nogmaals, ik stelde: Het is verkeerd als je er verkeerde gedachten bij hebt. En dat heb ik aan de hand van Jezus woorden onderbouwd. Als jij niet aan vrouwen die niet van jou zijn denkt bij het masturberen heb ik dat niet afgekeurd.
helma schreef:Magdalena schreef:Tja, soms is mijn man er niet.....
sexualtiteit is gericht op de ander; gevende liefde.
het lijkt me dat het in dit geval toch echt om jezelf gaat.
veel mensen raken er aan verslaafd; daaraan kun je al zien dat het ten diepst om jezelf gaat
Het gaat om beiden. Ik denk dat we ook moeten uitkijken met een statement als: Seksualiteit is gericht op de ander. Voor een deel klopt dat zeker... maar het moet van twee kanten komen, het hoort in een relatie tussen twee mensen... en als het goed is is het voor beiden plezierig. Het is gericht op je relatie en zodoende op die ander en op jezelf... omdat je samen die relatie hebt.
Daarnaast is het ook wat natuurlijks... dat als je het een poosje mist, je er ook behoefte aan krijgt. (behoefte die de duivel zelfs tegen je kan gebruiken). Ik vraag me sterk af of het dan verkeerd is om te masturberen en aan je partner te denken. Het is niet ideaal maar is het daarmee verkeerd?