Masturbation is not a crime?
Ik begrijp niet waarom een discussie over deze zaken niet zou kunnen. Het is een groot probleem, vooral onder jongeren, en ook in deze moeten we een weg vinden. De theorie is niet zo moeilijk, gewoon niet doen, maar de praktijk is dus anders. Het ideaalstreven in deze moeten we mi direct vergeten, want zoals pierre27 al zei, we leven in een gevallen wereld. Vooral sexuele zonden laten zien hoe gebonden we kunnen zijn aan zonden. Dat moet ons verootmoedigen. Hoe dichter je bij God leeft, hoe minder groot het probleem wordt.
Maw, accepteer dat je zondig ben, dat je niet zonder zonden bent, of zonder zonde wordt. Dus niet de zonde accepteren, maar je zondige aard, en dat voor God belijden.
Verder zou ik op willen merken dat het een machtig wapen van satan is om gelovigen in twijfel en vrees te houden. Alles ging goed vandaag, ga je naar bed, komt die zonden weer om de hoek, en heb je voor je gevoel de hele dag weer verknald, laat staan dat je nog stille tijd duft te nemen.
Ook raad ik de mensen met deze problemen aan toch na vallen in deze zonden tot God te vluchtten, al is het maar een zucht. God hoort het, en weet netzogoed wat de verslavende kracht van deze zonden is. Laat je niet door de satan van gebed en bijbellezen afhouden!
De discussie of -zonder foute gedachten masturberen- goed is, is mi nutteloos.
Maw, accepteer dat je zondig ben, dat je niet zonder zonden bent, of zonder zonde wordt. Dus niet de zonde accepteren, maar je zondige aard, en dat voor God belijden.
Verder zou ik op willen merken dat het een machtig wapen van satan is om gelovigen in twijfel en vrees te houden. Alles ging goed vandaag, ga je naar bed, komt die zonden weer om de hoek, en heb je voor je gevoel de hele dag weer verknald, laat staan dat je nog stille tijd duft te nemen.
Ook raad ik de mensen met deze problemen aan toch na vallen in deze zonden tot God te vluchtten, al is het maar een zucht. God hoort het, en weet netzogoed wat de verslavende kracht van deze zonden is. Laat je niet door de satan van gebed en bijbellezen afhouden!
De discussie of -zonder foute gedachten masturberen- goed is, is mi nutteloos.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Dat is forummen......ik poneer wat, hij schrijft iets, zij geeft haar mening en jij verdedigt weer waarop ik weer zeg: "maar als je nu op grond...." etc.Bert Mulder schreef:Ben ik ten zeerste met je eens!edele strijdster schreef:Nu, als ik al begin bij de 10 geboden, zijn er een heel aantal geboden die dit niet direct benoemen. Toch zijn er ook een heel aantal geboden die indirect wel benoemen dat dit niet mag. Ik wil ze allemaal langs gaan als jij dat graag wilt. Alleen denk ik, als jij heel eerlijk naar de 10 geboden kijkt dat jij net zo goed als ik weet dat masturbatie tegen de complete wet van God indruist!Marnix schreef: Edele Strijder, kom maar met die Bijbeltekste, je zegt dat die er zijn... dus ik ben benieuwd.
Want is het eerste en het grootste gebod niet God lief hebben boven ons zelf? Wanneer je jezelf bevredigd voldoe je volgens mij niet aan dit gebod en streef je er ook niet naar om aan dit gebod te voldoen. Ik weet, dit is heel zwart wit gezegd, want wie zonder zonde is....
Nog geen 24 uur gelden hoorde ik een preek over het zevende gebod. Nu ben ik geen dominee, dus kan ik ook niet precies na vertellen wat ik gehoord heb. Het kwam hier op neer dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest. Seksualiteit is een gave van God die binnen het huwelijk plaats hoort te nemen.
En verder vind ik: Gaf God Adam geen vrouw? Voor die tijd lees je nergens dat Adam behoefte had aan seksualiteit, even cru gezegd. Adam had God, en dat was voor hem genoeg! Ontladen van je gevoelens is snel gezegd. Tuurlijk, je bent mens. Toch is het niet goed te praten! Is het niet juist zaak om hiermee tot God te gaan en te bidden of Hij je daar voor kracht wil geven. Zodat je leert omgaan met deze gevoelens wanneer deze jou leven (Een enkele keer) beheersen? Denk je echt, dat wanneer God voor in Zijn wonderlijke raad voor jou uitgedacht hebt dat jij alleen moet blijven in het leven, dat die Zelfde God jou geen kracht kan geven om met deze gevoelens om te gaan?
Weet je, ik hoor om me heen vaak zeggen: In Nederland zijn zonden geen zonden meer! Nu, dit blijkt wel uit de manier waarop hier wordt gereageerd op deze topic.,,,
Ik wordt er bijna verdrietig van, dat ik zoiets op een reformatorisch forum moet gaan verdedigen....
Dan moeten we niet ineens zielig gaan doen en zeggen: "dat je zus en zo moet verdedigen op een ref. forum" etc.
Als je dat niet leuk vindt moet je gewoon postzegels gaan ruilen ofzo.....klinkt bot, maar zo is het bedoeld.
-
Waarom?!edele strijdster schreef:Nu, als ik al begin bij de 10 geboden, zijn er een heel aantal geboden die dit niet direct benoemen. Toch zijn er ook een heel aantal geboden die indirect wel benoemen dat dit niet mag. Ik wil ze allemaal langs gaan als jij dat graag wilt. Alleen denk ik, als jij heel eerlijk naar de 10 geboden kijkt dat jij net zo goed als ik weet dat masturbatie tegen de complete wet van God indruist!Marnix schreef: Edele Strijder, kom maar met die Bijbeltekste, je zegt dat die er zijn... dus ik ben benieuwd.
Begin eens met dingen niet voor anderen in te vullen. "jij weet denk ik als je eerlijke kijkt dat net zo goed". Voor mezelf weet ik dat wel, dat klopt. Waarom? Niet vanwege de daad zelf, maar vanwege de verkeerde gedachten die daarbij komen kijken. Zoals ik in het begin van het topic al zei, je kan niet ondertussen denken aan het zonovergoten wei vol mooie bloemetjes. Als man in ieder geval niet... maar omdat Lisa aangaf dat ze dat we zou kunnen ging ik even op die situatie door. Niet op een situatie met verkeerde gedachten want dan is het gewoon niet goed, dat is duidelijk. Vanwege die gedachten... wat als die nou ontbreken, je geen onzuivere gedachten erbij hebt? Dat zal bij velen allicht niet werken, maar wat als iemand het wel zegt te kunnen? Druist het dan nog tegen Gods wet in? Dat vraag ik me dan heel sterk af.
Waarom voldoe je daar dan niet aan? Ik snap je redenering totaal niet. Als je 10 euro in je zak hebt op zondag, daarvan 2 in de collecte gooit en de volgende dag voor 8 euro wat lekkers of leuks voor jezelf koopt, heb je dan God minder liefgehad dan jezelf?Want is het eerste en het grootste gebod niet God lief hebben boven ons zelf? Wanneer je jezelf bevredigd voldoe je volgens mij niet aan dit gebod en streef je er ook niet naar om aan dit gebod te voldoen. Ik weet, dit is heel zwart wit gezegd, want wie zonder zonde is....
Als je jezelf een keer verwent en iets doet waar je van kan genieten, overtreed je dan dat gebod? Natuurlijk niet.
Wat het samen een vlees zijn betreft ben ik het daar helemaal mee eens. Wat gedachten betreft, die moeten ook rein zijn. Als dat het geval is lijkt me masturbatie geen probleem. Meestal werkt dat echter niet zo en dan is het idd wel zonde.Nog geen 24 uur gelden hoorde ik een preek over het zevende gebod. Nu ben ik geen dominee, dus kan ik ook niet precies na vertellen wat ik gehoord heb. Het kwam hier op neer dat je lichaam een tempel is van de Heilige Geest. Seksualiteit is een gave van God die binnen het huwelijk plaats hoort te nemen.
Misschien was dat in het paradijs wel wat anders. Maar Adam zag de dieren een partner hebben en miste dat. De schepping van Eva was voor Adam een meerwaarde, op een heleboel vlakken, vast ook op het gebied van seksualiteit. Hoe de gevoelens van Adam verder waren weet ik niet dus daar valt weinig over te zeggenEn verder vind ik: Gaf God Adam geen vrouw? Voor die tijd lees je nergens dat Adam behoefte had aan seksualiteit, even cru gezegd. Adam had God, en dat was voor hem genoeg! Ontladen van je gevoelens is snel gezegd. Tuurlijk, je bent mens. Toch is het niet goed te praten! Is het niet juist zaak om hiermee tot God te gaan en te bidden of Hij je daar voor kracht wil geven. Zodat je leert omgaan met deze gevoelens wanneer deze jou leven (Een enkele keer) beheersen? Denk je echt, dat wanneer God voor in Zijn wonderlijke raad voor jou uitgedacht hebt dat jij alleen moet blijven in het leven, dat die Zelfde God jou geen kracht kan geven om met deze gevoelens om te gaan?

Verder, wat je zegt over bidden en zo, dat klopt helemaal. Nogmaals, ik had het piuur over een situatie zoals Lisa die beschreef, dus zonder verkeerde gedachten enzo. Zijn die er wel, dan moet je er mee stoppen. En dan klopt alles wat je zegt

Zucht... je maakt jezelf dus verdrietig door niet goed te lezen. Ik had het niet over masturbatie in het algemeen, maar puur in de situatie zoals Lisa die beschreef. Dus om je te troosten, ik zie masturbatie ook (bijna altijd) als zonde, tenzij het zonder verkeerde gedachten kan.Weet je, ik hoor om me heen vaak zeggen: In Nederland zijn zonden geen zonden meer! Nu, dit blijkt wel uit de manier waarop hier wordt gereageerd op deze topic.,,,
Ik wordt er bijna verdrietig van, dat ik zoiets op een reformatorisch forum moet gaan verdedigen....
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe men hier dan tegenaan kijkt binnen het huwelijk. Stel, een man moet voor zakenreis 2 tot 3 weken naar het buitenland. Is masturbatie dan geoorloofd?
Leuke casus he

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik denk dat je dan wel "de hand aan jezelf mag slaan" als je daarbij aan je vrouw denkt. Ook als je het daarvóór met elkaar hebt besproken is het m.i. zuiver.Marnix schreef:Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe men hier dan tegenaan kijkt binnen het huwelijk. Stel, een man moet voor zakenreis 2 tot 3 weken naar het buitenland. Is masturbatie dan geoorloofd?
Leuke casus he
Denk in dit verband ook aan hen die bijvoorbeeld op de grote vaart zitten of in de baggerindustrie werkzaam zijn.
- jakobmarin
Ik denk niet dat mijn vrouw dat zo leuk zou vinden.... Waarom geen 'onthouding', ook al zal dat moeilijk zijn?Breekijzertje schreef:Ik denk dat je dan wel "de hand aan jezelf mag slaan" als je daarbij aan je vrouw denkt. Ook als je het daarvóór met elkaar hebt besproken is het m.i. zuiver.Marnix schreef:Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe men hier dan tegenaan kijkt binnen het huwelijk. Stel, een man moet voor zakenreis 2 tot 3 weken naar het buitenland. Is masturbatie dan geoorloofd?
Leuke casus he
Denk in dit verband ook aan hen die bijvoorbeeld op de grote vaart zitten of in de baggerindustrie werkzaam zijn.
Omgekeerd geldt het natuurlijk net zo goed.......jakobmarin schreef:Ik denk niet dat mijn vrouw dat zo leuk zou vinden.... Waarom geen 'onthouding', ook al zal dat moeilijk zijn?Breekijzertje schreef:Ik denk dat je dan wel "de hand aan jezelf mag slaan" als je daarbij aan je vrouw denkt. Ook als je het daarvóór met elkaar hebt besproken is het m.i. zuiver.Marnix schreef:Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe men hier dan tegenaan kijkt binnen het huwelijk. Stel, een man moet voor zakenreis 2 tot 3 weken naar het buitenland. Is masturbatie dan geoorloofd?
Leuke casus he
Voor een vrouw is het ook moeilijk misschien nog wel moeilijker want vrouwen zijn daarbij ook nog eens meer dan mannen gericht op massage etc.
Het is voor een ieder persoonlijk. De een kan nog geen dag zonder seks, de ander kan zonder veel moeite een half jaar zonder.
- jakobmarin
- Bert Mulder
- Contacteer:
Denk dat we gauw alleen getrouwden op dit forum kunnen toelaten, ziende de discussie hier.....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
't Begint er wel op te lijken Bert.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- Bert Mulder
- Contacteer:
Het wordt wel gezegd dat Nederland zo ongeveer de riool van Europa is.....Breekijzertje schreef:Niet zo preuts Bert....this is Holland man....... :DBert Mulder schreef:Denk dat we gauw alleen getrouwden op dit forum kunnen toelaten, ziende de discussie hier.....
Laten we daar op dit forum maar niet aan mee doen.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 24 apr 2007, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert,Bert Mulder schreef:Het is wel aan dit onderwerp te zien dat Nederland zo ongeveer de riool van Europa is.....
je leverde zovaak commentaar op andermans/vrouws bewoordingen, dat ze té cru of ongepast zouden zijn.
Met bovenstaande beschrijving ga je wéér de grenzen opzoeken, want waarop is het feitelijk gestoeld? alléén op deze topic? op wat je zoal in de (welke?) kranten leest enz. enz..........????
Jij bent altijd zo sterk in het onderbouwen van je postings qua bewijsvoering, maar hier laat je een lelijke steek vallen.
Laat jij maar eens wat bewijsvoering zien die écht hout snijdt, en laat alle dooddoenerij achterwege (geldt overigens ook de overige forummers die een ongeveer gelijke mening zijn toegedaan).
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Bert Mulder
- Contacteer:
Rens, point taken.Rens schreef:Bert,Bert Mulder schreef:Het is wel aan dit onderwerp te zien dat Nederland zo ongeveer de riool van Europa is.....
je leverde zovaak commentaar op andermans/vrouws bewoordingen, dat ze té cru of ongepast zouden zijn.
Met bovenstaande beschrijving ga je wéér de grenzen opzoeken, want waarop is het feitelijk gestoeld? alléén op deze topic? op wat je zoal in de (welke?) kranten leest enz. enz..........????
Jij bent altijd zo sterk in het onderbouwen van je postings qua bewijsvoering, maar hier laat je een lelijke steek vallen.
Laat jij maar eens wat bewijsvoering zien die écht hout snijdt, en laat alle dooddoenerij achterwege (geldt overigens ook de overige forummers die een ongeveer gelijke mening zijn toegedaan).
Heb mijn bericht veranderd.
Dank je voor je hulp. Het was een reactieve post op wat Breekijzer schreef.