Bijzondere predikanten

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bijzondere predikanten

Bericht door samanthi »

Vagari schreef:Ja er staat:
- Jakobus 5 : 17 Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij; en hij bad een gebed, dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in drie jaren en zes maanden.

Maar er staat ook:
- 1 Tim 5:17 Dat de ouderlingen, die wel regeren, dubbele eer waardig geacht worden, voornamelijk die arbeiden in het Woord en de leer.
- Zacharia 2:8 Want zo zegt de HEERE der heirscharen: Naar de heerlijkheid over u, heeft Hij mij gezonden tot die heidenen, die ulieden beroofd hebben; want die ulieden aanraakt, die raakt Zijn oogappel aan.
- Handelingen 9: 4en 5 En ter aarde gevallen zijnde, hoorde hij een stem, die tot hem zeide: Saul, Saul! wat vervolgt gij Mij? 5 En hij zeide: Wie zijt Gij, Heere? En de Heere zeide: Ik ben Jezus, Dien gij vervolgt. Het is u hard, de verzenen tegen de prikkels te slaan. . --> Saulus vervolgde christenen. Terwijl de Heere hier zegt dat hij Christus zelf vervolgde.
- Math 25: 44 en 45 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend? 45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan.

Lees ook
1 Korinthiërs 6 - Want gij zijt duur gekocht
Al Zijn volk is bijzonder voor God. Omdat ze duur gekocht zijn. Inderdaad niet omdat ze in zichzelf bijzonder zijn maar omdat ze in Christus zijn. Hij woont in hen door Zijn Geest.
Daarnaast word er in de Bijbel ook gesproken over verschillen:
Math. 11:11 Voorwaar zeg Ik u: onder degenen, die van vrouwen geboren zijn, is niemand opgestaan meerder dan Johannes de Doper; doch die de minste is in het Koninkrijk der hemelen, is meerder dan hij

Maar het gaat er inderdaad niet om of wij zeggen wie groter of kleiner is. Maar sommige leden zijn voor ons meer zichtbaar dan andere leden.
1 Kor 12: 22 Ja veeleer, de leden, die ons dunken de zwakste des lichaams te zijn, die zijn nodig. 23 En die ons dunken de minst eerlijke leden des lichaams te zijn, denzelven doen wij overvloediger eer aan; en onze onsierlijke leden hebben overvloediger versiering. 24 Doch onze sierlijke hebben het niet van node; maar God heeft het lichaam alzo samengevoegd, gevende overvloediger eer aan hetgeen gebrek aan dezelve heeft;
Ik heb weleens en allegorie gelezen over het lichaam, de ogen zeiden dat zij beter waren dan de pink, maar toen er een vuiltje in het oog kwam kon alleen de pink het eruit halen.
i
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie