Gebedsgenezers

Lassie

Bericht door Lassie »

God is de Beste gebedgenezer.

Alleen willen wij dat niet zien, want wij willen de weg die de Heere ons wil laten leiden niet in gaan. Vooral als het gaat om genezing. Want bij genezing hoort ook vergeving. God vraagt om vergeving. Dat is een leven van een Kind ook zo.

Jakobus 5, daarin worden ook punten geschreven waarin ook gebedsgenezing naar voren komt.

Ik ben nu begonnen in het boekje van Dr. Paul. (vergeving en genezing).
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Om op Zijlstra terug te komen, ik ben er een keer geweest als toeschouwer. Zijn diensten zijn vergelijkbaar met de diensten uit het hiervoor genoemde eo-programma. Erg emotioneel, opzwepend en met veel kabaal. Zijlstra heeft een grote bijbel in zijn hand, maar gebruikt die meer om mee te zwaaien dan uit te prediken. Wat wel positief is dat hij toen de mensen begonnen te klappen dit probeerde tegen te gaan - omdat de dienst naar zijn zeggen geen show is, maar het om God draait.

Verder is er het door Lassie genoemde bijbelse alternatief, Jacobus 5.
Lassie

Bericht door Lassie »

Omdat er ook maar weinig gedaan word aan gebedsgenezing (wat het woord al enige vraagtekens geeft als mensen het in de traditionele kerken horen, want men denkt dan gelijk aan Jan zijlstra, met z'n grote bijeenkomsten), is Jan Zijlstra hier mee begonnen. Op een van de jongerenavonden in Doorn heeft dr. paul een lezing gehouden over ziekenzalving. Echt een hele mooie lezing. Omdat zelf ervaring heb met gebedsgenezing en ziekenzalving, sta ik er 100% achter als er ook deze dingen in de kerk gebeuren. Eigenlijk is het heel simpel, neem de tekst: waar 2 of 3 in Mijn Naam vergadert zij, daar ben Ik in het midden. Je kunt vragen aan gemeenteleden, kerkenraad, dominee, voorganger, oudste, etc. om mee te bidden en te zegenen. Maar dan wel in de Naam van Jezus Christus, en laat dan ook God de weg bepalen die Hij voor jouw heeft gemaakt. (psalm 25).
Unionist

Bericht door Unionist »

Dr Paul heeft het hier ook over gehad op een jongerenavond in Doorn. Hij zegt heel behartenswaardige dingen, zowel over Jak 5 als over Jan Zijlstra. Te beluisteren via http://www.jijdaar.nl, klik dan door op Jongerenavond Doorn en kies dan "Media".
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
jvdg

Bericht door jvdg »

Tv-evangeliste voor rechter: bedrog over genezing

DI 02 jan 2007 | 13.35
De vier kinderen van de broer van de Amerikaanse televisie-evangeliste Darlene Bishop hebben haar voor de rechter gedaagd, omdat zij ten onrechte heeft beweerd dat God haar broer heeft genezen. Dat meldde de Britse The Independent dinsdag. De tekstschrijver Darrell 'Wayne' Perrey is echter achttien maanden geleden aan keelkanker overleden.

Bishop, wier programma's in een groot deel van de Verenigde Staten te zien zijn, schrijft in haar boek Your Life Follows Your Words dat haar broer zijn leven te danken heeft aan het gebed tot God. De vier kinderen van Perry verwijten haar dat zij haar broer ertoe heeft overgehaald te stoppen met chemotherapie en op God te vertrouwen.

Bron: ANP
Marnix

Bericht door Marnix »

rare jongens, die amerikanen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rainbow

Bericht door Rainbow »

Waarom lijkt je dat een zorgelijke ontwikkeling? Het gaat er toch niet om naar welke kerk je gaat, het gaat er toch om of er écht het woord van God verkondigd wordt?
geledu schreef:Even een oude topic naar boven gehaald.

Regelmatig rij ik op de A4 langs de nieuwe (grote) kerk in aanbouw van de Levensstroom gemeente van Jan Zijlstra.

Van de week even het een en ander opgezocht over deze gemeente en zijn voorganger.
Regelmatig wordt er verwezen naar het feit dat zijn bezoekerskring steeds breder wordt en dat ook uit de reformatorische hoek steeds meer mensen hem weten te vinden.
Dit lijkt me een zorgelijke ontwikkeling.

Wie is er bekend met deze gemeente ?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Rainbow schreef:Waarom lijkt je dat een zorgelijke ontwikkeling? Het gaat er toch niet om naar welke kerk je gaat, het gaat er toch om of er écht het woord van God verkondigd wordt?
Het gaat er inderdaad om of er écht het woord van God verkondigd wordt. Maar dat gebeurt niet in elke kerk, dus maakt het wel uit naar welke kerk je gaat.
geledu

Bericht door geledu »

Rainbow schreef:Waarom lijkt je dat een zorgelijke ontwikkeling? Het gaat er toch niet om naar welke kerk je gaat, het gaat er toch om of er écht het woord van God verkondigd wordt?
De zorgelijke ontwikkeling zit hem hier in dat ik van mening ben dat "gemeente zijn" meer inhoud, dan alleen de focus leggen op de gebedsgenezing.
Dit is toch bij Jan Zijlstra volgens mij wel het geval, zie in iedergeval de site die grotendeels wijst op de genezingsdiensten.
Anderzijds kun je jezelf de vraag stellen hoe het komt dat hij toch een aantrekkingskracht heeft op reformatorische christenen.
Het zou zo kunnen dat we heden ten dage toch wat kwijt zijn geraakt wat vroeger gewoon goed is geweest in de christen gemeenten.
Dat is een discussie waard , hoewel ook Dr Paul duidelijk aangeeft dat het niet altijd om de lichamelijke genezing behoeft te gaan maar in de eerst plaats om de genezing van onze zonden en de verlossing in Christus bloed.
Rainbow

Bericht door Rainbow »

J.C. Philpot schreef:
Het gaat er inderdaad om of er écht het woord van God verkondigd wordt. Maar dat gebeurt niet in elke kerk, dus maakt het wel uit naar welke kerk je gaat.
Ik bedoelde het meer zo te zeggen, van het maakt niet uit naar welke keer je gaat als het échte/ware woord van God maar verkondigd wordt.
Maar misschien leggen ze daar in die gemeente wel teveel nadruk op gebedsgenezing, maar doen wij dat misschien niet net zo met andere dingen? Of leggen wij juist té weinig nadruk op gebedsgenezing?
J.C. Philpot

Rainbow schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ik bedoelde het meer zo te zeggen, van het maakt niet uit naar welke keer je gaat als het échte/ware woord van God maar verkondigd wordt.
Maar misschien leggen ze daar in die gemeente wel teveel nadruk op gebedsgenezing, maar doen wij dat misschien niet net zo met andere dingen? Of leggen wij juist té weinig nadruk op gebedsgenezing?
Rainbow,
Ik heb een keer een dienst van Jan Zijlstra bijgewoond, en ben met deze fenomenen bekend. De bijbel werd letterlijk meer gebruikt om mee te zwaaien en gebaren, dan dat de bijbel werkelijk geopend werd en gebruikt om uit te preken, en de boodschap van zonde en genade te verkondigen. En zijn wel dergelijk diepgaande verschillen, die verder gaan dan alleen maar nadruk op bepaalde zaken. Ook de genezingen gaan gepaart met veel geschreeuw, bevelen, psychologie, opzweping en bespeling. Hier wil ik het even bij laten.
Rainbow

Bericht door Rainbow »

J.C. Philpot schreef:
Rainbow schreef:
J.C. Philpot schreef:
Rainbow,
Ik heb een keer een dienst van Jan Zijlstra bijgewoond, en ben er mee bekend. De bijbel werd letterlijk meer gebruikt om mee te zwaaien en gebaren, dan dat de bijbel werkelijk geopend werd en gebruikt om uit te preken, en de boodschap van zonde en genade te verkondigen. En zijn wel dergelijk diepgaande verschillen, die verder gaan dan alleen maar nadruk op bepaalde zaken. Ook de genezingen gaan gepaart met veel geschreeuw, bevelen, psychologie, opzweping en bespeling. Hier wil ik het even bij laten.
Maar moeten we niet eerst bij ons zelf kijken, wat er misschien wel mis is is in onze eigen kringen, voordat we een andere gemeente 'af gaan kraken'?

Mat. 7:3 Waarom kijkt gij naar de splinter in het oog van uw broeder en merkt gij de balk niet op in uw eigen oog?

Hierbij wil ik helemaal niet Jan Zijlstra goedkeuren of weet ik het wat, ik ken hem alleen maar van tv, en dat vind ik toch echt te weinig om te hem nou 'goed te keuren', of niet. Maar ik vind echt dat we eerst in onze eigen kringen moet kijken, voordat we steeds weer andere kringen af gaan kraken.

En het zal vast wel een oorzaak hebben, dat veel mensen uit de reformatorische kringen daarheen gaan, en zolang er in die gemeente het woord van God verkondigd wordt, misschien wel op een iets andere wijze dan wij gewend zijn, heb ik er geen problemen mee, dat reformatorische mensen daar (ook) heen gaan. Als hun zich daar (meer) thuis voelen, of meer bemoeding krijgen, of weet ik het wat, what's the problem?

En ik bekijk nu even die site van die gemeente, en zie ook echt wel dat daar flink geevangeliseerd wordt!

En het is ook onze opdracht om mensen te genezen, en dat moeten we toch niet alleen overlaten aan onze Evangelische broerders en zusters? :wink:
J.C. Philpot

Rainbow schreef:En het zal vast wel een oorzaak hebben, dat veel mensen uit de reformatorische kringen daarheen gaan, en zolang er in die gemeente het woord van God verkondigd wordt, misschien wel op een iets andere wijze dan wij gewend zijn, heb ik er geen problemen mee, dat reformatorische mensen daar (ook) heen gaan. Als hun zich daar (meer) thuis voelen, of meer bemoeding krijgen, of weet ik het wat, what's the problem?
Het probleem is dat er een incompleet en verwatert evangelie word gebracht. Verder wil ik zeker niet beweren dat er in reformatorische kring niets aan de hand is, want dat is er wel. Vaak pronken we met lege hulzen, terwijl we de kracht van het evangelie verloochend hebben. En zo houden we zondaren weg van het kruis.
Rainbow schreef:En het is ook onze opdracht om mensen te genezen, en dat moeten we toch niet alleen overlaten aan onze Evangelische broerders en zusters? :wink:
Nee, dat is niet onze opdracht. Het is onze opdracht om te bidden, en de opdracht van de ouderlingen om eventueel ziekenzalving toe te passen. Onze opdracht is niet om te genezen, want dat kan alleen God. Voor genezing hoeven we niet naar zo'n genezingsshow.
Rainbow

Bericht door Rainbow »

Rainbow schreef:
J.C. Philpot schreef:
Rainbow schreef:
J.C. Philpot schreef: Het gaat er inderdaad om of er écht het woord van God verkondigd wordt. Maar dat gebeurt niet in elke kerk, dus maakt het wel uit naar welke kerk je gaat.
Rainbow,
Ik heb een keer een dienst van Jan Zijlstra bijgewoond, en ben er mee bekend. De bijbel werd letterlijk meer gebruikt om mee te zwaaien en gebaren, dan dat de bijbel werkelijk geopend werd en gebruikt om uit te preken, en de boodschap van zonde en genade te verkondigen. En zijn wel dergelijk diepgaande verschillen, die verder gaan dan alleen maar nadruk op bepaalde zaken. Ook de genezingen gaan gepaart met veel geschreeuw, bevelen, psychologie, opzweping en bespeling. Hier wil ik het even bij laten.
Maar moeten we niet eerst bij ons zelf kijken, wat er misschien wel mis is is in onze eigen kringen, voordat we een andere gemeente 'af gaan kraken'?

Mat. 7:3 Waarom kijkt gij naar de splinter in het oog van uw broeder en merkt gij de balk niet op in uw eigen oog?

Hierbij wil ik helemaal niet Jan Zijlstra goedkeuren of weet ik het wat, ik ken hem alleen maar van tv, en dat vind ik toch echt te weinig om te hem nou 'goed te keuren', of niet. Maar ik vind echt dat we eerst in onze eigen kringen moet kijken, voordat we steeds weer andere kringen af gaan kraken.

En het zal vast wel een oorzaak hebben, dat veel mensen uit de reformatorische kringen daarheen gaan, en zolang er in die gemeente het woord van God verkondigd wordt, misschien wel op een iets andere wijze dan wij gewend zijn, heb ik er geen problemen mee, dat reformatorische mensen daar (ook) heen gaan. Als hun zich daar (meer) thuis voelen, of meer bemoeding krijgen, of weet ik het wat, what's the problem?

En ik bekijk nu even die site van die gemeente, en zie ook echt wel dat daar flink geevangeliseerd wordt!

En het is ook onze opdracht om mensen te genezen, en dat moeten we toch niet alleen overlaten aan onze Evangelische broerders en zusters? :wink:
Ik stel het op prijs dat je ook, gewoon eerlijk toegeeft, dat er ook in onze kringen ook niet goede dingen zijn. Maar ik probeer altijd alles graag van de positieve kant te zien, dat alle kerken is eens wat van elkaar moeten oppikken, wat van elkaar leren, kijk misschien is onze prediking wel heel Bijbels of niet-verwatert, daar kunnen hun misschien wat leren, maar wat heb je dr aan als je elke zondag vroom naar de kerk gaat, luistert e.d., maar je hebt eigenlijk een dood, niet-levend geloof? Niets! In de Evangelische kerken, doen ze veel meer aan evangelisatie, genezing en nog veel meer dingen die wij maar veilig een beetje voor ons zelf houden.

En het is zeker onze opdracht om te genezen (God door ons heen, voor de duidelijkheid :wink: ), dat is niet alleen bedoelt voor de 'hoge pieten'.

Er staat toch geschreven: (Mark. 16:17-18)
17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.

18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Daar worden gewoon de gelovigen mee bedoeld hoor, en niet alleen de oudsten/ouderlingen.
J.C. Philpot

Rainbow schreef:maar wat heb je dr aan als je elke zondag vroom naar de kerk gaat, luistert e.d., maar je hebt eigenlijk een dood, niet-levend geloof? Niets!
Dat klopt helemaal, en ben ik het helemaal mee eens. Maar dat er veel mensen zijn die ondanks een goede prediking doorleven is voor mij geen reden om de bijbelse prediking om te ruilen voor een ander modern evangelie.
En het is zeker onze opdracht om te genezen (God door ons heen, voor de duidelijkheid :wink: ), dat is niet alleen bedoelt voor de 'hoge pieten'.

Er staat toch geschreven: (Mark. 16:17-18)
17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken.

18 Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Daar worden gewoon de gelovigen mee bedoeld hoor, en niet alleen de oudsten/ouderlingen.
Je bent zeer selectief. Als je beweerd dat volgens deze tekst wij allemaal de opdracht hebben om te genezen, dan hebben wij ook allemaal de opdracht om giftige slangen op te nemen, anders ga je zeer selectief te werk. Men noemt dat ook wel iets uit het verband rukken. Als wij volgens jou vanuit dit bijbelgedeelte niet de opdracht hebben om giftige slangen op te nemen, dan hebben wij ook niet allemaal de opdracht om mensen te genezen.
Plaats reactie