Biddag

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Biddag

Bericht door jvdg »

Ik realiseer me nu pas dat op vele plaatsen in ons land vandaag biddag wordt gehouden.

Ik wens allen een gezegende biddag toe!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Jij houdt op een ander moment biddag? Of helemaal niet?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:Jij houdt op een ander moment biddag? Of helemaal niet?
Wij hebben (nog) geen eigen kerkgebouw en wijken daarom uit naar een andere dag waarop het gehuurde kerkgebouw vrij is.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

jvdg schreef:
Unionist schreef:Jij houdt op een ander moment biddag? Of helemaal niet?
Wij hebben (nog) geen eigen kerkgebouw en wijken daarom uit naar een andere dag waarop het gehuurde kerkgebouw vrij is.
Zijn jullie nog maar net begonnen dan?
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Hier in Zeeland ook vandaag biddag.
Laatst gewijzigd door Christiaan op 14 mar 2007, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

ik ga vanavond ten kerke.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Miscanthus schreef:
jvdg schreef:
Unionist schreef:Jij houdt op een ander moment biddag? Of helemaal niet?
Wij hebben (nog) geen eigen kerkgebouw en wijken daarom uit naar een andere dag waarop het gehuurde kerkgebouw vrij is.
Zijn jullie nog maar net begonnen dan?
Ja, 1 mei 2004
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

[align=center]Oh jij bent hersteld :idea: dus.

Nou wij pknners hebben t vandaag :wink: [/align]
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Half miljoen Nederlanders houden biddag
Voorbede staat centraal
APELDOORN - Ongeveer een half miljoen Nederlanders houden biddag voor gewas en arbeid. Deze dag van gebed heeft jaarlijks plaats aan het begin van de zogenoemde zaaitijd. Niet alleen wordt in de kerk gebeden om een goede oogst, maar ook is er voorbede voor allerlei zaken op het terrein van kerk, staat en samenleving.

De biddag gaat terug op een traditie dat de overheid in tijden van nood en rampspoed opriep tot het houden van een bede- en boetedag. Wat er op deze bijzondere biddagen aan de orde moest komen, maakte de overheid bekend in biddagbrieven, waarin gebedspunten werden opgevoerd.

Voor biddag anno 2007 zouden deze er als volgt kunnen uitzien:

Voorbede voor:

Overheid
- Het kabinet, dat nu waar moet maken wat ze heeft beloofd, waarbij in het bijzonder wordt gedacht aan herstel van christelijke waarden en normen.

- Politici die gekozen zijn in vertegenwoordigende organen; in het bijzonder hen die ernst willen maken met Gods Woord en het naleven van Zijn geboden.

- Allen die bestuurlijke verantwoordelijkheid dragen of in overheidsdienst zijn.

- Ambtenaren die vanwege gewetensbezwaren geen homohuwelijken willen sluiten en daardoor in grote moeilijkheden kunnen komen.

Vrede en veiligheid
- Vrede in de wereld, in het bijzonder in het Midden-Oosten.

- Beëindiging van de oorlog in Irak.

- Afwenden van een dreigende oorlog met Iran.

- Vrede en veiligheid voor Israël.

- Beëindiging van de terreurdreiging.

- Ontspanning tussen Noord-Korea, dat atoomproeven uitvoert, en de rest van de wereld.

Mondiale problemen
- Verbeteringen op het terrein van de milieuproblematiek, waarbij de waterproblematiek en de opwarming van de aarde vooral aandacht hebben.

- Eerlijker verdeling van de voedselbronnen, waardoor hongersnood en voedseltekorten worden teruggedrongen.

Economie
- Een rijke oogst en een goede vangst.

- Zegen op alle werkzaamheden die in industrie en dienstverlening worden verricht, waarbij ook gedacht wordt aan de werkers in de zorgsector en de vrijwilligers die zich inspannen voor hun behoeftige medemens.

- Steun voor mensen die door omstandigheden niet in staat zijn hun werk te doen.

Kerk
- Zegen op de prediking, zodat deze leidt tot bekering en levensvernieuwing van jongeren en ouderen.

- Zegen op het werk van zendelingen en evangelisten.

- Beëindiging van de kerkelijke verdeeldheid en zegen over het zoeken naar werkelijke eenheid tussen christenen.

- Ondersteuning voor christenen die vanwege hun geloof verdrukt en vervolgd worden, waarbij in het bijzonder gedacht wordt aan islamitische landen, China en Noord-Korea.

- Een keerpunt in de opmars van de secularisatie en van de islam.

- De uitbreiding van Gods Koninkrijk, wereldwijd en in de plaatselijke gemeente,

uitlopend op het gebed:

”Uw Koninkrijk kome”.

Bron: RD
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Daphne schreef:[align=center]Oh jij bent hersteld :idea: dus.

Nou wij pknners hebben t vandaag :wink: [/align]
Ja, ik ben hersteld.

Van harte een gezegende avond toegewenst!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:
Daphne schreef:[align=center]Oh jij bent hersteld :idea: dus.

Nou wij pknners hebben t vandaag :wink: [/align]
Ja, ik ben hersteld.

Van harte een gezegende avond toegewenst!
Wij hebben hier ook biddag vandaag, maar alleen vanavond kerk.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
jvdg schreef:
Daphne schreef:[align=center]Oh jij bent hersteld :idea: dus.

Nou wij pknners hebben t vandaag :wink: [/align]
Ja, ik ben hersteld.

Van harte een gezegende avond toegewenst!
Wij hebben hier ook biddag vandaag, maar alleen vanavond kerk.
Biddag


Inhoud: Biddag Commentaar
Biddag in buitenland Meditatief
Ongeveer een half miljoen Nederlanders houden biddag voor gewas en arbeid. Van de RD-lezers met een werkkring neemt 64 procent de hele dag vrij, onder meer om naar de kerk te gaan. Waarom is deze dag zo belangrijk? En hoe houden ze in het buitenland biddag?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Mijn dochtertje (5jaar) had een tekening gemaakt over Biddag
Echt een om te bewaren
Ze had een dominee getekend bij een Bijbel op een lessenaar
Een paar mensen met vrolijk gekleurde kleren aan en een paar mensen met zwart potlood getekend en niet ingekleurd.
iedereen zat op een stoel in de kerk

Zowel bij de dominee als bij de vrolijk geklede mensen had ze een rood hart (ach ja, ze heeft puberzussen.....) getekend met een grote pijl naar de betr. personen.
Ze legde uit dat dat mensen waren met een nieuw hart. Die zijn blij, dus hebben ze vrolijke kleren aan vertelde ze.
De andere mensen hadden geen nieuw hart, dus waren niet blij en waren daarom zwart....

Zo denkt een kind dus.....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

helma schreef:Mijn dochtertje (5jaar) had een tekening gemaakt over Biddag
Echt een om te bewaren
Ze had een dominee getekend bij een Bijbel op een lessenaar
Een paar mensen met vrolijk gekleurde kleren aan en een paar mensen met zwart potlood getekend en niet ingekleurd.
iedereen zat op een stoel in de kerk

Zowel bij de dominee als bij de vrolijk geklede mensen had ze een rood hart (ach ja, ze heeft puberzussen.....) getekend met een grote pijl naar de betr. personen.
Ze legde uit dat dat mensen waren met een nieuw hart. Die zijn blij, dus hebben ze vrolijke kleren aan vertelde ze.
De andere mensen hadden geen nieuw hart, dus waren niet blij en waren daarom zwart....

Zo denkt een kind dus.....
Tja......die mensen met een nieuw hart gaan niet in 't akelig zwart....
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

jvdg schreef:
Tja......die mensen met een nieuw hart gaan niet in 't akelig zwart....
Vreemd dat in veel kerkgenootschappen de kinderen van God in 't akelig zwart gekleed "moeten" gaan.
Plaats reactie