Kerken in de omgeving van Las Vegas

Plaats reactie
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door GGBeroopingswerk »

Binnenkort moet ik voor zaken naar Las Vegas. Weet iemand waar ik dan die zondag naar de kerk kan? In de staten Arizona, Utah, Nevada en Californië kan ik niet zoveel vinden. Wie kan mij helpen?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door DDD »

gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door gallio »

Kerkdienst at 5 pm. Lijkt me best logisch, in Vegas staan de meeste mensen niet zo vroeg op :-)
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door DDD »

Het is een kerk in oprichting. Ze houden vooralsnog alleen middagdiensten. Ik denk dat ze wat conservatiever zijn dan de andere hervormde kerken in de buurt.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door Curatorium »

Hoe ver ben je bereid te rijden?
Rond Los Angeles zitten er wel wat gereformeerde kerken (Gergem/NRC, United Reformed, Protestant Reformed, baptisten etc.)
Als je dichterbij wilt blijven kan je wellicht een Christian Reformed (https://www.crcna.org/church-finder) of RCA bezoeken, maar ik heb geen idee hoe reformatorisch die kerken nog zijn.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 21 okt 2016, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door gallio »

Curatorium schreef:Hoe ver ben je bereid te rijden?
Rond San Francisco zitten er wel wat gereformeerde kerken (Gergem/NRC, United Reformed, Protestant Reformed, baptisten etc.)
Als je dichterbij wilt blijven kan je wellicht een Christian Reformed (https://www.crcna.org/church-finder) of RCA bezoeken, maar ik heb geen idee hoe reformatorisch die kerken nog zijn.
De NRC is in Artesia, omgeving Los Angeles. 6 uur rijden misschien ?

Er is geen NRC in de buurt van San Francisco.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door Curatorium »

Foutje. Bedoelde inderdaad Los Angeles, is zo'n 4,5 uur.
KB_
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door KB_ »

gallio schreef:
De NRC is in Artesia, omgeving Los Angeles. 6 uur rijden misschien ?

Er is geen NRC in de buurt van San Francisco.
weekendje san francisco. ik zeg doen! mocht je gergemmer zijn: Artesia is een leuke ervaring. :D

ik ben bang dat er in las vegas zelf niet echt iets reformatorisch is te vinden de stad is natuurlijk ook niet bepaald christelijk.
hoe breed is je blik? er zijn misschien evangelisch-calvinistische groeperingen of wat baptistisch maar dan moet je wel een brede blik hebben/het aankunnen!!!
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door DDD »

Wat is hier niet reformatorisch aan?

http://www.lasvegasreformedpresbyterianchurch.com
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door Hendrikus »

KB_ schreef:
gallio schreef:
De NRC is in Artesia, omgeving Los Angeles. 6 uur rijden misschien ?

Er is geen NRC in de buurt van San Francisco.
weekendje san francisco. ik zeg doen! mocht je gergemmer zijn: Artesia is een leuke ervaring. :D

ik ben bang dat er in las vegas zelf niet echt iets reformatorisch is te vinden de stad is natuurlijk ook niet bepaald christelijk.
hoe breed is je blik? er zijn misschien evangelisch-calvinistische groeperingen of wat baptistisch maar dan moet je wel een brede blik hebben/het aankunnen!!!
In San Francisco hebben wij twaalf jaar geleden een bijzonder goede zondag gehad bij een Independent Baptist Church. Als je er belang bij hebt, wil ik het adres wel opzoeken.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kerken in de omgeving van Las Vegas

Bericht door parsifal »

Als je in een stad in de VS moeite hebt een kerk te vinden dan ben je of erg slecht met Google of erg kieskeurig. Zoeken op evangelical en presbyterian en op de website kijken bij "what we believe"
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie