De predikant die door Helma werd aangehaald lijkt wel de (of een) lijn van de kanttekeningen te volgen. Je eerdere harde woorden lijken daarom niet op zijn plaats. Ook als je de concordantie gebruikt voor Shalom in het OT dan is de uitleg die Helma gaf goed mogelijk (maar niet noodzakelijk, en misschien zelfs wat gezocht als je er van uitgaat dat er niet veel meer is gezegd tussen Elisa en Naaman, die niet zo veel ervaring met en kennis van de God van Israel gehad zou hebben).DDD schreef:Ik vind de kanttekening niet juist. Maar je kunt met deze kanttekening ook alle kanten op, want het ontbreken van een antwoord kun je verschillend uitleggen. Misschien is het iets, waarvoor helemaal geen toestemming van een ander nodig is.Herman schreef:Lees eventjes de kanttekeningen na, zou ik zeggen.DDD schreef:Dat is inderdaad een kleine moeite. Al vind ik het wel jammer dat dat nodig is.
Maar er is natuurlijk ook een verschil. Het bezoeken van een RK-kerkdienst is van een andere orde dan het buigen voor een afgod.