Unionist schreef:
Je niet aansluiten bij een bestaande gebedsgroep is óók een signaal. Wat wil je daarmee uitdragen? Van mij hoeft dat bidden niet zo? Het kan ook zonder bidden?
Unionist, met alle respect !!!, volgens mij (gelezen in andere topics) werk jij in een beschermde omgeving.
Op zich een groot goed , alleen heb ik in dit soort discussies wel eens met anderen gesproken die ook in een beschermde omgeving werkte, en hen er op gewezen dat ze echt niet weten waar ze over praten.
Het ligt vaak zo gecompliceerd !!
In mijn werk omgeving : snel,hard en commercieel loop je gewoon dagelijks tegen zaken op die je telkens er toe dwingen om positie te kiezen.
Er wordt constant (terecht) op je gelet hoe je bepaalde zaken aanpakt en hoe je met verschillende situatie's omgaat.
Ook de contacten als christenen onderling op het werk wordt vaak opgevat als : ze zoeken elkaar op, ze accepteren alles van elkaar.
Zeker als er verschil is in de functie die je bekleed ; middenkader, management.
Ook hier ben ik al meermalen tegenaan gelopen dat je hierop aangesproken wordt.
De oprichter van de gebedsgroep is in dit geval de manager van de afdeling waar ik werk, die op directieniveau opereert.
Zelf behoor ik tot het middenkader.
Dit gegeven plaatst mij voor de vraag of het niet als "hielenlikkerij" wordt bestempeld.
En vanuit dat oogpunt gezien je er misschien meer kwaad dan goed aan doet !!
Deze vraag speelt naast de vraag wat de invulling betreft van zo'n gebedsuur.